لیست کامل غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار جدید و قدیمی + فیلم

لیست کامل غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار جدید و قدیمی + فیلم


18 آذر 1402 . زمان مطالعه: 36 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
غذاهای ایرانی | لیست 60 غذای ایرانی خوشمزه و جدید
فهرست محتوا پنهان

برای درست کردن یک لیست غذای ایرانی برای منوی شام یا لیست غذای ناهار از میان انواع غذاهای ایرانی، کافی است این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش را مطالعه کنید. فهرستی مفصل از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی از جمله غذاهای ایرانی با برنج، غذاهای محلی ایرانی، خورشت های ایرانی، انواع خورشت با مرغ، انواع آبگوشت، انواع غذا با مرغ و برنج و غذاهای ایرانی با گوشت و … خلاصه لیست کاملی از دستور انواع غذاهای ایرانی را برای شما گردآوری کرده‌ایم، فیلم طرز تهیه برخی از غذاهای ایرانی را هم می‌توانید تماشا کنید. برای یاد گرفتن طرز پخت انواع غذاهای ایرانی این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

غذاهای مجلسی ایرانی

غذاهای مجلسی اصالتا ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوهای رستوران‌ها پیدا کنید ولی این غذاها را خودتان هم می‌توانید در خانه درست کنید. معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند.

برای درست کردن غذاهای ایرانی به موادی مثل برنج، گوشت گوسفند، گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و گوساله، گوشت مرغ، ماهی و میگو، روغن و … نیاز داریم. این مواد را می‌توانید به روش‌های اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

کباب کوبیده

کباب کوبیده از غذاهای مجلسی ایرانی

یکی از مجلسی‌ترین انواع غذای ایرانی، «کباب کوبیده» است. کباب کوبیده هم با برنج و هم با نان و سبزی و پیاز سرو می‌شود. برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بکشید. این غذا را هم اگر با برنج سرو کنید، می‌توانید در دسته انواع غذای ایرانی با برنج جای دهید. برای خواندن مراحل و جزییات و فوت و فن‌های طرز تهیه کباب کوبیده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب کوبیده کلیک کنید.

قورمه سبزی

قورمه سبزی

«قورمه سبزی» یا خورش سبزی از جمله مشهورترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود. طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده به عنوان یک غذای ایرانی اصیل اصلا سخت نیست و کافی است فوت و فن‌های پخت آن را به کار ببندید. برای خواندن طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه با همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قورمه سبزی کلیک کنید.

 

مرصع پلو

مرصع پلو خوشمزه ایرانی

در میان اسم قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی مجلسی «مرصع پلو» جایگاه ویژه‌ای دارد. مرصع پلو یکی از بهترین غذاهای ایرانی مجلسی برای شام یا ناهار مهمانی است. در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود. البته مرصع پلو را با گوشت قرمز هم درست می‌کنند. برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه مرصع پلو خوشمزه با همه فوت و فن‌های تهیه آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مرصع پلو کلیک کنید.

خورش فسنجان با مرغ

خورش فسنجان از غذاهای مجلسی ایرانی

«خورش فسنجان» در منوی غذای ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارد و از قدیم جزو غذاهای لاکچری ایرانی است. این خورش اصالتا شمالی است اما در شهرهای مختلف به شیوه‌های متفاوتی هم درست می‌شود. در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن فسنجون است. این یعنی باید اجازه دهید، فسنجان به خوبی جا بیفتد.

برای یک غذای ایرانی شام مهمانی مجلسی ما این غذای ایرانی خوشمزه را پیشنهاد می‌کنیم. برای خواندن طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ و آموزش همه همه فوت و فن‌های تهیه این خورش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ کلیک کنید.

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ

اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذای ایرانی با مرغ و برنج در لیست غذاهای ایرانی پرطرفدار است. اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود. برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه زرشک پلو با مرغ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ کلیک کنید.

ته چین مرغ

ته چین مرغ و گوشت

«ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید آن را درست کنید تا یکی از بهترین غذاهای ایرانی را برای شام یا ناهار مهمانی و خودمانی درست کنید. البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت. برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. بد نیست بدانید ته چین مرغ جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر گردشگران خارجی هم محسوب می‌شود.

برای مطالعه روش تهیه ته چین خوشمزه ایرانی روی لینک طرز تهیه ته چین مرغ کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم مشاهده کنید.

باقالی پلو با ماهیچه یا گردن

باقالی پلو با ماهیچه از لاکچری ترین غذاهای ایرانی

طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. در میان این لیست، طرز تهیه «باقالی پلو با ماهیچه» فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید یکی از لاکچری‌ترین غذاهای ایرانی خوشمزه را می‌توانید در خانه درست کنید. برای خواندن طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه کلیک کنید.

باقالی پلو با گردن

باقالی پلو با گردن یک غذای لاکچری و پرطرفدار ایرانی است

«باقالی پلو با گردن» یکی از غذاهای مجلسی ایرانی و در اصل اعیانی در مهمانی‌ها است. این غذای ایرانی لاکچری را معمولا در شب عید نوروز و یلدا سرو می کنند. باقالی پلو را با ماهیچه هم می‌توان درست کرد اما گوشت گردن تردتر است و طرفداران بیشتری هم دارد.

نکته مهم در طرز تهیه باقالی پلو با گردن، صبر و حوصله به خرج دادن است تا به خوبی جا بیفتد. اغلب افراد شاید به خاطر زمان‌بر بودن پخت و آگاهی نداشتن از نحوه گرفتن بوی زهم گوشت، ترجیح بدهند این غذای خوشمزه را در رستوران میل کنند. برای مطالعه طرز تهیه باقالی پلو با گردن روی لینک مطلب کلیک کنید.

غذاهای سنتی ایرانی

در لیست انواع غذاهای ایرانی، برخی غذاها قدمت طولانی دارند و البته ممکن است به یک شهر یا منطقه خاص کشور باشند. این غذاها معمولا جزو غذاهای قدیمی و پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آیند.

آبگوشت ساده و سنتی ایرانی

آبگوشت سنتی ایرانی

«آبگوشت‌‌» جزو سنتی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی هستند. به آبگوشت در شهرهای مختلف «دیزی» یا «یخنی» هم گفته می‌شود. در طرز تهیه آبگوشت سنتی دنبه، گوشت و نخود، اصلی‌ترین موادی هستند که به کار می‌روند. برای خواندن طرز تهیه آبگوشت سنتی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آبگوشت سنتی کلیک کنید.

بز قورمه

آبگوشت بز قورمه از غذاهای محلی کرمانی‌ها

در فهرست غذاهای ایرانی محلی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست. معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند. اسم این غذا هم مانند اسم انواع غذاهای ایرانی دیگر، از مدل به عمل آوردن گوشت این غذا گرفته شده است. برای مطالعه طرز تهیه بز قورمه اصیل کرمانی و همه فوت و فن‌های تهیه آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه بز قورمه کلیک کنید.

کال جوش یا کله جوش

کال جوش یا کله جوش

از میان انواع غذای ایرانی که کاملا سنتی و اصیل است می‌توان به «کال جوش» یا «کله جوش» اشاره کرد. طرز تهیه کال جوش به عنوان یک غذای ساده نونی و بدون گوشت ایرانی، بسیار ساده است و حتی می‌توان از آن به عنوان پیش‌ غذا هم استفاده کرد. برای مطالعه روش تهیه کال جوش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کال جوش کلیک کنید.

گوشت و لوبیا

گوشت و لوبیا

کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است. برای مطالعه طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا کلیک کنید.

اشکنه

اشکنه از غذاهای سنتی و محلی ایرانی

طرز پخت غذاهای ایرانی سنتی معمولا با مواد در دسترس است. قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. برای خواندن روش تهیه اشکنه و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اشکنه کلیک کنید.

شله بریون اصفهان

شله بریون اصفهان از غذاهای قدیمی ایرانی

یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است. در طرز تهیه شله بریون که اصالتش به اصفهان می‌رسد از زیره، برنج و گوشت استفاده می‌شود. بنابراین این غذای ایرانی خوشمزه هم می‌تواند یک خورش ایرانی باشد و هم جای خودش را در میان لیست انواع غذای ایرانی با برنج باز کند. برای خواندن روش تهیه شله بریون می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شله بریون کلیک کنید.

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی

در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد. در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. برای خواندن روش تهیه کوفته تبریزی و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوفته تبریزی کلیک کنید.

چلو گوشت

چلو گوشت از غذاهای مجلسی ایرانی است

«چلو گوشت» از جمله غذاهای مجلسی و سنتی ایرانی با گوشت است. در آشپزی ایرانی طرز تهیه چلو گوشت هم با گوشت گوسفندی و هم با گوشت گوساله مرسوم است. در این میان چلو گوشت پسران کریم، چلو گوشت زرندی و چلو گوشت درباری سالهاست که تبدیل به برند چلو گوشت رستورانی در ایران شده‌اند. طرز تهیه چلو گوشت به سبک کرمانشاهی هم بسیار مشهور است و چلو گوشت را لای برنج هم می‌پزند و یک غذای ایرانی مجلسی درست می‌کنند. برای مطالعه طرز تهیه چلو گوشت روی لینک مطلب کلیک کنید.

خورشت های ایرانی

فهرست خورشت‌های ایرانی بسیار متنوع است و به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین انواع غذاهای ایرانی، خورش‌ها معمولا با برنج یا نان سرو می‌شوند

خورش قیمه

خورش قیمه از خورشت مجلسی ایرانی

معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی قدیمی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید. معمولا در طرز تهیه خورش قیمه از گوشت قرمز خرد شده استفاده می‌شود و به همین خاطر هم این اسم را روی آن گذاشته‌اند. برای مطالعه طرز تهیه خورش قیمه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قیمه کلیک کنید.

خورش آلو اسفناج

خورش آلو اسفناج در فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه

به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج، گوشت، اسفناج و آلو به کار می‌رود و آن را به یک غذا ایرانی خوشمزه تبدیل می‌کند. برای مطالعه طرز تهیه خورش آلو اسفناج و فوت و فن خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش آلو اسفناج کلیک کنید.

خورش کرفس

خورش کرفس به روغن افتاده

در میان غذاهای ایرانی خورشتی، «خورش کرفس» را شاید برخی افراد چندان دوست نداشته باشند ولی اگر در طرز تهیه خورش کرفس، همه نکات کلیدی را رعایت کنید، حتما در انتها یک غذای خورش خوشمزه خواهید داشت که می‌توانید با برنج و به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی سرو کنید. برای خواندن روش تهیه خورش کرفس و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کرفس کلیک کنید و فیلم آموزش تهیه آن را هم تماشا کنید.

خورش به آلو

خورش به آلو از انواع خورشت های ایرانی خوشمزه

در لیست غذای ایرانی، «خورش به آلو»، یکی از خورش‌ها یا غذاهای زمستانی ایرانی است. ماده اصلی در طرز تهیه خورش به آلو، همان طور که از اسمش هم پیداست، آلو و به هستند. می‌توانید این غذای ایرانی خوشمزه را ترش یا ملس درست کنید. برای خواندن روش تهیه خورش به آلو و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش به آلو کلیک کنید.

حتما بخوانید  ۵ روش طرز تهیه ترشی فلفل تند و شیرین مجلسی، سریع و فوری

خورش آلو

خورش آلو، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل

«خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود. در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا آلو خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه خورش آلو و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش آلو کلیک کنید.

خورش بامیه

خورش بامیه یک غذای ایرانی قدیمی است

بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید. برای مطالعه طرز تهیه خورش بامیه و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش بامیه کلیک کنید.

خورش شش انداز

خورش شش انداز از غذاهای ایرانی مجلسی

«خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. اصالت این غذای خوشمزه ایرانی، به گیلان برمی‌گردد. برای خواندن طرز تهیه خورش شش انداز و همه نکات مربوط به آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش شش انداز مراجعه کنید.

خورش کنگر

خورش کنگر یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی

در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی قدیمی و سنتی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. برای خواندن طرز تهیه خورش کنگر و فوت و فن‌ها و نکات مربوط به آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش کنگر مراجعه کنید.

خورش دال عدس

خورش دال عدس در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی

پخت انواع غذاهای ایرانی، مخصوصا غذاهای محلی ایرانی اصلا سخت نیست. «خورش دال عدس» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی و جنوبی است. در طرز تهیه خورش دال عدس، برای اینکه طعم غذا ترش شود کافی است مثل اهوازی‌ها کمی تمر هندی به غذا اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه خورش دال عدس می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش دال عدس کلیک کنید.

خورش مرغ افشاری

خورش مرغ افشاری همان خورش مرغ است

«خورش مرغ افشاری» همان خورش مرغ است که در آن قیسی هم به کار می‌رود. برای خوشمزه شدن این غذای ایرانی، در طرز تهیه خوش مرغ افشاری از زعفران استفاده کنید. با هویج هم می‌توانید بوی مرغ را بگیرید. برای مطالعه طرز تهیه خورش مرغ افشاری می‌توانید به مقاله طرز تهیه خوش مرغ افشاری مراجعه کنید.

 

خورش گیجاواش

خورش گیجاواش از انواع غذای ایرانی با برنج

در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است. در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی می‌توانید به مقاله  طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی مراجعه کنید.

خورش انار بیج

خورش انار بیج در فهرست غذاهای اصیل ایرانی

اگر بخواهیم شما را با طرز تهیه غذای ایرانی خوشمزه آشنا کنیم، نباید «خورش انار بیج» را از قلم بیندازیم. در طرز تهیه خورش انار بیج به روش شمالی‌ها معمولا از سبزی‌های محلی شمالی استفاده و به عنوان غذای شب یلدا هم تهیه می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه خورش انار بیج شمالی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش انار بیج مراجعه کنید.

خورش طلاکوله غورابه

خورش طلاکوله غورابه از غذاهای محلی ایرانی

شاید در میان اسم غذاهای ایرانی «خورش طلا کوله» کمی غریب باشد. خورش طلا کوله یک غذای ایرانی با اصالت گیلانی است. در طرز تهیه خورش طلا کوله علاوه بر مرغ، از سبزیجات معطر و گردو هم استفاده می‌شود. این غذای خوشمزه ایرانی با برنج سرو می‌شود. برای خواندن روش تهیه خورش طلا کوله گیلانی به چند روش می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش طلا کوله کلیک کنید.

خورش بلدرچین

خورش بلدرچین به سبک ایرانی

دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است. طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. برای خواندن طرز تهیه خورش بلدرچین می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش بلدرچین کلیک کنید.

خورش لبو

خورش لبو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی

در روزهای سرد سال فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه خورش لبو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش لبو کلیک کنید.

خورش انار و بادمجان

خورشت انار بادمجان یکی از غذاهای ایرانی لذیذ است

تهرانی‌های قدیم به خوبی با طرز تهیه خورش انار و بادمجان آشنا هستند. همان طور که گفتیم نام غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز تهیه غذای خوشمزه ایرانی استفاده شده، گرفته شده است. در طرز پخت این خورشت ایرانی خوشمزه هم از بادمجان و انار به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود. برای خواندن روش تهیه خورش انار و بادمجان و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش انار و بادمجان کلیک کنید.

خورش میگو

خورش میگو از خورشت های خوشمزه ایرانی

به دستور پخت غذاهای ایرانی، «خورش میگو» را هم اضافه کنید. جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید. برای خواندن روش تهیه خورش میگو و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش میگو کلیک کنید.

خورش ماست

خورش ماست از غذاهای سنتی ایرانی

«خورش ماست» هم یک غذای ایرانی محلی است و هم دسر. این خورشت خوشمزه ایرانی متعلق به اصفهان است. در طرز تهیه خورش ماست شکر، خلال بادام و پسته جزو اصلی خورشت به شمار می‌روند. برای خواندن روش تهیه خورش ماست و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش ماست کلیک کنید.

خورش خلال کرمانشاهی

خورش خلال از پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایرانی است

حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند. کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند. برای مطالعه روش تهیه خورش خلال کرمانشاهی و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش خلال مراجعه کنید.

 

خورش پیچاق قیمه

خورش پیچاق قیمه در لیست غذاهای ایرانی

«خورشت پیچاق قیمه» بیشتر یک غذای ایرانی نذری است. اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. برای مطالعه روش تهیه خورش پیچاق قیمه اردبیلی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش پیچاق قیمه مراجعه کنید و فیلم طرز تهیه پیچاق قیمه را هم تماشا کنید.

قلیه ماهی

قلیه ماهی

از میان غذاهای ایرانی متعلق به جنوب کشور، «خورش قلیه ماهی» یکی از محبوب‌ترین غذاهاست. در طرز تهیه خورش قلیه ماهی معمولا از سبزیجات محلی هم استفاده می‌شود و در اصل جنوبی‌ها سبزی مخصوص قلیه دارند که برای درست کردن این غذای خوشمزه ایرانی استفاده می‌کنند. برای مطالعه روش تهیه خورش قلیه ماهی و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش قلیه ماهی مراجعه کنید و فیلم طرز تهیه قلیه ماهی را هم تماشا کنید.

خورش غوره مسما

خورش غوره مسما

یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است. در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. این خورشت ایرانی لذیذ طعم ملس دارد. برای مطالعه روش تهیه خورش غوره مسما و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش غوره مسما کلیک کنید.

خورش کدو مسما

خورش کدو مسما در فهرست غذاهای ایرانی

در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید. برای مطالعه روش تهیه خورش کدو مسما و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش کدو مسما کلیک کنید.

برای مطالعه لیست کامل طرز تهیه انواع خورشت ایرانی به همراه فیلم آموزش طرز تهیه انواع خورشت روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

غذاهای ایرانی بدون برنج

معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند.

یتیمچه شیرازی

یتیمچه شیرازی یک غذای ایرانی نونی و بدون برنج

شیرازی‌ها معمولا به عنوان یک غذای سبک برای شام یا ناهار، «یتیمچه» را به عنوان غذای ایرانی بدون برنج در اولویت قرار می‌دهند. برای طرز تهیه یتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید.

برای مطالعه روش تهیه یتیمچه و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه یتیمچه کلیک کنید.

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی

در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی و نونی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای طرز تهیه میرزا قاسمی کافی است بادمجان و گوجه فرنگی کبابی شده را با سیر و تخم مرغ بپزید و از طعم این غذای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید.

برای خواندن طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی می‌توانید به مقاله طرز تهیه میرزا قاسمی مراجعه کنید و فیلم طرز تهیه میرزا قاسمی را هم تماشا کنید.

کشک بادمجان

کشک بادمجان غذای نونی و خوشمزه ایرانی

این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی را می‌توانید به راحتی در منوی غذای ایرانی رستوران‌ها هم پیدا کنید. طرز تهیه کشک بادمجان راحت است و نیاز به زمان کمی برای پخت دارد. این غذای ایرانی ساده و سنتی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا هم به کار ببرید. برای خواندن روش تهیه کشک بادمجان اصیل ایرانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه کشک بادمجان مراجعه کنید.

املت گوجه فرنگی

فهرست طرز تهیه غذاهای ایرانی بدون برنج؛ املت

هیچ‌ غذایی به اندازه املت قهوه خانه‌ای نمی‌تواند در لیست غذاهای ایرانی نوستالژیک باشد. درست کردن املت گوجه فرنگی هر چند ساده به نظر می‌رسد ولی فوت و فن‌هایی دارد که ممکن است بسیاری از ما از آن‌ها خبر نداشته باشیم ولی به هر حال در منوی غذای ایرانی، املت با رب یا گوجه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین گزینه‌ها است. برای مطالعه روش تهیه املت گوجه فرنگی و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه املت گوجه فرنگی کلیک کنید.

خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی از غذاهای ایرانی بدون برنج

این غذا ایرانی، هم خوشمزه است و هم مقوی. در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خوراک نونی و لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است. برای مطالعه طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی کلیک کنید.

اسپناساک شمالی

اسپناساک شمالی یک غذای ایرانی بدون برنج

«اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است. شمالی‌ها به اسفناج، «اسپناساک» می‌گویند. در اصل اسم غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز پخت انواع غذاهای ایرانی به کار می‌رود گرفته می‌شود.

برای طرز تهیه خورش اسپناساک هم تنها به اسفناج و تخم مرغ به عنوان مواد اولیه نیاز دارید. برای مطالعه طرز تهیه اسپناساک و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اسپناساک کلیک کنید.

شامی کباب

شامی کباب غذای ایرانی بدون برنج

«شامی کباب» از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود. طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند. برای مطالعه روش طرز تهیه خورش شامی کباب و همه فوت و فن‌های آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شامی‌ کباب کلیک کنید.

انواع غذا ایرانی با برنج

اگر می‌خواهید برای ناهار و شام یک غذای ایرانی خوشمزه بپزید، با کمک گرفتن از لیست غذاهای ایرانی با برنج می‌توانید ایده‌های خوبی بگیرید و بر اساس موادی که در دسترس دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سیب پلو کرمانشاهی

سیب پلو کرمانشاهی از انواع غذای ایرانی با برنج

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است. در طرز تهیه سیب پلو از سیب زمینی، گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. البته همه این‌ مواد با برنج هم ترکیب می‌شوند. برای مطالعه روش طرز تهیه سیب پلو کرمانشاهی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سیب پلو کلیک کنید.

حتما بخوانید  3 مدل طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و فرنی یخچالی و شیک

پلو سنگ سیر

پلو سنگ سیر از غذاهای ایرانی برنجی

«پلو سنگ سیر» یک غذای اصیل ایرانی است. در طرز پخت این غذای ایرانی از برنج استفاده می‌شود اما مهم‌ترین ماده غذایی در طرز تهیه پلو سنگ سیر، همان سیر است و در شهرهای غربی ایران، این غذای سنتی و محلی در لیست غذاها بسیار پرطرفدار است. برای مطالعه روش طرز تهیه سنگ سیر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پلو سنگ سیر کلیک کنید.

لوبیا پلو با گوشت تکه ای

لوبیا پلو یک غذای برنجی ایرانی خوشمزه

در لیست غذاهای خوشمزه ایرانی با برنج، «لوبیا پلو» جزو شناخته‌شده‌ترین غذاهای ایرانی است. طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد. برای خواندن طرز تهیه لوبیا پلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای کلیک کنید.

سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی، یکی از بهترین غذاهای ایرانی

برای شب یلدا و شب عید نوروز، «سبزی پلو با ماهی»، یکی از بهترین غذاهای ایرانی در لیست بلند بالای غذاهای ایرانی خوشمزه است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را دور هم جمع می‌کند. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در همه شهرهای ایران شبیه است ولی نوع ماهی معمولا در شمال و جنوب کشور فرق می‌کند. برای مطالعه روش طرز تهیه سبزی پلو با ماهی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی کلیک کنید.

پلو چکدرمه

پلو چکدرمه در فهرست غذاهای خوشمزه ایرانی

ترکمن‌ها در میان غذاهای محلی خودشان، طرز تهیه پلو چکدرمه یا چکیدرمه را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان و نیز برای غذای نذری، ختم و عروسی می‌پزند. برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی با برنج هستند. برای مطالعه روش طرز تهیه پلو چکدرمه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه پلو چکدرمه یا چکیدرمه کلیک کنید و فیلم آموزش تهیه چکدرمه را هم تماشا کنید.

آلبالو پلو

 

آلبالو پلو غذای برنجی ایرانی لذیذ و مجلسی

از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد. در طرز تهیه آلبالو پلو می‌توان از انواع گوشت قرمز و سفید استفاده کرد. اصالت این غذای ترش و خوشمزه به شیراز برمی‌گردد. می‌توانید برای خواندن طرز تهیه آلبالو  پلو به روش‌های مختلف روی لینک مقاله طرز تهیه آلبالو پلو کلیک کنید.

شیر برنج

شیر برنج یک غذای ایرانی با دستور پخت آسان

یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌ غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام. برای خواندن روش طرز تهیه شیر برنج می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیر برنج کلیک کنید و فیلم طرز تهیه شیر برنج را هم تماشا کنید.

عدس پلو

عدس پلو غذای اصیل ایرانی

«عدس پلو» از جمله انواع پلو مخلوط و غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آشپزی ایرانی هم برای مناسبت‌های مذهبی و نذری، هم مهمانی و هم یک ناهار خوشمزه است. اگر قصد دارید عدس پلو را به عنوان یک غذای ایرانی مجلسی یا نذری درست کنید، طرز تهیه عدس پلو را بخوانید. اگر هم گیاهخوار هستید و اهل امتحان کردن دستور پخت غذاهای ایرانی طرز تهیه عدس پلو با سویا انتخاب مناسبی برای شما است.

برای خواندن چند روش طرز تهیه عدس پلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه عدس پلو کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم تماشا کنید.

ته چین آلبالو

ته چین آلبالو از غذاهای ایرانی

«ته چین آلبالو» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که به خاطر وجود آلبالو و زعفران ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد. طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است.

در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید. سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند.

در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید. آلبالوها را در یک قابلمه بریزید و شکر را اضافه کنید.

قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.

برای مطالعه لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با برنج و فیلم آموزش تهیه آن‌ها روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

غذاهای محلی و سنتی ایرانی

شفته اراکی

شفته اراکی از غذاهای ایرانی خوشمزه

«شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد. اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند.

برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند. اگر محدودیت مصرف گوشت قرمز دارید به همین ترتیب کوفته اراکی را با گوشت مرغ، بوقلمون یا به عنوان یک غذا با سویا تهیه کنید.

طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد. درست کردن کوفته اراکی بسیار ساده و راحت است. شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید.

کشک کدو مجلسی

کشک کدو مجلسی از غذاهای ایرانی

«کشک کدو» یکی از غذاهای محلی کرمان است که علی‌رغم خوشمزگی و مقوی بودنش، طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این غذای ایرانی با کشک در اصل با استفاده از کدو سبز تهیه می‌شود. اما شما می‌توانید کشک کدو را به روشی دیگر و به سبک مازندرانی نیز تهیه کنید. در این کشک کدو از کدو حلوایی به جای کدو سبز استفاده می‌شود.

کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند.

همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید.

کوفته سبزی شیرازی

کوفته سبزی شیرازی یک غذای ایرانی

«کوفته سبزی» یکی از غذاهای ایرانی و جزو غذاهای اصیل شیرازی‌هاست. همان‌طور که از اسم این غذای ایرانی مشخص است، در طرز تهیه این کوفته سنتی، سبزی به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. بنابراین رنگ آن هم با سایر انواع کوفته متفاوت و در نتیجه سبز خواهد بود. این غذا در اصل یک غذای مجلسی برای شیرازی‌‌ها است و با نان سرو می‌شود.

برای پختن کوفته سبزی شیرازی، ابتدا باید‌ سس آن را درست کنید. در سس کوفته شیرازی، برخلاف دیگر کوفته‌ها، از مواد خود کوفته هم استفاده می‌شود و به همین خاطر هم به آش شباهت بیشتری دارد. بعد از پختن سس، کوفته‌ها را باید درست کنید و مواد میانی را در آن‌ها بگذارید و فرم دهید.

کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید.

کباب سرداشی همدان

کباب سرداشی همدان یک غذای ایرانی

«کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است.

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. سپس پیاز و سیب زمینی را رنده کنید. آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید. برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید.

سپس گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده ترکیب کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل ادویه به گوشت اضافه کنید. حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه کباب سرداشی همدان در فر و ماهیتابه و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب سرداشی کلیک کنید.

انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده

انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده
انواع «غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده»، هم خوشمزه و باب طبع بسیاری افراد هستند، هم سرشار از مواد مغذی و جزو دسته غذاهای مقوی هستند و هم برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند. برای مطالعه انواع غذاهای ایرانی خوشمزه برای شام و ناهار با گوشت چرخ کرده می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

انواع غذای ایرانی با مرغ و برنج

انواع غذای ایرانی با مرغ و برنج
گر عاشق طعم مرغ هستید و برای وعده ناهار نیز به خوردن برنج عادت کرده‌اید، قطعا هیچ انتخابی برای شما بهتر از ترکیب مرغ و برنج نیست. تنوع انواع غذا با مرغ و برنج آنقدر زیاد است که اگر هر روز هم همین ترکیب را برای ناهار انتخاب کنید، باز هم گزینه‌های جدیدی پیش رویتان وجود دارد. برای خواندن روش تهیه ۱۷ غذای ایرانی با مرغ و برنج می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع غذای ایرانی با مرغ و برنج کلیک کنید.

انواع آبگوشت ایرانی ساده و مجلسی

انواع آبگوشت
«آبگوشت» یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که برای تهیه آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای خواندن طرز تهیه انواع آبگوشت به روش‌های مختلف و همچنین فیلم آموزش درست کردن این غذای خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع آبگوشت کلیک کنید.

انواع کباب‌های ایرانی

انواع کباب از غذاهای سنتی و مجلسی ایرانی

اگر فکر می‌کنید کباب را حتما باید در رستوران یا مهمانی‌ها بخورید، سخت در اشتباهید. لذت خوردن کباب به عنوان غذاهای مجلسی و سنتی ایرانی برای ناهار یا شام، چیزی است که هر زمانی دست دهد، باید تجربه کرد و خب چه چیزی بهتر از اینکه خودتان در درست کردنش، استاد شوید. برای مطالعه لیست طرز تهیه انواع کباب‌های ایرانی روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع غذاهای ایرانی و مجلسی با گوشت

غذاهای ایرانی با گوشت در لیست غذاهای مجلسی و اعیونی ایرانی

فهرست «انواع غذای ایرانی با گوشت» بسیار متنوع است و اگر غذا با گوشت قرمز دوست داشته باشید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. ما یک لیست از انواع غذاهای ایرانی با گوشت قرمز آماده کرده‌ایم و طرز تهیه آنها را به شما آموزش خواهیم داد. فیلم آموزش تهیه چند رسپی غذای ایرانی با گوشت را هم می‌توانید تماشا کنید. برای مشاهده طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با گوشت روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

غذای ایرانی مقوی چی بپزم؟

در میان انواع غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به انواع آبگوشت، انواع غذا با گوشت چرخ کرده، چلو گوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد.

اسم غذاهای ایرانی چطور انتخاب می‌شود؟

معمولا اسم غذاهای ایرانی بر اساس موادی که در طرز پخت انواع غذای ایرانی به کار می‌رود، انتخاب می‌شوند. بعضی از غذاها هم بومی یک شهر یا منطقه هستند و با سبزیجات بومی آن منطقه درست می‌شوند و نام مواد به کار رفته در این غذاها، روی آنها گذاشته می‌شود.

منوی غذای ایرانی شامل چه مواردی می‌شود؟

در فهرست انواع غذا ایرانی معمولا غذاهای سنتی و محلی بسیاری به چشم می‌خورند که برخی از آنها محلی و برخی دیگر غذاهای مجلسی هستند که معمولا در مهمانی‌ها و مراسم رسمی به کار می‌روند؛ مثل زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با ماهیچه و … .

بهترین غذای مجلسی ایرانی چیست؟

غذاهای مختلفی را می‌توانید به عنوان بهترین غذای مجلسی بپزید. برخی از این غذاها شامل موارد زیر هستند:

مرصع پلو
چلو کباب
قورمه سبزی با برنج
باقالی پلو با ماهیچه
ته چین مرغ

 

 

کالابرگ الکترونیک