آموزش تهیه ۱۵ مدل غذا با کشک ساده و خوشمزه

آموزش تهیه ۱۵ مدل غذا با کشک ساده و خوشمزه


15 آذر 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع غذا با کشک

داشتن یک لیست طرز تهیه انواع غذا با کشک می‌تواند به شما کمک کند تا غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای را برای منوی شام یا لیست ناهار با آن آماده کنید. اما آیا می‌دانید با کشک چه غذاهایی میشه درست کرد؟ با طرز تهیه چند نوع غذا محلی با کشک آشنایی دارید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش درست کردن انواع غذا با کشک آشنا شوید.

 

 

۱- بز قرمه کرمانی

 

طرز تهیه بز قرمه با کشک

 

خورشت بز قرمه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کشک دار کرمان است که با گوشت گوسفندی، نخود خیس خورده، کشک، سیب زمینی، سیر و پیاز تهیه می‌شود. طرز تهیه بز قرمه کرمانی در خانه بسیار ساده است و شما می‌توانید این غذای خوشمزه با کشک و سیب زمینی و گردو و گوشت به راحتی آن را تهیه کنید و از طعم لذیذ این غذا لذت ببرید.

 

 

۲- اشکنه کشک از انواع غذا با کشک زرد

 

طرز تهیه اشکنه خوشمزه با کشک زرد

 

اشکنه کشک یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در لیست طرز تهیه انواع غذا با کشک است که با ساده‌ترین مواد اولیه و بدون گوشت آماده می‌شود. در شهرهای مختلف ایران این غذا به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شود. زابلی‌ها در طرز تهیه اشکنه کشک از کشک، پیاز و سیر به همراه آب گوشت استفاده می‌کنند.

 

اهالی مشهد مقداری نعناع داغ، مغز گردو و تخم خربزه به اشکنه کشک اضافه می‌کنند. در طرز تهیه غذاهای کشک دار خوشمزه پیشنهاد می‌شود از کشک‌های ترش یا کشک‌های غلیظ‌تر استفاده کنید تا طعم غذای شما خوشمزه‌تر شود.

 

 

۳- کشک بادمجان مجلسی

 

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

 

کشک بادمجان در عین سادگی یکی از لذیذترین غذاهای نونی برای شام و ناهار است که با بادمجان آماده می‌شود.. ترکیب طعم بادمجان میکس شده با سیر، پیاز داغ، نعناع داغ و مغز گردو طعم بی‌نظیری به این غذا می‌بخشد. جالب است بدانید که برخی افراد در طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی مقداری گوشت چرخ کرده سرخ شده به آن اضافه می‌کنند که طعم فوق العاده ای پیدا می‌کند.

 

اگر به دنبال یک غذای نونی با کشک و گوشت چرخ کرده برای ناهار هستید، بهتر است این بار کشک و بادمجان را به این روش آماده کنید.

 

 

۴- آبگوشت کشک بادمجان یا آبگوشت کشک

 

طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان یا آبگوشت کشک

 

آبگوشت یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است، اما شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که تا به حال طعم آبگوشت کشک بادمجان را امتحان نکرده‌اند. آبگوشت کشک بادمجان یک غذای خوشمزه است که در فصول سرد سال در شهرهایی مثل لرستان و اراک طبخ می‌شود. در طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان یا آبگوشت کشک از گوشت مغز ران، نخود، لوبیا سفید، کشک، بادمجان، سیر و پیاز استفاده می‌شود.

 

 

۵- کشک کدو

 

طرز تهیه کشک کدو

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

کشک کدو از انواع غذا با کشک و کدو و یک غذای کرمانی خوشمزه است که آماده کردن آن شباهت زیادی به کشک بادمجان دارد. پس اگر به دنبال طرز تهیه انواع غذا با کشک هستید، بهتر است این غذای لذیذ را برای وعده شام نونی آماده کنید.

 

در دستور پخت این غذای محلی کشک دار به جای استفاده از بادمجان از کدو سبز استفاده می‌شود. در طرز تهیه کشک کدو شما به کدو، پیاز، سیر، کشک و مقداری گردوی آسیاب شده نیاز دارید. اگر دوست دارید غذای شما کالری کمتری داشته باشد، می‌توانید آن را به شیوه رژیمی و با استفاده از کدو سبزهای بخار پز شده نیز آماده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه گلوریای مرغ با سس مخصوص | غذای نونی برای افطار

 

 

۶- کوفته برنجی یا کوفته کشک اصفهان

 

طرز تهیه کوفته برنجی یا کوفته کشک اصفهان

 

کوفته یکی از خوراکی‌های خوشمزه و مشهور ایرانی است که در هر شهری به روشی متفاوت پخت می‌شود. طرز تهیه کوفته برنجی یا کوفته کشک اصفهان با دستور پخت خیلی از کوفته‌هایی که تا به حال امتحان کرده‌اید متفاوت است. این غذای خوشمزه با کشک و سینه مرغ و گوشت چرخ کرده آماده می‌شود.

 

برای درست کردن این غذای اصفهانی با کشک شما به ترکیب برنج، گوشت چرخ کرده، سینه مرغ و سبزی‌های معطر، آلو بخارا، گردو، زرشک، تخم مرغ و مقدار زیادی کشک نیاز دارید. درواقع باید بعد از آماده کردن کوفته‌ها و قرار دادن مواد میانی داخل آن‌ها، کوفته‌ها را یکی پس از دیگری در سس کشک بجوشانید تا طعم بگیرند.

 

 

۷- کیک کشک بادمجان

 

طرز تهیه کیک کشک بادمجان

 

در طرز تهیه انواع غذا با کشک به جرات می‌توان گفت که کشک بادمجان یک خوشمزه‌ترین آن‌ها است. کشک و بادمجان همیشه در دسته طرز تهیه غذاهای سنتی با کشک قرار می‌گیرد. اما شما می‌توانید این بار آن را به روشی جدید و به صورتی مدرن‌تر آماده کنید.

 

در طرز تهیه کیک کشک بادمجان باید آن را به شیوه همیشگی آماده کنید اما درست مثل آماده کردن کیک مرغ باید کشک بادمجان‌ها را لابه لای نان تست بمالید و در نهایت با مقداری کشک، پیاز داغ و سیر داغ تزئین کنید. مطمئن باشید با درست کردن این غذا بیشتر از همیشه از خوردن کشک بادمجان لذت خواهید برد.

 

 

۸- آش رشته

 

طرز تهیه آش رشته با طعم نذری

 

در آموزش انواع غذا با کشک، آش رشته همیشه جایگاه ویژه‌ای دارد. طعم آش رشته با کشک طوری عجین شده که انگار با شنیدن نام هر کدام یاد دیگری می‌افتیم. طعم آش رشته مجلسی با پیاز داغ فراوان و کشک زیاد طعم بی‌نظیری دارد. در طرز تهیه آش رشته معمولاً در ۱۰ دقیقه آخر پخت، مقداری کشک را داخل آش می‌ریزند تا طعم بهتری به خود بگیرد.

 

 

۹- آش ترخینه لعاب‌دار با کشک

 

طرز تهیه آش ترخینه لعاب‌دار با کشک

 

در آموزش انواع غذا با کشک، آش ترخینه شاید یکی از خاص‌ترین و مفیدترین انواع آَش با کشک باشد. این غذا انتخاب فوق العاده ای برای جلوگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود و بیشتر در استان‌های غربی کشور طبخ می‌گردد.

 

در طرز تهیه آش ترخینه از مقداری ترخینه، کشک، حبوبات، سبزی و پیاز داغ و سیر داغ استفاده می‌شود. طعم این آش بسیار خوشمزه است و در شهرهای مختلف به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه با کشک برای کودکان هم مفید است.

 

 

۱۰- آش جو مجلسی اراکی

 

طرز تهیه آش جو مجلسی سنتی

 

اگر به دنبال طرز تهیه چند مدل غذا با کشک هستید، بهتر است حتماً آش جو را نیز امتحان کنید. این غذا بیشتر در استان مرکزی و اراک طبخ می‌شود و به دلیل فیبر و خواص زیادی که دارد، وعده مناسبی برای افطار و سحری محسوب می‌شود.

 

در طرز تهیه آش جو مجلسی باید از جو پوست کنده، پیاز، گوشت گوسفند، نخود، لوبیا چیتی، عدس، برنج، کشک، پیاز داغ و نعناع داغ استفاده کنید. این غذا با کشک یک وعده مفید برای کودک است.

 

 

۱۱- کله جوش

 

طرز تهیه کله جوش با کشک

 

کله جوش یکی دیگر از پرطرفدارترین غذاها در لیست طرز تهیه انواع غذا با کشک و البته گردو است که می‌توانید با گوشت و بدون گوشت آن را درست کنید. کالجوش یا کله جوش با کشک یک غذای ساده است که مادرها و مادربزرگ‌های ایرانی مهارت خاصی در درست کردن آن دارند. طرز تهیه کال جوش با کشک در شهرهای مختلف کمی با هم متفاوت است.

حتما بخوانید  طرز تهیه ژلاتو آفوگاتو به روش کافی شاپی + نکات سرو آن

 

در خوشمزه‌ترین روش طرز تهیه کله جوش از پیاز، سیر، گوشت چرخ کرده، مغز گردو، کشک، مرزه خشک، نعناع داغ و سیر داغ استفاده می‌شود. در صورتی که تمایلی ندارید به کله جوش گوشت چرخ کرده اضافه کنید آن را حذف کنید، چون چیزی از خوشمزگی کله جوش کم نمی‌شود.

 

 

۱۲- حلیم بادمجان

 

طرز تهیه حلیم بادمجان

 

حلیم بادمجان یک غذای تشریفاتی با کشک و گوشت با طعمی شگفت انگیز و خوشمزه است. کمتر کسی هست که بعد از خوردن آن، عاشق این غذا نشود. در لیست آموزش انواع غذا با کشک بهتر است این بار این غذای نونی خوشمزه و مغذی را آماده کنید.

 

در طرز تهیه حلیم بادمجان از برنج، آب، کشک، گوشت سردست، بادمجان سرخ شده، سیر، پیاز و نعناع داغ استفاده می‌شود. طعم این غذا فوق العاده است و مراحل پخت آن شباهت زیادی به درست کردن حلیم دارد.

 

 

۱۳- آش ابودردا

 

طرز تهیه آش ابودردا

 

بادمجان یکی از بهترین مواد اولیه‌ای است که می‌توانید غذاهای متنوعی با آن آماده کنید. آش ابودردا یکی دیگر از غذاهای خوشمزه در لیست طرز تهیه انواع غذا با کشک است که در چهار شنبه سوری طبخ می‌شود. این آش که معمولاً به نیت سلامت و از بین رفتن بیماری‌های طبخ می‌شود طعم بسیار لذیذ دارد و به اعتقاد قدیمی‌ها درست کردن آن روشی برای حاجت روا شدن است.

 

در طرز تهیه آش آبودردا از سبزی آش، نخود، لوبیا چیتی، عدس، رشته آش، کشک، نعناع داغ و سیر داغ به همراه پیاز استفاده می‌شود.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کشک مایع و خشک در خانه

 

۱۴- کشک سیب

کشک سیب کرمانی یک غذای خوشمزه با کشک است

کشک سیب یا کشک سیب زمینی یک غذای ساده کرمانی و یک گزینه عالی و متفاوت برای یک غذا با کشک نونی و بدون گوشت برای وعده شام یا ناهار است. کشک سیب در اصل غذای اصالتا کرمانی است و روش تهیه آن شبیه کشک بادمجان است، با این تفاوت که به جای بادمجان، از سیب زمینی در آن استفاده می‌شود. قاتوق کشک سیب هم نوع دیگری از این غذا است. برای مطالعه طرز تهیه کشک سیب روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۵- اشکنه قروت

اشکنه قروت از انواع غذا با کشک است

انواع اشکنه‌ جزو غذاهای سبک و ساده ایرانی هستند که به طور سنتی در اکثر شهرها با دستورهای مشابه درست می‌شوند. «اشکنه قروت» یک غذای با کشک خوشمزه متعلق به استان خراسان است. ماده اصلی اشکنه قروت هم، همان کشک است که به شیوه سنتی به صورت کشک ساییده، در این غذا به کار می‌رفته است.

برای درست کردن اشکنه قروت می‌توانید کشک را به صورت آماده تهیه کنید یا خودتان آن را در خانه درست کنید و یا از کشک‌های ساده کارخانه‌ای استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه اشکنه قروت روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سخن پایانی

 

کشک یکی از انواع لبنیات است که به دلیل داشتن پروتئین و مواد مغذی زیاد فواید بی‌شماری برای بدن دارد. یاد گرفتن طرز تهیه انواع غذا با کشک موجب می‌شود تا بتوانید راحت‌تر این ماده مغذی را در رژیم غذایی هفتگی خودتان بگنجانید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

توجه داشته باشید که در آموزش انواع غذا با کشک معمولاً از کشک‌های ترش محلی استفاده می‌شود. شما می‌توانید این کشک‌ها را به صورت پاستوریزه نیز تهیه کنید. بهتر است از مصرف کشک‌های محلی که هیچ اطلاعی از سلامت آن‌ها ندارید اجتناب کنید. لیست طرز تهیه غذا با کشک به مرور تکمیل می‌شود.

 

 

کالابرگ الکترونیک