لیست ۲۳ غذای بدون برنج برای ناهار و شام

لیست ۲۳ غذای بدون برنج برای ناهار و شام


14 دی 1400 . زمان مطالعه: 23 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
غذای بدون برنج

خوردن غذای بدون برنج برای ناهار برای خیلی از افراد بسیار جذاب‌تر از یک وعده ناهار با برنج است. اما خیلی از ما برای درست کردن انواع غذاهای بدون برنج با مشکل روبرو می‌شویم و با لیست انواع ناهار بدون برنج آشنایی نداریم. اما اگر به دنبال پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج هستید، در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، پیشنهادات جذابی برای شما داریم. از این لیست غذاهای سحری بدون برنج برای ماه رمضان را هم می‌توانید انتخاب کنید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع غذا بدون برنج پاسخ خواهیم داد.

 

 

انواع غذا برای ناهار بدون برنج

 

خیلی از افراد از خوردن انواع غذا برای ناهار بدون برنج بیشتر از یک ناهار با برنج لذت می‌برند و یا به هر دلیلی میل بیشتری به خوردن غذاهای بدون برنج دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال لیست غذاهای بدون برنج می‌گردید، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

۱- کتلت بادمجان

 

کتلت بادمجان با گوشت و بدون گوشت

 

کتلت یکی از محبوب‌ترین غذاهای بدون برنج است که در دسته انواع غذا برای ناهار بدون برنج قرار دارد. اگر تنها کمی خلاقیت در تهیه آن به خرج دهید، می‌توانید با مواد اولیه متفاوت و به روش‌های مختلفی این غذای بدون برنج را تهیه کنید. در این میان کتلت بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از لذیذترین انواع کتلت است که طعم جذاب و متفاوتی دارد.

 

برای درست کردن کتلت بادمجان به عنوان یک غذای بدون برنج ابتدا بادمجان‌ها را با مقداری آب در یک کاسه داخل مایکروویو قرار دهید و چند بار برگردانید تا خوب نرم شوند. سپس حدود ۵ تا ۷ دقیقه هر بادمجان را بپزید و بعد آب اضافی آن را خارج کنید و بادمجان‌های پخته را له کنید.

 

برای درست کردن این کتلت بادمجان کبابی شده و سرخ شده نیز استفاده کنید. برخی افراد نیز برای تهیه کتلت بادمجان آن را به صورت خام رنده می‌کنند. درست کردن این ناهار بدون برنج کار بسیار ساده‌ای است. برای خواندن ادامه مطلب طرز تهیه کتلت بادمجان روی لینک آن کلیک کنید.

 

 

۲- گراتن سیب زمینی با سس بشامل

 

گراتن سیب زمینی با سس بشامل

 

گراتن سیب زمینی از انواع غذا برای ناهار بدون برنج است که به خصوص برای روزهایی است که ایده خاصی برای ناهار ندارید، بسیار مناسب است. گراتن سیب زمینی که غذایی با ریشه فرانسوی است را به روش‌های مختلف درست می‌کنند. شما می‌توانید این غذای بدون برنج و سالم را به راحتی و با استفاده از مواد اولیه در دسترس آماده کنید.

 

گراتن یا گراتین در اصل به معنای رنده شده است که احتمالاً اشاره به پنیر پیتزا رنده شده و گاهی نان سوخاری رنده شده در این غذای بدون برنج دارد. به طور معمول اضافه کردن گوشت به گراتن سیب زمینی اختیاری است و بستگی به سلیقه شما دارد.

 

اگر فر ندارید می‌توانید گراتن سیب زمینی را به عنوان غذای بدون برنج در ماهیتابه درست کنید. برای این کار تمام مواد را در ماهیتابه بچینید و زیر ماهیتابه شعله پخش‌کن بگذارید. ادامه مطلب طرز تهیه گراتن سیب زمینی را در لینک آن بخوانید.

 

 

۳- پیتزا پپرونی خانگی

 

پیتزا پپرونی خانگی برای یک ناهار بدون برنج

 

پیتزا یکی از انواع غذا برای ناهار بدون برنج است که حالا دیگر محبوب‌ترین فست فود دنیاست. پرطرفدارترین فست‌فود دنیا که در لیست غذاهای بدون برنج قرار دارد و علیرغم ظاهر شیک و مدرنش یک غذایی تاریخی و سنتی با سابقه‌ای طولانی است.

 

در این میان پیتزا پپرونی با اصالتی صد در صد ایتالیایی از جمله محبوب‌ترین پیتزاها در منوی رستوران‌های سرتاسر دنیاست که اتفاقاً گزینه فوق‌العاده‌ای هم برای یک غذای بدون برنج است. اما پیتزا پپرونی چیست؟ یک پیتزا ایتالیایی که همان‌طور که از نامش پیداست تند است، پپرونی در زبان ایتالیایی به معنای فلفلی است. پیشنهاد می‌کنیم برای خواندن طرز تهیه پیتزا پپرونی روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۴- رولت مرغ

 

رولت مرغ از غذاهای بدون برنج

 

برای درست کردن انواع غذا بدون برنج درست کردن غذاهای خوشمزه با مرغ یک گزینه ایده‌آل است. طرز تهیه رولت مرغ از محبوب‌ترین انواع غذا برای ناهار بدون برنج است که برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز بسیار مناسب است. اصولاً درست کردن انواع غذاها با مرغ به خاطر زودپخت بودن گوشت مرغ برای مهمانی یا روزهایی که سرتان شلوغ است و نیاز به یک غذای فوری و زودپز دارید یک گزینه پرطرفدار است.

 

رولت مرغ را با فیله مرغ یا گوشت چرخ کرده می‌توانید درست کنید. برای تهیه رولت مرغ می‌توانید هر نوع سبزیجات و طعم دهنده‌ای که دوست دارید به آن اضافه کنید. برای درست کردن رولت مرغ شکم چرخ کرده حتماً ترکیب مرغ، پیاز و طعم دهنده‌ها را خوب ورز دهید. این کار موجب انسجام بیشتر رولت می‌شود و از وا رفتن آن جلوگیری می‌کند.

 

اگر به دنبال یک غذای بدون برنج اما خاص هستید پیشنهاد می‌کنیم برای خواندن ادامه طرز تهیه رولت مرغ روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۵- گراتن مرغ و قارچ با پنیر

 

گراتن مرغ و قارچ با پنیر از انواع غذاهای بدون برنج

 

گراتن مرغ، گراتن سیب زمینی، گراتن مرغ و ماکارونی، گراتن بادمجان و گراتن گوشت و … از جمله خوشمزه‌ترین انواع غذا برای ناهار بدون برنج هستند که ریشه فرانسوی دارند و امروزه جای خودشان را حسابی در آشپزخانه های ایرانی باز کرده‌اند.

 

برای درست کردن و تزیین گراتن مرغ یا سایر انواع گراتن که در لیست غذاهای بدون برنج قرار دارد کار چندان سختی پیش رو ندارید و ما به شما می‌گوییم دقیقاً چکار کنید. برای خواندن مقاله طرز تهیه گراتن مرغ و قارچ به لینک آن مراجعه کنید.

 

 

۶- ساندویچ مرغ و قارچ

 

ساندویچ مرغ و قارچ یک ناهار بدون برنج

 

ساندویچ مرغ و قارچ از آن دسته غذای بدون برنج ساده و خوشمزه رستورانی است که برای شام و ناهار حسابی می‌چسبد و بچه‌های کوچک‌تر هم دوستش دارند. برای درست کردن این غذای بدون برنج باید ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری باریک برش بزنید. سپس گوشت مرغ را با نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، زعفران دم کرده و پیازی که خلالی خرد شده مزه‌دار کنید.

 

ساندویچ قارچ و مرغ با سس مایونز بسیار محبوب است اما اگر علاقه‌ای به سس ندارید می‌توانید آن را حذف کنید و فقط جعفری، خیارشور و در صورت تمایل سس خردل اضافه کنید.

 

برای مطالعه جزئیات و طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

ناهار چی درست کنم بدون برنج

 

ناهار چی درست کنم بدون برنج ولی خوشمزه باشد؟ اگر به دنبال یک ناهار بدون برنج هستید، باید بدانید که گزینه‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. شما می‌توانید برای درست کردن غذای بدون برنج از غذاهای نونی استفاده کنید. در ادامه این بخش در پاسخ به این سوال که ناهار چی درست کنم بدون برنج باشه، پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

 

 

۷- سمبوسه سیب زمینی

 

سمبوسه سیب زمینی یک ناهار بدون برنج

 

ناهار چی درست کنم بدون برنج که خوشمزه اما ساده باشه؟ سمبوسه یکی از انواع غذاهای بدون برنج است که طعم بسیار لذیذ دارد. «سمبوسه» در اصطلاح عامیانه و «سنبوسه» در فرهنگ لغات مختلف نام غذایی به قدمت تاریخ است. این غذای تند و تیز و ساده در کشورهای مختلف از سرزمین‌های آفریقا گرفته تا شبه‌ قاره هند، خاورمیانه و البته ایران دستور پخت‌های مختلفی دارد که البته در مجموع فرق چندانی با هم ندارند.

حتما بخوانید  معرفی بهترین برندهای ماکارونی ایرانی در بازار

 

گوشت چرخ کرده و سیب‌ زمینی دو عضو اصلی در طرز تهیه سمبوسه گوشت هستند. برای درست کردن این غذای بدون برنج به جای گوشت قرمز می‌توانید از گوشت مرغ یا بوقلمون هم استفاده کنید. اما اگر گیاهخوار هستید یا به گوشت علاقه ندارید می‌توانید گوشت را از مواد مورد نیاز برای تهیه سمبوسه حذف کنید و یک سمبوسه هندی اصیل درست کنید. برای خواندن طرز تهیه سمبوسه روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۸- کتلت هویج

 

کتلت هویج یک غذای بدون برنج

 

هویج از جمله سبزیجات خوشمزه‌ای است که تقریباً در تمام فصول سال در دسترس قرار داد و به خاطر فواید غذایی زیادی که دارد، وجود آن در وعده‌های روزانه توصیه می‌شود. یکی ازخوشمزه ترین غذاهایی که می‌توانید با هویج آماده کنید کتلت هویج است.

 

برای درست کردن این غذای بدون برنج باید هویج و سیب‌زمینی و پیاز را در کاسه‌ای متوسط رنده کنید. سپس سایر مواد کتلت را اضافه کنید. در نهایت مایه کتلت را به هر شکلی که دوست دارید و در اندازه‌ای مناسب شکل دهید و در روغن سرخ کنید. رعایت کردن فوت و فن‌ها برای خوشمزه شدن این غذای بدون برنج اهمیت زیادی دارد. برای خواندن طرز تهیه کتلت هویج می‌توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۹- شامی گیلانی یا شامی رشتی

 

شامی گیلانی یا شامی رشتی برای ناهار بدون برنج

 

«شامی پوک» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای استان گیلان و جزو انواع غذا برای ناهار بدون برنج است که همان‌قدر که به سرعت تهیه می‌شود همان‌قدر هم مجلسی و لذیذ و خوشمزه است. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است میل می‌کنند و سایر اهالی گیلان پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جز آداب خوردن شامی پوک گیلانی می‌دانند.

 

برای درست کردن این غذای بدون برنج اگر بخواهید به روش سنتی و گیلانی‌های قدیمی عمل کنید باید گوشت را ریش ریش کنید و لپه‌ها را با گوشت‌کوب له کنید و سپس گوشت و لپه را با هم مخلوط کنید و حسابی ورز دهید تا یک مایه یکدست حاصل شود.

 

اگر هم فرصت ندارید گوشت و لپه را در غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس سایر مواد شامی را اضافه کنید و حسابی ورز دهید تا تمام مواد خوب با هم مخلوط و یکدست شوند. توجه داشته باشید که طریقه درست کردن شامی رشتی باید با رعایت فوت و فن‌های خاصی انجام شود. برای مطالعه طرز تهیه شامی گیلانی روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۱۰- پیراشکی سیب زمینی بدون فر

 

پیراشکی سیب زمینی بدون فر

 

ناهار چی درست کنم بدون برنج؟ قطعاً پیراشکی یک غذای راحت و فوق العاده برای یک ناهار بدون برنج است که شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی تهیه کنید. پیراشکی سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذاهای اسنکی برای شام یا ناهار در سرتاسر دنیاست ک اصالت روسی دارد و با مواد مختلف می‌توان داخل آن را پر و طبخ کرد.

 

برای درست کردن این ناهار بدون برنج ابتدا باید خمیر پیراشکی را آماده کنید. سپس در هر خمیر پیراشکی یک قاشق غذاخوری مایه ماکارونی را بریزید، می توانید روی آن کمی پنیر و مقداری جعفری ساطوری خرد شده بریزید و خمیر را از وسط تا بزنید تا برای سرخ کردن آماده شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۱۱- خوراک لوبیا چیتی غلیظ

 

خوراک لوبیا چیتی غلیظ یک نهار بدون برنج

 

خوراک لوبیا چیتی غذای ایرانی داغ و خوشمزه با پیاز داغ و رب گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای نونی و مقوی و گیاهی است. این ناهار بدون برنج با بنشن لوبیا یک ایده مناسب برای آشپزی ناهار زمستانی و تابستانی و یک صبحانه خوشمزه انگلیسی است که کوچک و بزرگ دست رد به سینه آن نمی‌زند.

 

خوراک لوبیا چیتی را بعضی با قارچ و بعضی بدون قارچ می‌پسندند که اتفاقاً نوع سنتی خوراک لوبیا چیتی است و بسیار هم لذیذ است. درست کردن خوراک لوبیا چیتی یا به قول قدیمی‌ها لوبیا گرم کار سختی نیست و به روشی بسیار ساده می‌توانید آن را تهیه کنید. طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی بسیار ساده است.

 

برای سرعت بخشیدن به روند پخت خوراک لوبیا می‌توانید آن را در زودپز به صورت نیم پز بپزید. سپس سس خوراک را به صورت جداگانه تهیه کنید و با لوبیا ترکیب کنید و دوباره برای چند دقیقه روی گاز قرار دهید. برای مطالعه طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی می‌توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۱۲- کتلت مرغ مجلسی

 

کتلت مرغ مجلسی یک غذای بدون برنج

 

برای پاسخ به این سوال تکراری که ناهار چی درست کنم بدون برنج باشه، پیشنهاد می‌کنیم کتلت مرغ را امتحان کنید. کتلت مرغ ساده یا کباب شامی مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذاهای نونی سریع و نیم ساعته برای شام و ناهار ایرانی است که با مرغ خام و پخته هر دو قابل تهیه است.

 

برای سرخ کردن مایه کتلت  ابتدا باید پودر سوخاری را در یک بشقاب بریزید و از مایه کتلت برای هر عدد به اندازه یک پرتقال متوسط بردارید. مایه کتلت را در کف دست به شکل گرد یا بیضی پهن کنید. بهترین ضخامت برای کتلت مرغ یک سانتی‌متر است. برای خواندن ادامه طرز تهیه کتلت مرغ روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

انواع غذاهای ایرانی بدون برنج

 

شاید اکثر غذاهای ایرانی همراه با برنج سرو شوند، اما باید بدانید که طیف متنوعی از انواع غذاهای ایرانی بدون برنج هستند که شما می‌توانید آن‌ها را درست کنید و با نان میل کنید. بسیاری از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج سرو می‌شوند و مزه آن‌ها آن‌قدر خوشمزه است که از هر غذای دیگری بیشتر در وعده ناهار و شام می‌چسبد.

 

اگر به دنبال ایده‌ای برای درست کردن غذای ایرانی بدون برنج هستید در ادامه این بخش می‌توانید با لیست غذاهای ایرانی بدون برنج آشنا شوید.

 

 

۱۳- عدسی

 

عدسی از غذاهای بدون برنج

 

عدسی از جمله خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین انواع غذای ایرانی بدون برنج است که می‌توانید آن را به عنوان یک وعده غذای بدون برنج سالم و نونی ایرانی برای شام یا ناهار یا صبحانه گرم میل کنید. عدسی را معمولاً با نان میل می‌کنند و با پیاز داغ و ادویه‌های مختلف مثل پودر سیر و پیاز مزه‌دار می‌کنند.

 

روش درست کردن عدسی مجلسی به روش بازاری و رستورانی به عنوان یکی از انواع غذاهای ایرانی بدون برنج چندان پیچیده نیست. برای خواندن طرز تهیه عدسی روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۱۴- کوکو سبزی

 

کوکو سبزی یک غذای بدون برنج

 

کوکو سبزی از انواع غذاهای ایرانی بدون برنج است که بسیار آسان و در عین حال با نکات طلایی برای خوش طعم‌تر شدن است. کوکو سبزی یک غذای مناسب برای ناهار بدون برنج و سریع است. شما می توانید این کوکو را هم در فر و هم ماهیتابه آماده کنید. طرز تهیه کوکو سبزی ساده به صورت سرخ کردن کوکو در ماهیتابه است، اما اگر کوکو سبزی را در فر درست کنید حالت رژیمی‌ پیدا می‌کند.

 

برای درست کردن کوکو سبزی ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با زعفران، سایر مواد خوب هم بزنید. بعد از این ‌که تخم‌مرغ را کاملاً هم زدید سبزی را هم به تخم مرغ اضافه کنید و باز هم بزنید تا سبزی و تخم مرغ خوب با هم ترکیب شوند. برای خواندن ادامه روش درست کردن کوکو سبزی و فوت و فن خوشمزه شدن آن می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوکو سبزی مراجعه کنید.

حتما بخوانید  آموزش تهیه ۱۵ مدل غذا با کشک ساده و خوشمزه

 

 

۱۵- شامی کباب

 

شامی کباب یک ناهار بدون برنج

 

شامی کباب یا همان کتلت گوشت و سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین غذاهای ایرانی بدون برنج است که نیم ساعته برای ناهار آماده می‌شود. کتلت یا شامی کباب به عنوان یک غذای نونی سریع و ساده بسیار لذیذ و پرطرفدار است.

 

برای درست کردن این غذای بدون برنج سیب زمینی‌ها را بعد از رنده کردن حسابی با آب سرد بشورید و آبکشی کنید. سیب زمینی‌ها را با دست فشار دهید تا همه‌ آبش گرفته شود. به این ترتیب کتلت تردتر و خوشمزه‌تر می‌شود، مواد کتلت دیگر آب نمی‌اندازند و حالت نرم و خمیر به خودش نمی‌گیرد. اما علاوه بر این‌ها درست کردن یک شامی کباب ترد و طلایی فوت‌ و فن‌های دیگر هم دارد. برای خواندن فوت و فن‌های طلایی و روش درست کردن شامی کباب می توانید به مقاله طرز تهیه شامی کباب مراجعه کنید.

 

 

۱۶- کشک بادمجان

 

کشک بادمجان غذای بدون برنج

 

کشک بادمجان یک غذای ایرانی بدون برنج است که طعم فوق العاده خوشمزه و لذیذ دارد و بسیار راحت آماده می‌شود. به نظر می‌رسد هر چه بیشتر فوت‌و‌فن‌های درست کردن این غذای لذیذ را بلد باشید کشک‌ بادمجان مجلسی و خوشمزه‌تری میل خواهید کرد.

 

برخی برای سالم‌تر بودن کشک‌ و بادمجان، بادمجان‌ها را کباب می‌کنند اما برای تهیه یک کشک‌ بادمجان مجلسی و لذیذ بهتر است بادمجان‌ها را در مقدار کمی روغن و با حرارت ملایم سرخ کنید. برای خواندن ادامه مقاله طرز تهیه کشک بادمجان روی لینک آن کلیک کنید.

 

۱۷- اشکنه

 

اشکنه غذای بدون برنج

 

اشکنه یکی دیگر از غذاها در لیست غذاهای ایرانی بدون برنج است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. اشکنه برای همه ایرانی‌ها، متولد هر دهه‌ای که باشند، یک غذای نوستالژی و یادآور دستپخت بی‌نظیر مادربزرگ‌هاست. از این بین اشکنه تهرانی‌، اشکنه شیرازی، اشکنه دامغانی‌ و اهالی خراسان جنوبی مشهورتر از بقیه است.

 

اشکنه یک غذای نونی و بدون برنج به ظاهر ساده است اما برای خوشمزه شدن باید فوت و فن‌های اشکنه را بدانید. برای خواندن طریقه درست کردن اشکنه می‌توانید به مقاله طرز تهیه اشکنه مراجعه کنید.

 

 

۱۸- کله جوش

 

کله جوش ناهار بدون برنج

 

کله جوش که اصفهانی‌ها به آن کال جوش و در برخی مناطق به آن کالجوش، کاله جوش یا ترید کشک می‌گویند یک غذا با کشک است. در لیست غذا های بدون برنج و به عنوان ناهار سبک می‌توانید آن را در برنامه هفتگی شام و ناهار بدون برنج اهالی خانه قرار دهید.

 

در شهرهای مختلف ایران کله جوش را به سبک‌های مختلف و با سبزیجات مختلف درست می‌کنند که البته پایه و اساس همه‌ی آن‌ها یکی است. در بعضی مناطق تبریز کله جوش تبریزی را با گوشت قورمه هم درست می‌کنند. اصفهانی‌ها هم کله جوش را به همان شیوه ساده و معمولاً با کشک محلی درست می‌کنند. درست شبیه همان کله جوش دستپخت بی بی در قصه‌های مجید.

 

برای خواندن طریقه درست کردن کله جوش می توانید به مقاله طرز تهیه کله جوش به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج مراجعه کنید.

 

 

۱۹- کوفته تبریزی

 

کوفته تبریزی یک ناهار بدون برنج

 

کوفته تبریزی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج است. ترکیب اصلی کوفته تبریزی گوشت چرخ‌کرده و سبزی کوفته است. طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی اصل و حرفه‌ای نسخه پیچیده‌ای ندارد. مواد میانی کوفته تبریزی معمولا آلو برغانی، زرشک، گردو و پیاز داغ و در صورت تمایل تخم مرغ است.

 

برای درست کردن کوفته تبریزی در ابتدا باید دو بار گوشت را چرخ کنید. یک بار با پیاز خرد شده و بار دیگر با لپه نیم پخته و آبکش شده. برای خواندن ادامه طرز تهیه کوفته تبریزی و آشنایی با ترکیب اصلی سبزی کوفته می‌توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

 

۲۰- کباب کوبیده

 

کباب کوبیده یک ناهار بدون برنج

 

کباب کوبیده از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج است. نحوه درست کردن و طرز تهیه کباب کوبیده نرم و آب‌دار و خوشمزه در منزل به روش حرفه‌ای و دقیقا شبیه آنچه که کباب‌زن‌های حرفه‌ای در کباب‌فروشی و رستوران‌ها درست می‌کنند کار چندان آسانی نیست.

 

اما با دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌و‌فن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای ایرانی و لذیذ می‌توانید یک کباب‌ کوبیده خانگی مجلسی حرفه‌ای و خوشمزه و آبدار رستورانی بدون ریختن از روی سیخ درست کنید. برای خواندن طریقه درست کردن کباب کوبیده و فوت و فن‌های ان می‌توانید به مقاله طرز تهیه کباب کوبیده مراجعه کنید.

 

 

۲۱- آبگوشت

 

طرز تهیه آبگوشت یک غذای بدون برنج

 

چه اهل پختن آبگوشت در دیگ سنگی یا به اصطلاح دیزی باشید و چه آبگوشت را در قابلمه روی شعله ملایم گاز درست می‌کنید در هر صورت مواد لازم دستور پخت یکی است. همچنین به عنوان یه غذای ایرانی خوشمزه برای ناهار می‌توان آن را در لیست انواع غذای برای ناهار بدون برنج قرار داد.

 

برای درست کردن آبگوشت باید نخود و لوبیاها را از شب قبل بخیسانید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید. بعد سراغ آماده کردن گوشت و سیب زمینی و دنبه بروید. آبگوشت باید روی شعله ملایم گاز بپزد و اصلا راز خوشمزگی آبگوشت همین پختن روی شعله بسیار ملایم گاز است. برای خواندن ادامه روش درست کردن آبگوشت خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه آبگوشت مراجعه کنید.

 

 

۲۲- بریون

 

طرز تهیه بریون برای یک ناهار بدون برنج

 

می‌دانستید «بریونی یا بریانی» اسم یک غذای هندی و با مرغ درست می‌شود و نام اصلی غذای محبوب اصفهانی‌ها «بریون» یا «بریان» است؟ طرز تهیه و پخت بریون اصفهان کمی پر‌دردسر است، اما به عنوان یک غذای بدون برنج خوشمزه به زحمتش می‌ارزد. برای درست کردن بریان، ابتدا باید گوشت و چربی را با ۸ لیوان آب سرد، پیاز، ادویه‌جات به جز نمک و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع در یک قابلمه مناسب بپزید.

 

برخی افراد بریون را سرخ می‌کنند، اما طرز تهیه بریون اصفهان به روش حرفه‌ای و اصلی این است که هر عدد بریون را در کفگیر بریون درست کنید. برای خواندن روش اصلی درست کردن بریون می‌توانید می‌توانید به مقاله طرز تهیه بریون مراجعه کنید.

 

 

۲۳- کوکو سیب زمینی

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای ناهار بدون برنج

 

کوکو سیب زمینی یک وعده غذای برنجی سریع است که اگر با سیب زمینی خام درست شود در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده سرو و میل کردن است. کوکو سیب زمینی را با سیب زمینی پخته هم درست می‌کنند که هم زمان بیشتری برای پخت لازم دارد (به خاطر مرحله پخت سیب زمینی) و هم کمی بیشتر از کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام روغن به خودش می‌گیرد.

 

برای خواندن طریقه درست کردن کوکو سیب زمینی خوشمزه و ترد می توانید می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی مراجعه کنید.

 

 

ناهار چی درست کنم بدون برنج باشه؟

 

ناهار با برنج و شام با برنج خسته کننده شده، خب حالا غذا چی درست کنم بدون برنج؟ ناهار چی درست کنم بدون برنج باشه؟ کدام غذای بدون برنج خوشمزه‌تر است؟ اگر به خوردن غذاهای بدون برنج علاقه دارید و دائم به دنبال این هستید که به جای یک ناهار یا شام با برنج یک غذای نونی خوشمزه و بدون برنج آماده کنید، در این مقاله می‌توانید پیشنهادات جذابی را مشاهده کنید. این لیست غذاهای بدون برنج به مرور تکمیل می‌شود.

 

 

سوالات متداول

 

پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج چیست؟

 

حلیم بادمجان، اشکنه، کباب کوبیده، کشک بادمجان و کوفته تبریزی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج هستند.

 

بهترین غذا های بدون برنج کدامند؟

 

گراتن سیب زمینی، پیتزا پپرونی و ساندویچ مرغ و قارچ، عدسی، خوراک لوبیا، کله جوش و … از بهترین غذا های بدون برنج هستند.

 

ناهار بدون برنچ چی درست کنم؟

 

برای ناهار بدون برنج پیشنهاد ما کباب کوبیده، آبگوشت، کتلت مرغ، شامی کباب، کوکو سیب زمینی و سایر غذاهای موجود در لیست غذای بدون برنج ماست.

 

کالابرگ الکترونیک