طرز تهیه ۱۸ دسر اروپایی معروف و خوشمزه + فیلم آموزش تهیه

طرز تهیه ۱۸ دسر اروپایی معروف و خوشمزه + فیلم آموزش تهیه


22 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه انواع دسرهای اروپایی

انواع دسرهای اروپایی در دسته لوکس‌ترین و معروف‌ترین دسرهای دنیا قرار دارند. درست کردن انواع دسرهای لاکچری اروپایی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه می‌تواند جلوه‌ای بسیار لوکس و شیک به میز شام شما ببخشد و لذت یک دورهمی را چندین برابر کند. معروف‌ترین دسرهای اروپایی چه دسرهایی هستند؟ چقدر با انواع دسرهای فرانسوی آشنایی دارید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی می‌توانید با انواع دسرهای مجلسی اروپایی آشنا شوید و طریقه درست کردن چند دسر خوشمزه در اروپا را یاد بگیرید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع دسرهای لاکچری و اروپایی پاسخ خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

انواع دسرهای اروپایی

 

انواع دسرهای اروپایی

 

دسرهای اروپایی معمولاً در کنار طعم و مزه فوق‌العاده خوشمزه‌ای که دارند، بسیار لوکس و زیبا و در عین حال جزو دسرهای ساده هستند. معروف‌ترین دسرهای اروپایی معمولاً در بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های خاص نیز سرو می‌شوند. بسیاری از انواع دسرهای اروپایی در لیست ۵۰ دسر برتر دنیا قرار دارند و طعم و مزه آن‌ها آن‌قدر شگفت‌انگیز است که هر کسی را وسوسه می‌کند.

اما خیلی از ما هستیم که تنها با اسم دسرهای خارجی آشنایی داریم و حتی برای یک بار هم که شده مزه آن‌ها را نچشیده‌ایم. اگر دوست دارید با معروف‌ترین دسرهای اروپایی آشنا شوید و طریقه درست کردن انواع دسر خامه‌ای و خوشمزه اروپایی را یاد بگیرید، بهتر است در این بخش با ما همراه باشید.

 

 

۱- پاناکوتا شکلاتی

 

دسر پاناکوتا شکلاتی

 

در لیست انواع دسرهای اروپایی و بین المللی، «دسر پاناکوتا» یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌ها است. پاناکوتا اصالتاً یک دسر ایتالیایی است که بافت ژله‌ای دارد و این هم به خاطر ژلاتینی است که در آن به کار می‌رود.

انواع مختلفی از پاناکوتا در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف برای هر ذائقه و سلیقه‌ای وجود دارند. یکی از انواع محبوب پاناکوتا، دسر پاناکوتا شکلاتی است که هم می‌توانید آن را با شکلات تلخ و هم با شکلات‌های شیرین تهیه کنید و جزو دسرهای سریع و بدون فر است.

طعم شکلاتی این دسر خوشمزه اروپایی آن‌قدر لذیذ است که کمتر کسی می‌تواند دست رد به سینه آن بزند.  برای خواندن طریقه درست کردن دسر پاناکوتا شکلاتی خوشمزه به دو روش می‌توانید به مقاله طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی مراجعه کنید.

 

۲- پای توت فرنگی خامه‌ای

 

پای توت فرنگی خامه‌ای

 

«پای توت فرنگی» یک شیرینی خوشمزه از دسرهای توت فرنگی است که هم در فر و هم بدون فر و به صورت یخچالی آماده می‌شود. شما می‌توانید پای توت فرنگی را هم با خمیر مخصوص پای درست کنید و هم آن را به صورت یخچالی و با بیسکویت خرد شده آماده کنید.

به جرات می‌توان گفت که «پای» معروف‌ترین دسر شیرین دنیا است که به هر شکلی تهیه شد، بسیار لذیذ و خوشمزه است و طرفداران مخصوص به خودش را دارد. اگر این دسر را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود هر چه سریع‌تر به سراغ درست کردن این دسر خوشمزه اروپایی بروید.

برای درست کردن پای توت فرنگی خامه‌ای بدون نیاز به فر و با طعم و بافت فوق العاده لذیذ می‌توانید به مقاله طرز تهیه پای توت فرنگی خامه‌ای مراجعه کنید.

 

۳- کاسترد وانیلی

 

کاسترد وانیلی از دسر های اروپایی

 

«کاسترد وانیلی» یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین انواع دسرهای اروپایی است. این دسر پودینگی آن‌قدر محبوب است که روز ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) هر سال به عنوان روز جهانی کاسترد وانیلی نامگذاری شده است.

طرز تهیه‌های متفاوتی برای آماده سازی کاسترد وانیلی و کاسترد خانگی وجود دارد. یکی از بهترین راه‌های تهیه کاسترد وانیلی، پخت و آماده سازی کاسترد وانیلی در خانه و به روش خانگی است.

برای درست کردن این دسر خوشمزه اروپایی باید از شیر، زرده تخم مرغ، شکر، نشاسته ذرت، کره و وانیل استفاده کنید. برای آشنایی با طریقه درست کردن کاسترد وانیلی خانگی قالبی به روشی کاملا اصولی می‌توانید به مقاله طرز تهیه کاسترد وانیلی مراجعه کنید.

 

۴- پودینگ شکلاتی

 

پودینگ شکلاتی بدون تخم مرغ

 

یک خوشمزه شکلاتی پرطرفدار که قدمت تاریخی دارد و اولین بار در قرن ۱۷ میلادی طبخ شد. «پودینگ شکلاتی» کلاسیک‌ترین نوع پودینگ است که می‌توان آن را با شکلات تلخ، شکلات سفید و حتی شکلات نعنایی درست کرد و روی آن را هم با خامه تزیین و با بستنی شکلاتی میل کرد.

پودینگ شکلاتی از انواع دسرهای اروپایی فوق‌العاده خوشمزه است که شما می‌توانید به راحتی آن را بدون تخم مرغ نیز تهیه کنید. برای درست کردن پودینگ شکلاتی بدون تخم مرغ باید از آرد، شکر، پودر کاکائو، شیر، کره، وانیل، شکر، بیکینگ پودر و خامه استفاده کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن پودینگ شکلاتی بدون تخم مرغ با طعم لذیذ و خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه پودینگ شکلاتی مراجعه کنید.

 

۵- تیرامیسو

 

تیرامیسو از دسرهای اروپایی

 

در لیست انواع دسرهای اروپایی و بین‌المللی، دسر «تیرامیسو» یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌ها است. تیرامیسو اصالتاً یک دسر ایتالیایی است و طعم بسیار لذیذی دارد. به نظر می‌رسد به خاطر علاقه فراوان ایتالیایی‌ها به طعم‌هایی مثل قهوه و پنیر خامه‌ای اتفاقاً به ذائقه ایرانی‌ها هم نزدیک است (چه در آشپزی و چه در زمینه دسر و شیرینی‌پزی) طعم و مزه دسرهای ایتالیایی طرفداران زیادی در ایران دارد.

 

تیرامیسو یک دسر ساده اروپایی است و چندین دستور پخت دارد؛ تیرامیسو با نوتلا، تیرامیسو با شکلات یا پودر کاکائو، تیرامیسو بدون تخم مرغ، تیرامیسو با شیر یا با پایه کیک. برای خواندن طریقه درست کردن تیرامیسو می‌توانید به مقاله طرز تهیه تیرامیسو مراجعه کنید.

 

۶- مارشمالو شکلاتی

 

دسر مارشمالو شکلاتی اروپایی

 

«مارشمالو شکلاتی» یکی از انواع دسرهای اروپایی است که با شکلات، مارشمالو و بیسکویت آماده می‌شود. برای درست کردن این دسر خوشمزه اروپایی مارشمالوی کبابی را به همراه یک تکه شکلات بین دو بیسکویت قرار می‌دهند تا یک ساندویچ شکلاتی آماده شود. اسم این خوراکی اسمور (s’more) است.

طریقه درست کردن دسر مارشمالو شکلاتی بسیار ساده است، اما طعم فوق‌العاده این دسر شما را شگفت زده خواهد کرد. برای خواندن طریقه درست کردن دسر مارشمالو شکلاتی می‌توانید به مقاله طرز تهیه دسر مارشمالو شکلاتی مراجعه کنید.

 

۷- بانوفی پای

 

دسر انگلیسی بانوفی پای اروپایی

 

«بانوفی پای» یکی از محبوب‌‌ترین دسرهای کلاسیک انگلیسی است که در لیست خوشمزه‌ترین انواع دسرهای اروپایی وجود دارد. بانوفی پای، معمولاً در مهمانی‌های خانوادگی و جمع دوستان سرو می‌شود.

 

طرز تهیه این دسر بسیار ساده است و روش‌های مختلفی هم برای درست کردن آن وجود دارد. مواد اولیه آن ساده است‌ و تازه نیازی به فر هم ندارد و در یخچال درست می‌شود. این دسر انگلیسی یخچالی که تا حدودی شبیه چیز کیک یخچالی است با پایه بیسکویت تهیه می‌شود. برای خواندن جزییات درست کردن دسر انگلیسی بانوفی پای می‌توانید به مقاله طرز تهیه بانوفی پای مراجعه کنید.

 

۸- کرم بروله

 

دسر فرانسوی کرم بروله وانیلی

 

در میان انواع دسرهای فرانسوی «کرم بروله» یکی از مشهورترین هاست. کرم بروله که فرانسوی‌ها به آن دسر« کرم سوخته» هم می‌گویند از جمله دسرهای خامه‌ای قدیمی فرانسوی است که در سال‌های اخیر در ایران هم بسیار محبوب شده است. طعم کلاسیک کرم بروله «وانیلی» است اما بنا به سلیقه می‌توانید از مواد مختلفی مثل انواع شکلات، میوه‌های مختلف فصل، دارچین، قهوه و … برای طعم دادن به آن استفاده کنید.

 

به منظور درست کردن دسر کرم بروله وانیلی تنها به زرده تخم مرغ، شکر، عصاره وانیل و خامه سنگین نیاز دارید. برای مطالعه طرز تهیه دسر فرانسوی کرم بروله وانیلی در فر و بدون فر می‌توانید به مقاله طرز تهیه دسر فرانسوی کرم بروله مراجعه کنید.

 

۹- وافل

 

وافل نوتلا و موز از دسرهای اروپایی

 

«وافل» از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای فرانسوی است که با شکلات نوتلا یا سایر کرم‌های شکلاتی و میوه‌هایی مختلف مثل موز، تمشک و توت‌فرنگی و بستنی سرو می‌شود و طرفداران فراوانی در ایران دارد. اما برخلاف تصور عموم برای خوردن یک دسر وافل خوشمزه با میوه‌های دلخواه و کمی بستنی، لازم نیست حتماً به کافی‌شاب بروید.

شما می‌توانید وافل را به راحتی در خانه با دستگاه وافل ساز یا بدون دستگاه و در فر خانگی آماده کنید. برای خواندن فوت و فن‌های درست کردن وافل خانگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه وافل مراجعه کنید.

 

۱۰- موس شکلاتی

 

دسر موس شکلاتی اروپایی

 

«موس شکلاتی» یا chocolate mousse از جمله خوشمزه‌ترین دسرهای مدرن با ریشه فرانسوی است. دسر موس که با انواع میوه فصل، پودر کاکائو یا انواع شکلات شیری و تلخ و حتی چای سبز هم تهیه می‌شود یک دسر سرد محسوب می‌شود که نیازی به فر ندارد و بر پایه تخم مرغ درست می‌شود.

این دسر ساده از انواع دسرهای اروپایی است و از آنجایی که درست کردن آن بسیار ساده است پیشنهاد می‌شود حتماً آن را برای پذیرایی از مهمان‌هایتان آماده کنید.. برای خواندن طریقه درست کردن دسر موس شکلاتی می‌توانید به مقاله طرز تهیه دسر موس شکلاتی مراجعه کنید.

 

فیلم آموزش تهیه دسر موس شکلاتی را تماشا کنید:

 

 

 

۱۱- کرم کارامل ساده و شکلاتی

 

دسر کرم کارامل ساده و شکلاتی

 

دسر کارامل از انواع دسرهای فرانسوی خوشمزه است که در همه جای دنیا محبوب است. کارامل به عنوان یکی از بهترین طعم دهنده‌ها در انواع شیرینی‌ها، دسرها، آب نبات‌ها و … شناخته می‌شود و طعم آن به تنهایی هم طرفداران خاص خودش را دارد.

در اصل کارامل یک ماده خوراکی به حساب می‌آید که در بسیاری از میوه‌ها و هنگام پختن مواد غذایی، به شیوه طبیعی به دست‌ می‌آید. حتماً می‌دانید که این مایع، طیف رنگی زرد کمرنگ تا قهوه‌ای تیره را نیز شامل می‌شود. در واقع کارامل از فرآیند کاملاً کاراملیزاسیون حاصل می‌شود. برای خواندن طریقه درست کردن انواع مختلف دسر کارامل می‌توانید به مقاله طرز تهیه دسر کارامل مراجعه کنید.

 

۱۲- پاناکوتا قهوه

 

پاناکوتا قهوه اروپایی

 

«پاناکوتا» (Panna cotta) یکی از معروف‌ترین دسرهای اروپایی است که اصالتی ایتالیایی دارد. ماده اصلی تشکیل‌ دهنده‌ این دسر خامه است و در زبان ایتالیایی «خامه پخته» معنی می‌دهد. در پاناکوتا، خامه شیرین با ژلاتین غلیظ می‌شود و در قالب شکل می‌‌گیرد.

البته می‌توان آن را با قهوه‌، وانیل یا طعم‌دهنده‌های دیگر هم معطر و مخلوط کرد. پاناکوتا اغلب با کولیس توت، سس کارامل و شکلات سرو می‌شود. ممکن است با میوه‌های دیگر یا برخی عرقیات هم پوشانده شود. برای خواندن جزییات و مراحل کامل درست کردن پاناکوتا قهوه می‌توانید به مقاله طرز تهیه پاناکوتا قهوه مراجعه کنید.

 

۱۳- انواع تارت و پای

 

انواع تارت و پای از دسرهای اروپایی

 

احتمالاً اولین برخورد بیشتر ما با شیرینی پای میوه، پای گیلاسی بود که تام و جری به صورت هم می‌کوبیدند. یا آن پای‌ میوه هوس‌برانگیزی که زنان کوچک به همراه مادرشان می‌پختند. شاید باورتان نشود اما این شیرینی خوشمزه، قدمت زیادی دارد.

شواهدی موجود است که شکل قدیمی‌تر «پای» از زمان مصر باستان وجود داشته اما نوع نزدیک‌تر آن به شیرینی پای میوه امروزی، توسط رومیان پخته می‌شد. خود رومی‌ها نیز روش پخت دسر پای را از یونانیان آموخته بودند. البته مردم یونان باستان گاهی پای را در گیاه نی درست می‌کردند. در واقع از نی برای نگهداری و حفظ غذا استفاده می‌کردند و خود نی مصرف خوراکی نداشت.

برای خواندن طریقه درست کردن انواع تارت و پای می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع تارت و پای مراجعه کنید.

 

۱۴- باقلوا یونانی

 

باقلوا یونانی از دسرهای اروپایی

 

«باقلوا یونانی» یکی دیگر از دسرهای اروپایی است که با استفاده از خمیر لایه لایه تهیه می‌شود و داخل آن با پسته، بادام، دانه کاج و یا گردو پر می‌شود. طعم و مزه این باقلوا شباهت زیادی به باقلوا ترکی دارد. شما می‌توانید این باقلوا را به راحتی در خانه آماده کنید و آن را در شربت مخصوص قرار دهید تا شیرین و خوش‌طعم شود.

برای خواندن طریقه درست کردن باقلوا یونانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه باقلوا مراجعه کنید.

 

فیلم آموزش طرز تهیه باقلوا را تماشا کنید:

 

 

 

۱۵- بستنی جلاتو ایتالیایی

 

بستنی جلاتو ایتالیایی

 

جلاتو یکی از مشهورترین دسرهای اروپایی است. خیلی‌ها طعم بستنی «جلاتو» را چشیده‌اند بدون این که بدانند این نوع بستنی دقیقاً چه تفاوتی با بستنی‌های دیگر دارد. جلاتو در اصل از واژه «جلاتوس» گرفته شده که به معنای یخ و سرد است.

«جلاتو» در زبان ایتالیایی به معنی بستنی است و در انواع مختلفی درست می‌شود. معمولاً بستنی جلاتو را به نام «بستنی ایتالیایی» هم می‌شناسند. جلاتوهای شکلاتی و میوه‌ای دو نوع محبوب و متداول از این بستنی‌ها هستند.

برای خواندن طریقه درست کردن دسر بستنی جلاتو ایتالیایی می‌توانید به مقاله طرز تهیه بستنی جلاتو مراجعه کنید.

 

۱۶- شیرینی چوروس

 

شیرینی چوروس از دسرهای اروپایی

 

شیرینی «چوروس» اسپانیایی یک شیرینی متفاوت با طعمی بسیار دوست داشتنی است. شاید برای شما هم جالب باشد که مردم در برخی از نقاط دنیا ساعت‌ها در یک صف طولانی منتظر چشیدن طعم واقعی شیرینی churros می‌مانند.

انتخاب بهترین دستورالعمل برای آماده کردن این دسر اروپایی خوشمزه یک بار برای همیشه کافی است. دستور تهیه churros که بسیار شبیه شیرینی بامیه خودمان است اما ظاهری بلندتر دارد با یک خمیر ساده آغاز می‌شود و در پایان با انتقال این خمیر به روغن داغ و پوشاندن شدن سطح آن با دارچین به پایان می‌رسد.

برای آشنایی با طریقه درست کردن شیرینی چوروس اسپانیایی خوشمزه با بافت نرم می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیرینی چوروس مراجعه کنید.

 

۱۷- ترافل

 

طرز تهیه ترافل شکلاتی

 

ترافل چیست؟ دسر «ترافل» یک دسر خوشگل و خوشمزه اروپایی است. ترافل در انواع و اقسام طعم‌ها و مزه‌ها از نارگیلی گرفته تا شکلاتی، گردویی، آجیلی و … از جمله ساده‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی‌هاست که به صورت خانگی و به راحتی هم می‌توان آن را آماده کرد و نیاز به فر و هیچ وسیله شیرینی‌پزی ندارد.

شما می‌توانید این دسر خوشمزه اروپایی را به راحتی در خانه آماده کنید. برای خواندن طرز تهیه ترافل شکلاتی می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترافل مراجعه کنید.

 

۱۸- پارفه

 

انواع دسر پارفه

 

دسر «پارفه »یا به تلفظ فرانسوی «پغفه» یکی از قدیمی‌ترین دسرهای فرانسوی است. پارفه به عنوان یکی از دسرهای ارزان و ساده و کم هزینه اروپایی در اصل ترکیبی از خامه، تخم مرغ و شیره شکر بود اما بعدها آمریکایی‌ها این دستور را برای دسر پارفه کامل‌تر کردند و لایه‌هایی مثل خامه، بستنی، انواع میوه، ژله، ماست، انواع مغزها و آجیل و حتی گرانولا به این دسر اضافه شد.

شما می‌توانید این دسر اروپایی ساده و خوشمزه را با طعم‌های مختلف مثل هلو، توت فرنگی، موز و آلبالو آماده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع دسر پارفه می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع دسر پارفه مراجعه کنید.

 

 

سوالات متداول

 

معروف‌ترین دسرهای اروپایی کدامند؟

 

هر چند که تنوع دسرهای اروپایی زیاد است، اما پاناکوتا، انواع تارت و پای، بانوفی پای، پارفه، جلاتو، کرم بروله، کارامل و کاسترد از معروف‌ترین دسرهای اروپایی هستند که در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارند.

 

برای تهیه کاسترد وانیلی از چه موادی استفاده می‌شود؟

 

کاسترد در لیست انواع دسرهای خوشمزه و معروف اروپایی قرار دارد. برای درست کردن این دسر خوشمزه اروپایی باید از شیر، زرده تخم مرغ، شکر، نشاسته ذرت، کره و وانیل استفاده کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک