۱۵ طرز تهیه ماسک آرد برنج درمان جوش سرسیاه، سفت کردن پوست و …

۱۵ طرز تهیه ماسک آرد برنج درمان جوش سرسیاه، سفت کردن پوست و …


16 آذر 1401 . زمان مطالعه: 16 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ماسک آرد برنج
فهرست محتوا پنهان

ماسک آرد برنج برای سلامت پوست صورت و بدن خواص شگفت‌انگیزی دارد. در طب سنتی آسیایی، از آرد برنج به عنوان ماده‌ای برای روشن کردن پوست استفاده می‌شده است. علاوه بر این، از دیرباز، آرد برنج برای لایه‌برداری و تغذیه پوست به کار می‌رفته است. در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش طرز تهیه ماسک آرد برنج به ۱۵ روش را به شما آموزش خواهیم داد و فواید آن را برای انواع پوست شرح می‌دهیم.

 

 

چرا ماسک آرد برنج را باید استفاده کنیم؟

 

چرا ماسک آرد برنج را باید استفاده کنیم؟

 

*طرز تهیه آسان: یکی از مزیت‌های ماسک‌های برنج خانگی برای پوست، استفاده از مواد ارزان و در دسترس برای تهیه آن‌ها است. این ماسک‌ها همچنین در مدت زمان کمی آماده و تهیه می‌شوند.

 

*کم هزینه بودن: در مقایسه با ماسک‌های آماده و کارخانه‌ای، ماسک آرد برنج با صرف هزینه کمتری آماده می‌شود و نیازی به اختصاص بودجه سنگین برای این محصول زیبایی و مراقبتی پوست لازم نیست.

 

*درخشندگی پوست: ماسک آرد برنج، عمیقا پوست را پاکسازی می‌کند و لایه‌های مرده و کدر پوست را پاک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این ماسک‌ها پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

 

*رهایی از جوش‌های سرسیاه: جوش‌های سرسیاه مخصوصا روی بینی، چانه و … ظاهر می‌شوند و از بین بردن آنها، گاهی اوقات کار چندان آسانی نیست. اما ماسک آرد برنج می‌تواند ریشه جوش‌های سرسیاه را سست کند و بعد از استفاده از این ماسک‌ها، به راحتی جوش‌ها خارج می‌شوند.

 

*فاقد مواد شیمیایی: اگر از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنید، باید بدانید که ماسک آرد برنج عاری از «پارابن»، «سولفات» و دیگر مواد شیمیایی مضر است. بنابراین احتمال واکنش‌های پوستی، عوارض و حساسیت به کمترین میزان خواهد رسید.

 

نکته: بعد از استفاده از ماسک آرد برنج مثل سایر انواع ماسک صورت از کرم مرطوب کننده مناسب پوست صورت خود استفاده کنید.

 

طرز تهیه انواع ماسک با آرد برنج

 

انواع ماسک با آرد برنج

 

۱- ماسک آرد برنج و آلوئه‌ورا برای پوست‌ چرب

 

این ماسک برای انواع پوست‌ها مناسب است ولی کسانی که پوست چرب دارند، بیشترین بهره را می‌توانند از آن ببرند. ماسک آلوئه ورا و آرد برنج را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج با گلاب و آلوورا

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• ژل آلوئه‌ورا: ۱/۲ قاشق غذاخوری
• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج برای جوش سرسیاه

 

برای درست کردن این ماسک مفید برای جوش سرسیاه و شادابی پوست، آرد را الک کنید تا کاملا نرم شود. سپس آن را در یک کاسه بریزید و ژل آلوئه‌ورا و گلاب را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد. صورتتان را با آب یا گلاب کمی مرطوب کنید و این ماسک خمیری را به آرامی روی پوست قرار دهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد، پوستتان را بشویید و خشک کنید.

 

۲- ماسک آرد برنج و شیر

 

این ماسک با آرد برنج برای پوست‌های معمولی تا خشک قابل استفاده است. حتی برای از بین بردن چروک‌های پوستی در سنین بالا هم می‌توان از آن استفاده کرد. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• شیر سرد: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک برنج برای چروک صورت

 

برای تهیه این ماسک در یک کاسه آرد برنج الک شده را با شیر مخلوط کنید تا حالت خمیری و کمی رقیق بگیرد. در صورت نیاز، شیر بیشتری اضافه کنید. سپس ماسک را روی پوست تمیز و مرطوب بزنید. بعد از ۱۵ دقیقه خمیر روی صورتتان خشک می‌شود. آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

حتما بخوانید  12 روش درمان جوش سر سفید صورت، بینی، بدن و سر در خانه

 

۳- ماسک آرد برنج و آب

 

ماسک آرد برنج و آب

 

آرد برنج خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد که یکی از آنها، پر کردن و چاقی صورت است. از آنجایی که این ماسک آرد برنج به آبرسانی پوست کمک می‌کند و مواد مغذی و مفیدی را به پوست می‌رساند، می‌توان برای رفع لاغری صورت از آن کمک گرفت.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• آب: ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج برای چاقی صورت

 

در یک کاسه آرد برنج و آب را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر لطیف را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۴- ماسک آرد برنج و جو دوسر

 

جو دو سر با لایه برداری از لایه‌های عمیق پوست، آن را تمیز کرده و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد. ترکیب آرد برنج و جو دوسر، برای رفع لکه‌های پوستی و تیرگی‌های ناشی از آن مفید بوده و به شفافیت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. این ماسک جو دوسر و آرد برنج را ۲ بار در هفته استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج برای سفید شدن پوست

 

• پودر جو دو سر: ۱ قاشق غذاخوری
• آرد برنج:۱ قاشق غذاخوری
• شیر: به میزان لازم

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و جو برای روشن کردن پوست

 

برای درست کردن این ماسک آرد برنج برای انواع پوست، همه مواد را در یک کاسه بریزید و ترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد. ماسک را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۵- ماسک آرد برنج با گلاب

 

ماسک آرد برنج با گلاب

 

این ماسک گلاب و آرد برنج پوست را خنک می‌کند و خاصیت ضد باکتریایی برای پوست دارد. همچنین می‌توان ناخالصی‌ها و رادیکال‌های آزاد را از بین برد. این ماسک را هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• گلاب: به میزان لازم

 

ماسک آرد برنج و گلاب برای تقویت پوست

 

در یک کاسه آرد و گلاب را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این مخلوط را روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه بعد، با آب گرم بشویید و خشک کنید.

 

۶- ماسک آرد برنج با ماست

 

ماسک آرد برنج با ماست

 

ماست به عنوان یک ماده لبنی، به سفید شدن پوست و مرطوب کردن آن کمک می‌کند. همچنین با آبرسانی پوست می‌تواند تولید کلاژن را تسریع کند. برای از بین بردن چربی اضافی پوست نیز می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج و ماست

 

• آرد برنج: ۱ قاشق چای‌خوری
• ماست: ۱ قاشق چای‌خوری
• روغن زیتون: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر زردچوبه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و ماست برای آبرسانی به پوست

 

برای درست کردن ماسک آبرسان پوست با آرد برنج، همه مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید تا یک مایه خمیری به دست بیاید. این ماسک را روی پوست خود بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را بشویید.

 

۷- ماسک آرد برنج و سیب زمینی

 

ماسک سیب زمینی و آرد برنج برای از بین بردن تیرگی‌های دور چشم و روی گونه‌ها به کار می‌رود. همچنین به خاطر نشاسته موجود در سیب زمینی، از آن برای روشن کردن پوست هم استفاده می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• ماست یا شیر: ۱ قاشق غذاخوری
• سیب زمینی رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و سیب زمینی

 

در یک کاسه، آرد برنج را الک کنید و ماست (یا شیر) را اضافه کنید. سپس مقداری سیب زمینی را رنده ریز کرده و با آب سیب زمینی به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و مایه خمیری به دست آمده را روی پوست خود بمالید. ۲۰ دقیقه بعد پوست خود را بشویید و خشک کنید.

 

۸- ماسک آرد برنج و سفیده تخم مرغ

 

ماسک آرد برنج و سفیده تخم مرغ

 

از ماسک آرد برنج و سفیده تخم مرغ برای بستن منافد پوستی استفاده می‌شود. همچنین این ماسک با کاهش ملاتونین پوست، به روشن شدن آن کمک می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

 

• آرد برنج: ۳ قاشق غذاخوری
• سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
• عسل: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و سفیده تخم مرغ برای بستن منافذ پوستی

 

برای تهیه این ماسک با سفیده تخم مرغ و آرد برنج، همه مواد را در یک کاسه بریزید و ترکیب کنید تا مایه خمیری به دست بیاید. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۹- ماسک آرد برنج و شیر نارگیل

 

ماسک آرد برنج و شیر نارگیل

 

این ماسک با از بین بردن لکه‌های و رفع جای جوش، باعث روشن و درخشان شدن پوست صورت شده و به تغذیه آن کمک می‌کند.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• شیر نارگیل: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج برای روشن کردن پوست

 

برای تهیه ماسک شیر نارگیل و آرد برنج، همه مواد را در یک کاسه بریزید و ترکیب کنید تا مایه خمیری به دست بیاید. سپس آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۱۰- ماسک آرد برنج و گوجه فرنگی

 

این ماسک با متعادل کردن ph پوست، منافذ پوستی را می‌بندد. همچنین برای درخشان کردن پوست با از بین بردن لکه‌های پوستی و رفع تیرگی‌ها، به آن کمک می‌کند. این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

حتما بخوانید  10 طرز تهیه ماسک کدو حلوایی برای جوانسازی پوست و تقویت مو

 

مواد لازم برای تهیه ماسک گوجه فرنگی و آرد برنج

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• آب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و گوجه فرنگی برای درخشان شدن پوست

 

برای تهیه این ماسک با گوجه فرنگی و آرد برنج، همه مواد را در یک کاسه بریزید و ترکیب کنید تا مایه خمیری به دست بیاید. سپس آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۱۱- ماسک آرد برنج و روغن ویتامین E

 

ویتامین E یکی از بهترین ویتامین‌ها برای جوانسازی پوست‌های آسیب دیده است که با خواص آنتی اکسیدانی خود، به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد پوست کمک می‌کند. بنابراین آکنه و ضایعات پوستی را از بین می‌برد. کلاژن سازی نیز از دیگر مزیت‌های این ویتامین است. با ترکیب این ویتامین با آرد برنج می‌توانید یک ماسک عالی برای پوست خود تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج جوانساز پوست

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• روغن ویتامین E: به میزان لازم

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج برای کلاژن سازی

 

در یک کاسه آرد برنج و چند قطره روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد. این خمیر را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه که خشک شد، صورت و گردنتان را بشویید و خشک کنید.

 

۱۲- ماسک آرد برنج و چای سبز

 

ماسک آرد برنج و چای سبز

 

برای تغذیه پوست، می‌توانید از چای سبز برای پوست استفاده کنید. ترکیب چای سبز با آرد برنج به شفاف شدن پوست کمک می‌کند. این ماسک آرد برنج را برای تاثیر بیشتر، ۲ بار در هفته استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک برنج و چای سبز

 

• چای سبز کیسه‌ای: ۱ عدد
• آرد: ۲ قاشق غذاخوری
• آبلیمو: ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و آبلیمو و چای سبز

 

برای درست کردن این ماسک آرد برنج، یک چای سبز کیسه‌ای را در یک فنجان آب داغ بیندازید تا دم بکشد. سپس آرد و آبلیمو را هم به آن اضافه کنید. چای سبز را بیرون بیاورید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری بگیرد. مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد، پوست خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

 

۱۳- ماسک آرد برنج با پرتقال

 

این ماسک پرتقال و آرد برنج برای سفت کردن پوست صورت به کار می‌رود. آب پرتقال سرشار از ویتامین ث است و به تغذیه پوست کمک می‌کند. این ماسک را هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج برای سفتی پوست

 

• سیب درختی رنده شده: ۱/۲ یک عدد کامل
• آب پرتقال: ۱ قاشق غذاخوری
• عسل: ۱ قاشق چای‌خوری
• آرد برنج: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج برای سفت کردن پوست

 

برای تهیه این ماسک برای پوست، نصف سیب درختی را رنده کنید. سپس با آب پرتقال، آرد برنج، عسل و سیب رنده شده را در یک کاسه بریزید. همه مواد را با هم مخلوط کنید. این ماسک آرد برنج را روی پوست بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد بشویید و خشک کنید.

 

۱۴- ماسک آرد برنج و روغن کرچک

 

این ماسک برای  از بین بردن آکنه و درمان جوش‌های سرسفید به کار می‌رود. آرد برنج و مخلوط آن با گلاب، به جوانسازی پوست کمک می‌کند. ماسک آرد برنج و روغن کرچک را سه بار در هفته استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج برای جوش سرسفید

 

• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• روغن کرچک: ۱ قاشق چای‌خوری
• گلاب: به میزان لازم

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و گلاب و روغن کرچک

 

برای درست کردن این ماسک آرد برنج، همه مواد را در یک کاسه بریزید و به هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. وقتی شکل خمیری پیدا کردند، آن را روی پوست بمالید. پس از ۵ دقیقه پوست صورت خود را با بشویید و خشک کنید.

 

۱۵- ماسک آرد برنج با شکلات

 

ماسک آرد برنج با شکلات

 

برای از بین بردن لک، رفع کدری پوست و درمان تیرگی پوست صورت این ماسک آرد برنج بسیار مفید است. این ماسک را می‌توانید به صورت روزانه مصرف کنید تا اثر آن را به سرعت مشاهده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک آرد برنج برای لک صورت

 

• پودر شکلات: ۱ قاشق چای‌خوری
• آرد برنج: ۱ قاشق غذاخوری
• شیر: به میزان لازم

 

طرز تهیه ماسک آرد برنج و شکلات

 

برای درست کردن این ماسک، آرد برنج و پودر شکلات را در یک کاسه بریزید و به آن مقداری شیر اضافه کنید که حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی پوست ماساژ دهید. حدود ۱۵ دقیقه بعد این ماسک را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

 

سوالات متداول

 

ماسک آرد برنج برای چی خوبه؟

 

ماسک‌های آرد برنج باعث لایه‌برداری عمیق پوست می‌شود. با هر بار استفاده از آنها، تیرگی پوست کمتر می‌شود. همچنین پس از استفاده از این ماسک‌ها، پوستی نرم، درخشان و لطیف خواهید داشت. علاوه بر این‌ها، استخراج جوش سرسیاه از مزیت‌های ماسک آرد برنج است.

اگر هر هفته از ماسک برنج استفاده کنید، بعد از ۳ تا ۴ هفته حتی نیازی به بیرون آوردن جوش‌ها سرسیاه نخواهید داشت. در کل تاثیر استفاده از این ماسک‌ها پس از یک ماه قابل رویت و مشخص است.

 

ماسک آرد برنج را چه مدت روی پوست قرار دهیم؟

 

معمولا ماسک‌هایی که با آرد برنج دست شده و برای پوست استفاده می‌شوند، بسته به نوعی که دارند بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه باید روی پوست بمانند. اگر از مواد غذایی اسیدی مثل سرکه سفید یا آبلیمو استفاده می‌کنید، این زمان را تا ۵ دقیقه کاهش دهید. چون ممکن است پوست‌های حساس، به آن واکنش نشان دهند.

 

 

منابع: thebeautyinsideout / bebodywise

 

کالابرگ الکترونیک