طرز تهیه کمپوت انار خوشمزه و لذیذ به ۲ روش آسان خانگی

طرز تهیه کمپوت انار خوشمزه و لذیذ به ۲ روش آسان خانگی


11 مهر 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کمپوت انار خوشمزه و لذیذ به ۲ روش آسان خانگی

کمپوت انار یکی از انواع کمپوت خانگی و جزو دسرهای ساده و خوشمزه پاییزی است که می‌توانید آن را با مواد ساده و در زمان کوتاهی و کمتر از ۳۰ دقیقه تهیه کنید و از خواص انار در آن بهره ببرید. کمپوت انار را هم می‌توانید به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو کنید یا از آن برای روی انواع دسرهای شب یلدا یا انواع کیک و چیزکیک استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کمپوت انار را به ۲ روش به شما آموزش خواهیم داد و فوت و فن‌های تهیه کمپوت انار را خواهیم گفت.

 

 

طرز تهیه کمپوت انار

 

طرز تهیه کمپوت انار

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه کمپوت انار

 

• دانه‌های انار: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آبمیوه دلخواه: ۱ قاشق غذاخوری

 

مراحل طرز تهیه کمپوت انار

 

به جای خرید کمپوت انار می‌توانید به سادگی خودتان در خانه آن را تهیه کنید. برای درست کردن کمپوت انار به روش ساده خانگی، ابتدا باید انار را دانه کنید. سپس شربت کمپوت را آماده کرده و دانه‌های انار را در آن بجوشانید. این کمپوت تنها به ۱۰ تا نهایت ۱۵ دقیقه زمان برای پخت و آماده شدن نیاز دارد. برای مشاهده ادامه مراحل طرز تهیه کمپوت انار، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول: انار را دانه کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت انار، باید انار را دانه کنید. برای این کار، کلاهک انار را با چاقو برش دهید و جدا کنید. سپس روی پوست انار که زیر آنها قسمت‌های سفید قرار دارد، برش‌‌های کمی عمیق بزنید. انار را به ۵ تا ۶ قسمت برش بزنید و قاچ‌های آن را جدا کنید. برای این که پوست انار نرم شود و دانه‌ها راحت‌تر جدا شوند، آنها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در آب ولرم بگذارید تا پوست انار نرم شود، سپس انار را دانه کنید.

 

مرحله دوم: شربت کمپوت انار را درست کنید

 

در این مرحله، در یک قابلمه یا ظرف مناسب مقداری آب را همراه با شکر بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید‌ دانه‌های شکر حل شوند و بعد آبمیوه‌ دلخواهتان را اضافه کنید. می‌توانید از آب انار، آب پرتقال، آب سیب و … در طرز تهیه کمپوت انار برای طعم‌دهی بیشتر استفاده کنید.

حتما بخوانید  ۱۴ روش سریع درمان تاول پا در اثر پیاده روی + پیشگیری و کاهش درد

 

مرحله سوم: انار را اضافه کنید

 

بعد از اینکه شربت انار شروع به جوشیدن کرد، دانه‌های انار را به شربت بیفزایید. صبر کنید تا شربت شروع به قل زدن کند، سپس حرارت را پایین بیاورید. درب ظرف را باز بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه کمپوت را بجوشانید تا شکر به خورد دانه‌های انار برود.

 

مرحله چهارم: کمپوت انار را سرو کنید

 

وقتی انارها کمی نرم شدند و شربت کمپوت کمی غلیظ شد، حرارت را قطع کنید. اگر شربت کمپوت زیادی رقیق است، برای غلظت بیشتر می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری آرد ذرت را در کمی آب ولرم حل کرده و به کمپوت اضافه کنید. در صورت دلخواه در دقایق پایانی پخت، از هل یا گلاب هم می‌توانید استفاده کنید. بعد از آماده شدن کمپوت، حرارت را قطع کنید. کمپوت انار را هم به صورت گرم و هم به صورت سرد می‌توانید سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای انار بدون شکرک و کپک

 

طرز تهیه کمپوت انار (روش دوم)

 

کمپوت انار با آب انار

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه کمپوت انار

 

• انار تازه: ۵ عدد متوسط
• آب انار شیرین: ۱ لیتر
• شکر: ۵۰۰ گرم
• میخک: ۴ عدد

 

مراحل طرز تهیه کمپوت انار برای دسر

 

در این روش از طرز تهیه کمپوت انار، از آب انار یا رب انار حل شده در آب جوشیده و سرد شده، به عنوان شربت کمپوت استفاده می‌شود. بنابراین دستتان باز است تا میزان شکر را به دلخواهتان کم یا زیاد کنید. بعد از درست کردن شربت، دانه‌های انار را به شربت اضافه کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید تا کمپوتتان آماده شود. برای آموزش جزییات بیشتر، مراحل طرز تهیه کمپوت انار را دنبال کنید.

 

مرحله اول: انارها را دانه کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کمپوت انار با آب انار، انارها بشویید و آنها را دانه کنید. سپس در یک قابلمه آب انار را با شکر بریزید و روی حرارت قرار دهید. اگر آب انار در دسترس نداشتید، می‌توانید مقداری رب انار را در آب جوشیده بریزید و به هم بزنید تا کاملا حل شوند و از آن به عنوان شربت کمپوت انار استفاده کنید.

 

مرحله دوم: شربت انار را درست کنید

 

در این مرحله، آب انار یا رب انار حل شده در آب را روی حرارت بالا قرار دهید تا شکر شروع به حل شدن کند. میخک‌ها را هم به شربت اضافه کنید تا عطرشان خارج شود. می‌توانید به جای خود میخک، از عرق آن یا از گلاب یا هل هم استفاده کنید. اجازه دهید شربت شروع به جوشیدن و قل خوردن کند.

حتما بخوانید  6 روش طرز تهیه لواشک سیب ساده و مخلوط روی بخاری و در فر

 

مرحله سوم: دانه‌های انار را اضافه کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه کمپوت انار خانگی با آب انار، اجازه دهید، شربت به مدت ۵ دقیقه روی حرارت متوسط بجوشد و کمی غلیظ شود. سپس دانه‌های انار تازه را به شربت اضافه کنید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با شربت بپزند و نرم شوند. کمپوت انار را بچشید و در صورت نیاز، کمی شکر یا شیرین‌ کننده‌های دیگر به آن اضافه کنید. وقتی کمپوت به طعم و غلظت دلخواه و مناسب رسید، حرارت را قطع کرده و آن را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آناناس به روش بازاری

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کمپوت انار

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کمپوت انار

 

*برای تهیه کمپوت انار بهتر است از دانه‌های انار شیرین استفاده کنید. اگر انارتان ترش است، میزان شکر را بیشتر در نظر بگیرید.

*کمپوت انار را می‌توانید با دانه‌های انار تازه یا فریز شده درست کنید.

*میزان شکری که استفاده می‌کنید بسته به شیرین یا ترش بودن انار متفاوت است و بنا به ذائقه و طبع خود می‌توانید آن را کمتر با بیشتر استفاده کنید.

*کمپوت انار را می‌توانید به عنوان یک دسر تنها یا به عنوان مربا با کره میل کنید.

*یکی دیگر از کاربردهای کمپوت انار، استفاده از آن به عنوان لایه رویی انواع تارت، پنکیک، چیزکیک و انواع کیک است.

*کمپوت انار را می‌توانید به عنوان دیپ گرم و در کنار دیگر تنقلات و فینگرفودها یا خوراکی‌های مهمانی سرو کنید.

*برای طعم بهتر کمپوت انار مقداری شربت افرا یا گلاب را به مواد کمپوت بیفزایید.

*در صورتی که می‌خواهید کمپوت انار را برای مدت طولانی‌تر و به صورت سرد سرو کنید، آن را در بطری‌های شیشه‌ای استریل و دربسته بریزید و در یخچال نگه دارید.

*زمان ماندگاری کمپوت انار در یخچال ۵ روز و در فریزر ۲ ماه است.

*کمپوت انار بعد از سرد شدن، کمی غلیظ‌تر می‌شود، بنابراین از جوشاندن بیش از حد کمپوت خودداری کنید تا بعد از پخت زیادی غلیظ نشود.

*اگر کمپوت انار زیادی رقیق بود، می‌توانید به اندازه نصف قاشق چای‌ خوری آرد ذرت را به شربت کمپوت اضافه کنید و دوباره کمی آن را بجوشانید.

*به جای شکر در طرز تهیه کمپوت انار می‌توانید از شیرین‌کننده‌های دیگر مثل شیره انگور، شیره خرما، شکر قهوه‌ای یا عسل طبیعی استفاده کنید.

*افزودن کمی زعفران دم کرده یا هل می‌تواند، هم رنگ و هم طعم و عطر کمپوت انار را بهتر و خاص‌تر کند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت پرتقال به ۲ روش

 

سوالات متداول

 

مدت زمان ماندگاری کمپوت انار چقدر است؟

 

کمپوت انار را می‌توانید در یخچال به مدت ۵ روز و در فریزر، به مدت ۲ ماه نگهداری کنید.

 

برای غلیظ شدن شربت کمپوت انار چه کار کنیم؟

 

اگر کمپوت زیادی رقیق بود، می‌توانید به اندازه نصف قاشق چای‌خوری آرد ذرت را به شربت کمپوت اضافه کنید و دوباره کمی آن را بجوشانید.

 

کالابرگ الکترونیک