طرز تهیه ۱۰ مدل شیرینی عید با ماندگاری بالا به روش قنادی

طرز تهیه ۱۰ مدل شیرینی عید با ماندگاری بالا به روش قنادی


24 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 10 مدل شیرینی عید با ماندگاری بالا به روش قنادی

اگر طرز تهیه شیرینی عید با ماندگاری بالا را بلد باشید نیازی به خرید یا تهیه چند باره شیرینی عید در ایام نوروز نیست. شیرینی‌های عید با ماندگاری بالا با گذشت زمان کیفیت خود را از دست ندهد و تا آخر عید خوش طعم و تازه باقی بماند. اما کدام شیرینی‌های عید ماندگاری بیشتری دارند؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه شیرینی خانگی ساده و ماندگار می‌دانید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش تهیه شیرینی‌های مخصوص عید با ماندگاری بالا آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع شیرینی عید با ماندگاری بالا پاسخ خواهیم داد.

 

 

طرز تهیه شیرینی عید با ماندگاری بالا

 

طرز تهیه شیرینی عید با ماندگاری بالا

 

برای بسیاری از خانم‌ها هیچ چیزی در عید نوروز لذت‌بخش‌تر از درست کردن شیرینی‌های خوش طعم خانگی نیست. قطعاً همه ما دوست داریم شیرینی‌هایی که از قبل از عید آماده می‌کنیم تا آخر عید تازه و خوشمزه بمانند تا بتوانیم از همه مهمان‌ها با شیرینی‌های خانگی که خودمان درست کردیم، پذیرایی کنیم.

به همین دلیل آشنایی با انواع شیرینی‌های مخصوص عید با ماندگاری بالا موجب می‌شود تا شیرینی‌ها تا آخرین روز عید ترد و خوشمزه باقی بمانند و کیفیت خود را از دست ندهند. اما کدام شیرینی‌ها ماندگارتر هستند و به مرور تغییر مزه نمی‌دهند؟ در ادامه این بخش می‌توانید با چند روش طرز تهیه شیرینی عید با ماندگاری بالا آشنا شوید.

 

۱- شیرینی شکری

 

شیرینی شکری از شیرینی های عید با ماندگاری بالا

 

«شیرینی شکری» از آن دست شیرینی‌هایی است که به مرور کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و اگر درست از آن نگهداری کنید تا آخرین روزهای عید بسیار ترد و خوشمزه است. شما می‌توانید این شیرینی را هم به صورت ساده و هم کاکائویی آماده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی شکری باید فر را روشن و روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کره را به روش بن ماری ذوب کنید. در یک ظرف مناسب، کره را با شکر مخلوط کنید و با همزن بزنید تا کشدار شود.

تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل به شکر و کره اضافه کنید و دوباره برای ۵ دقیقه با همزن بزنید. آرد و بیکینگ پودر را دو بار از الک ریز بگذرانید و در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار به مدت ۲ دقیقه با همزن بزنید.

خمیر را ورز دهید تا به حدی برسد که به دست نچسبد. خمیر را در یک نایلون بگذارید یا اینکه روی ظرف را سلفون بکشید. حدود ۳ ساعت خمیر را استراحت دهید. بعد از این مدت، وقتی خمیر را بیرون‌ آوردید، آن را ۵ دقیقه با دست ورز دهید تا حباب‌ها گرفته شود.

برای تهیه این شیرینی خانگی عید با ماندگاری بالا از موادی مثل کره، شکر، تخم مرغ، وانیل، آرد، بیکینگ پودر، پسته و گردو استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن شیرینی شکری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی شکری کلیک کنید.

 

۲- شیرینی نارگیلی

 

شیرینی نارگیلی از شیرینی های عید با ماندگاری بالا

 

«شیرینی نارگیلی» یکی از خاطره‌انگیزترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های عید نوروز است که ماندگاری خوبی دارد. پس اگر به دنبال یک مدل طرز تهیه شیرینی عید با ماندگاری بالا هستید که همه آن را بپسندند، بهتر است از شیرینی نارگیلی خانگی غافل نشوید.

این شیرینی خوشمزه پفی و ترد، آنقدر محبوب بود و هست که از زمان‌های قدیم تا به امروز در مهمانی‌‌های عید نوروز و مناسبت‌‌های مختلف سرو می‌شود. راز خوشمزگی شیرینی نارگیلی هم ترد بودن آن است. برای اینکه بتوان آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری به همان صورت ترد و نرم استفاده کرد، باید در ظرف درب‌بسته و داخل یخچال نگهداری کنید.

به منظور تهیه این شیرینی از پودر نارگیل، شکر، آبلیمو و روغن مایع استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید. برای خواندن طریقه درست کردن شیرینی نارگیلی به دو روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی نارگیلی کلیک کنید.

 

۳- شیرینی حاجی بادام

 

شیرینی حاجی بادام از شیرینی های ماندگار عید

 

«حاجی بادوم» یا همان «حاجی بادام» یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های مخصوص عید با ماندگاری بالا است که بسیار راحت آماده می‌شود. این شیرینی عید یزدی محبوبیت زیادی در سراسر کشور دارد. نوع شمالی و کرمانی شیرینی حاجی بادام هم مشهور است.

درست کردن شیرینی ساده حاجی بادام در خانه تنها به حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی عید حاجی بادام یزدی باید فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس ۲ سینی در اندازه متوسط انتخاب کنید و سطح آن‌ها را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی بپوشانید.

حتما بخوانید  طرز تهیه فالوده طالبی به 4 روش خوشمزه با مخلوط کن و بدون آن

زرده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و یک کاسه بریزید. سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن آن قدر مواد را بزنید تا کاملاً کرم رنگ و کشدار شود. بعد از هم زدن تخم مرغ و پودر قند، پودر هل، زعفران آب شده و جوش شیرین را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

برای تهیه این شیرینی از موادی مثل پودر قند، پودر بادام، پودر هل، زعفران، جوز هندی، جوش شیرین استفاده می‌شود که می‌توانید قند، هل، بادام، زعفران و انواع افزودنی شیرینی پزی مثل جوش شیرین را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن شیرینی حاجی بادام در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی حاجی بادام کلیک کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

۴- شیرینی کرکی

 

شیرینی کرکی از شیرینی های عید با ماندگاری بالا

 

«شیرینی کرکی» یا «شیرینی بهشتی» یکی از شیرینی‌های سنتی اصفهان برای عید است که بافت نرم و فوق‌العاده خوشمزه‌ای دارد. اگر به دنبال طرز تهیه شیرینی عید با ماندگاری بالا هستید، یکی از بهترین پیشنهادهای ما شیرینی کرکی است.

شما می‌توانید این شیرینی ساده و کم هزینه را با طعم‌های مختلف آماده کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی کرکی باید آرد برنج، آرد جوانه گندم و آرد نخودچی را با الک ریز الک کنید. روغن جامد را به دمای محیط برسانید.

سپس فر را روشن کرده و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. پودر قند را جداگانه الک کنید تا یکدست شود. پودر قند را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و روغن را به آن اضافه کنید. به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به هم بزنید تا کرمی رنگ شوند.

برای تهیه این شیرینی از موادی مثل انواع آرد از جمله آرد نخودچی، آرد برنج، آرد جوانه گندم، روغن حیوانی یا جامد، پودر هل، پودر کاکائو، زعفران، وانیل و پودر پسته استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی کرکی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی کرکی کلیک کنید.

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

۵- شیرینی قندی

 

شیرینی قندی از شیرینی عید با ماندگاری زیاد

 

«شیرینی قندی» از جمله شیرینی‌های سنتی قزوین برای عید نوروز است که در لیست بهترین انواع شیرینی‌های مخصوص عید بدون فر و با ماندگاری بالا قرار دارد. در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی قندی قزوینی، کره یا روغن جامد را به مدت حداقل ۱۵ تا ۲۰ در دمای محیط قرار دهید.

وقتی نرم شد، پودر هل و پودر قند را به آن اضافه کنید. با همزن تا جایی هم بزنید که حسابی سبک شود و حالت پفکی و پوک به خودش بگیرد. در این مرحله باید رنگ مایه به دست آمده هم کمرنگ شود. معمولاً ۷ تا ۸ دقیقه برای هم زدن کافی است.

آرد را با بیکینگ پودر، مخلوط و ۲ بار الک کنید. آرد و بیکینگ پودر الک شده را به ظرفی که در آن کره، پودر هل و پودر قند را مخلوط کرده‌اید، اضافه کنید. برای تهیه این شیرینی از موادی مثل کره، پودر قند، آرد و بیکینگ پودر استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی قندی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی قندی کلیک کنید.

 

۶- شیرینی پفکی گردویی

 

شیرینی پفکی گردویی از شیرینی عید با ماندگاری بالا

 

«شیرینی پفکی گردویی» یکی از شیرینی‌های پرطرفدار و خوشمزه عید با ماندگاری بالا است که درست کردن آن بسیار ساده است و طعم لذیذی دارد. شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را تنها با چند ماده اولیه ساده و در دسترس درست کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خانگی باید فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس زرده‌های تخم مرغ‌ را جدا کنید و برای ۱ دقیقه به وسیله همزن برقی بزنید. سپس پودر قند را الک کنید و آرام آرام به زرده تخم مرغ‌ها اضافه کنید و مواد را با همزن هم بزنید.

به طور کلی در این مرحله باید حدود ۱۰ دقیقه زرده تخم مرغ‌ها را با پودر قند هم بزنید. این کار باید آنقدر ادامه پیدا کند که یک مایه کش‌دار و کرم رنگ درست شود. برای تهیه این شیرینی از موادی مثل گردوی خرد شده، خلال پسته و زرده تخم مرغ استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی کلیک کنید.

 

۷- شیرینی زبان

 

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه نان جوش با تخم مرغ و بدون تخم مرغ | غذای محلی خراسان

شیرینی زبان یک شیرینی ماندگار برای عید

 

«شیرینی زبان» از جمله شیرینی‌های نوستالژیک و پر از خاطره برای ما ایرانی‌ها است. شیرینی زبان به خاطر ماندگاری بالایی که دارد، یکی از بهترین شیرینی‌ها با ماندگاری بالا برای عید نوروز است. شما می‌توانید بدون صرف هزینه بالا، خودتان شیرینی زبان را در خانه درست کنید.

برای درست کردن شیرینی زبان خانگی، ابتدا باید خمیر هزارلا را درست کنید یا آن را به صورت آماده تهیه کنید. سپس آن‌ها را قالب بزنید و در سینی فر بچینید و بپزید. روی شیرینی‌های پخته شده را شربت بریزید و بعد می‌توانید آن را سرو کنید.

برای تهیه این شیرینی از موادی مثل آرد سفید، جوهر لیمو، نمک، نشاسته ذرت، عسل و گلاب استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی زبان خانگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیرینی زبان خانگی مراجعه کنید.

 

۸- شیرینی قرابیه تبریزی

 

شیرینی قرابیه تبریزی از شیرینی های عید با ماندگاری بالا

 

«قرابیه» یا «قورابیه» یک نوع شیرینی سنتی تبریز است که به دلیل داشتن انواع مغزها، به عنوان یک شیرینی مجلسی و گران‌قیمت و خوشمزه عید نوروز محسوب می‌شود. اگر به دنبال دستور تهیه یک شیرینی عید با ماندگاری بالا و طعم بی‌نظیر و لذیذ هستید، پس حتماً شیرینی قرابیه را امتحان کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی باید ۱۵۰ گرم بادام را کاملاً به صورت آرد آسیاب کنید. برای این کار می‌توانید از پودر بادام آماده استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه آرد بادام باید حتماً از بادام بدون پوست استفاده کنید. حالا زرده و سفید تخم مرغ را جدا کنید.

سفید تخم مرغ را با شکر به خوبی با همزن بزنید تا یک مخلوط سفید و سبک ایجاد شود. در این مرحله باید آرد بادام و وانیل را به آرامی به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با کمک دور کند همزن بزنید تا مخلوط شوند. در این مرحله یک مایه خمیری ایجاد می‌شود که تقریباً بافت غلیظ و کش داری دارد.

برای تهیه این شیرینی از بادام خام، شکر، مغز پسته و تخم مرغ استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی خانگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیرینی قرابیه مراجعه کنید.

 

۹- شیرینی نعلی

 

شیرینی نعلی از شیرینی های ماندگار برای عید

 

«شیرینی نعلی» یا «شیرینی اشکی»، یکی از شیرینی‌های با ماندگاری بالا به خصوص برای عید نوروز است که طرفداران زیادی دارد. این شیرینی با مواد ساده‌ای درست می‌شود و اصلاً وقت‌گیر و سخت نیست.

در اولین قدم از طرز تهیه شیرینی نعلی یا اشکی، همه مواد را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. وقتی کره کمی نرم شد، آن را در یک ظرف مناسب بریزید. پودر قند را به کره اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه هر دو را کاملاً با هم بزنید تا کشدار و غلیظ شوند. رنگ آن‌ها هم باید کرمی ‌شود. اگر همزن دارید، مخلوط را به مدت ۲ دقیقه در یک جهت بزنید.

برای تهیه این شیرینی از آرد سفید، کره، شکلات تخته‌ای و پودر نارگیل استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی نعلی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شیرینی نعلی مراجعه کنید.

 

۱۰- شیرینی مشهدی

 

شیرینی مشهدی از شیرینی های با ماندگاری بالا

 

«شیرینی خشک آلمانی» یا «شیرینی مشهدی» که ترکیه‌ای‌ها به آن «قرابیه مارمالادی» می‌گویند، از جمله قدیمی‌ترین و لذیذترین شیرینی‌های عید نوروز است. این شیرینی انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال درست کردن یک مدل شیرینی عید با ماندگاری بالا هستند.

برای درست کردن شیرینی آلمانی یا مشهدی عید بهتر است ابتدا شربت آن را آماده کنید. برای تهیه شربت قوام آمده و غلیظ شیرینی آلمانی عید ابتدا ۶ پیمانه شکر نرم و الک شده را به همراه ۳ لیوان آب، ۱/۸ قاشق چای‌خوری جوهر لیمو و ۸ دانه هل سبز در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و آرام هم بزنید تا شربت قوام پیدا کنید.

به منظور  تهیه این شیرینی از شیر، آرد سفید، شکلات تلخ، مارمالاد، نوتلا و گل محمدی استفاده می‌شود که می‌توانید مواد اولیه این شیرینی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه شیرینی مشهدی خانگی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شیرینی مشهدی کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

بهترین شیرینی‌های مخصوص عید با ماندگاری بالا چه شیرینی‌هایی هستند؟

 

شیرینی زبان، کرکی، قرابیه و مشهدی بهترین شیرینی‌های عید با ماندگاری بالا هستند.

 

با چه روشی ماندگاری شیرینی‌های عید را افزایش دهیم؟

 

برای این که شیرینی عید شما ماندگار شود و طعم آن به مرور تغییر نکند، باید آن‌ها را در ظروف درب بسته نگهداری کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک