طرز تهیه ۸ مدل فینگرفود مخصوص ولنتاین شیک و خوشمزه

طرز تهیه ۸ مدل فینگرفود مخصوص ولنتاین شیک و خوشمزه


7 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۸ مدل فینگرفود مخصوص ولنتاین شیک و خوشمزه

ایده آماده کردن یک سینی فینگرفود ولنتاینی می‌تواند همسر یا عشق زندگی‌تان را در روز ولنتاین به شدت سورپرابز کند و حتی یک کادوی سورپرایزی برای ولنتاین باشد. برای تهیه انواع فینگرفود مخصوص ولنتاین می‌توانید از انواع دسر، تنقلات و غذاهای مختلف استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه انواع فینگر فود مخصوص ولنتاین آشنا شوید.

انواع فینگرفود مخصوص ولنتاین

انواع فینگرفود مخصوص ولنتاین

درست کردن فینگر فود برای روز ولنتاین یکی از ایده‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز است که می‌تواند جذابیت این روز را هم برای شما و هم طرف مقابلتان چند برابر کند. می‌توانید از این فینگر فودها هم به عنوان شام ولنتاین استفاده کنید و یا آن‌ها را در پک ولنتاین بچینید و به عنوان هدیه به کسی که دوستش دارید، کادو بدهید. در ادامه این بخش طرز تهیه ۸ مدل فینگر فود خوشمزه برای سینی ویژه روز ولنتاین را برای شما آماده کرده‌ایم.

۱- مینی پیتزای قلبی

مینی پیتزای قلبی برای ولنتاین

اولین ایده برای تهیه فینگر فود مخصوص ولنتاین درست کردن پیتزاهای کوچک به شکل «قلب» است. برای پیاده کردن این ایده باید خمیر پیتزا را در خانه آماده کنید. برای تهیه این خمیر باید مقداری خمیر مایه را با آب گرم و کمی شکر ترکیب کنید. ۱۰دقیقه صبر کنید و بعد چند قاشق روغن، مقداری آب و چند لیوان آرد به آن اضافه کنید. آرد را تا جایی که خمیر به دست نچسبد به خمیر اضافه کنید.

خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید و بعد آن را در ظرف بریزید و برای ۲ ساعت استراحت دهید. حالا می‌توانید خمیرها را به صورت قلبی قالب بزنید و در سینی فر بگذارید. روی خمیر مقداری سس کچاپ، گوشت چرخ کرده و پیاز سرخ شده، ذرت و فلفل دلمه‌ای بریزید و در انتها روی پیتزا را با پنیر بپوشانید. سینی را برای حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا مینی پیتزاهای قلبی شما آماده شوند.

برای مخلفات پیتزا می‌توانید از هر مواد دیگری مخصوص پیتزاهای مختلف استفاده کنید؛ مثلا پیتزای گیاهی مارگاریتا درست کنید یا پیتزا مرغ و قارچ و پیتزا گوشت و قارچ و…، این به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید پیتزا کالباس یا پیتزا سوسیس درست کنید و سوسیس و کالباس را به شکل قلب برش بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید خمیر پیتزا، گوشت چرخ کرده، آرد، قارچ، پنیر پیتزا، کنسرو ذرت و سس کچاپ را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۲- توپک سیب زمینی قرمز مخصوص ولنتاین

توپک سیب زمینی قرمز برای ولنتاین
ایده بعدی برای درست کردن فینگرفود ولنتاینی، درست کردن توپک‌های سیب زمینی با رنگ قرمز است. برای تهیه این توپک‌های جذاب به چند عدد سیب زمینی، مقداری کره، نمک و فلفل سیاه، آرد سوخاری و پنیر پیتزا نیاز دارد. برای شروع باید سیب زمینی‌ها را بپزید و بعد پوره کنید. سپس مقداری کره و ادویه به آن اضافه کنید.

حالا مقداری از سیب زمینی پوره شده را بردارید و آن را به صورت توپک درست کنید. داخل توپک کمی پنیر پیتزا بروید و بعد توپک را ببندید و آن را در پودر سوخاری بغلتانید. در ادامه توپک‌ها را در پودر سوخاری قرمز بغلتانید و آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. برای تهیه پودر سوخاری قرمز باید مقداری رنگ خوراکی با پودر سوخاری ترکیب کنید و بعد پودر سوخاری را در سینی بریزید تا برای چند روز خوب خشک شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه 9 نوشیدنی خوشمزه رفع تشنگی و عطش در ماه رمضان

حالا می‌توانید از این پودر برای رنگی کردن توپک‌های سیب زمینی استفاده کنید. می‌توانید این توپک ها را در کنار دیگر غذاهایی که با پودر سوخاری قرمز درست کرده‌اید داخل سینی ولنتاین قرار دهید.

در صورت تمایل می‌توانید کره، نمک، فلفل سیاه، آرد سوخاری و پنیر پیتزا را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۳- پیتزا رولی برای سینی فینگرفود ولنتاین

پیتزا رولی برای سینی فینگرفود ولنتاین

برای تهیه «پیتزا رولی» قبل از هر چیزی به خمیر پیتزا نیاز دارید. خمیر پیتزا را تهیه کنید یا آن را به صورت آماده از فروشگاه‌ها خریداری کنید. سپس خمیر را روی سطح کار پهن کنید و آن را به صورت نواری و به اندازه دلخواه برش دهید. روی خمیر مقداری کالباس گوشت یا کالباس گیاهی، پنیر گودا و سبزیجات خرد شده بریزید و آن را به آرامی رول کنید.

حالا رول‌های پیتزا را در سینی بگذارید. یک عدد تخم مرغ را با چنگال بزنید و سپس با برس روی رول‌ها بمالید. سینی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پیتزا رولی شما آماده شود.

می‌توانید خمیر پیتزا، انواع کالباس و پنیر ورقه‌ای را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۴- سالاد الویه قالبی به شکل قلب

سالاد الویه قالبی به عنوان فینگرفود ولنتاین
برای تهیه این فینگر فود جذاب باید سالاد الویه را با ترکیب سیب زمینی پخته شده، تخم مرغ، مرغ ریش ریش شده، خیارشور، سس مایونز و مقداری نمک و فلفل و آویشن تهیه کنید (طرز تهیه سالاد الویه). سپس نان تست را به شکل قلب برش دهید و همان‌طور که قالب روی نان است. سالاد الویه را روی نان بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. سپس قالب را بردارید و به سراغ درست کردن الویه‌های قلبی دیگر بروید.

در انتها می‌توانید الویه‌های کوچک قلبی را با هر چیزی که دوست دارید، مثلا زیتون یا گوجه گیلاسی، تزیین کنید.

برای تهیه گوشت مرغ، خیارشور، نان تست، زیتون و سس مایونز یا سالاد الویه آماده به صورت اینترنتی و حضوری می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

۵- توپک مرغ پنیری

پیشنهاد بعدی ما برای تهیه فینگر فود ولنتاینی درست کردن «توپک مرغ پنیری» است. برای تهیه این توپک باید مرغ پخته و ریش ریش شده را با پنیر خامه‌ای، تخم مرغ آبپز رنده شده، سس مایونز و کمی سیب زمینی پوره شده ترکیب کنید و مواد را خوب ورز دهید. حالا می‌توانید توپک را آماده کنید و آن را به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید.

می‌توانید انواع پنیر خامه‌ای را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۶- دسرهای فینگر فود قلبی

دسرهای فینگر فود برای ولنتاین
برای تهیه فینگر فود مخصوص ولنتاین حتما نباید از غذاهای مختلف استفاده کنید، می‌توانید چند مدل دسر فینگر فود ولنتاینی تهیه کنید و آن‌ها را در سینی ولنتاین بچینید و به کسی که دوستش دارید بدهید. از بهترین دسرهای فینگرفود برای ولنتاین می‌توان به این موارد اشاره کرد:

و دسرهای شبیه به این‌ها اشاره کرد. برای مطالعه طرز تهیه این دسرهای مخصوص ولنتاین روی لینک مطلب هر کدام از آن‌ها کلیک کنید. می‌توانید انواع دسرهای فینگر فودی را تهیه کنید و آن‌ها را در سینی بچینید و سپس سینی دسر را برای همسرتان در شب ولنتاین سرو کنید یا به کسی که دوستش دارید، هدیه دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه 15 ماسک سیب زمینی برای پوست

۷- فینگر فود ته چین قلبی

فینگر فود ته چین قلبی

اگر در فکر تدارک یک وعده غذای عاشقانه برای ولنتاین هستید، می‌توانید ته چین مرغ تک نفره به شکل قلب را آماده کنید. برای این کار باید از قالب‌های تک نفره قلبی شکل استفاده کنید. برای درست کردن ته چین باید برنج را آبکش کنید. سپس در یک ظرف زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا بزنید و بعد با هم ترکیب کنید. در ادامه مقداری کره آب شده، ماست چکیده و زعفران به تخم مرغ‌ها اضافه کنید.

حالا برنج را به مایه تخم مرغی ته چین اضافه کنید. قالب قلبی شکل را با کمی روغن مایع چرب کنید و مقداری از مواد ته چین را در آن بریزید و بعد کمی مرغ پخته و ریش ریش شده اضافه کنید. سپس بقیه برنج را اضافه کنید و با پشت قاشق مواد را در قالب فشار دهید.

ته چین‌های قلبی را برای حدود ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه در فر بگذارید تا آماده شوند. بعد از آماده شدن فینگر فود ته چین قلبی می‌توانید آن‌ها را با زرشک و خلال پسته تزیین کنید. برای مطالعه طرز تهیه ته چین به روش‌های مختلف و با مواد مختلف روی لینک مطالب زیر کلیک کنید:

برای خرید کره، زعفران و ماست چکیده از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

۸- تارت کشک بادمجان قلبی

تارت کشک بادمجان برای ولنتاین
برای تهیه تارت کشک بادمجان باید از نان تارت‌ آماده قلبی شکل استفاده کنید. برای شروع باید طرز تهیه کشک بادمجان را دنبال کنید. بادمجان را بشویید و به صورت ورقه‌ای خرد و در روغن سرخ کنید. سپس بادمجان‌ها را با گوشت‌کوب کاملا له کنید. در ادامه به سراغ سرخ کردن پیاز بروید. بعد از این که پیاز طلایی شد، سیر رنده شده را اضافه کنید. حالا بادمجان‌های له شده را به ترکیب سیر و پیاز اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد بزنید.

در این مرحله باید کشک و مغز گردو را اضافه کنید. در یک قابلمه دیگر نعنا خشک را با روغن داغ سرخ کنید و سپس به سایر مواد اضافه کنید. حالا کشک بادمجان را داخل تارت‌ها بریزید. برای تزیین تارت کشک بادمجان قلبی می‌توانید از گوجه گیلاسی، کشک، مقداری پیاز داغ و نعنا داغ استفاده کنید. برای مطالعه کامل و جزییات طرز تهیه انواع کشک بادمجان خوشمزه روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

در صورت تمایل می‌توانید، کشک، زردچوبه، مغز گردو، نعنا خشک، پیاز داغ و سیر داغ را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

سوالات متداول درباره فینگرفودهای مخصوص ولنتاین

برای ولنتاین چه فینگر فودهایی درست کنیم؟

برای فینگرفود ولنتاین می‌توانید از غذاهایی مثل مینی پیتزا قلبی، الویه قالبی، کشک بادمجان با نان تارت قلبی و انواع دسرهای فینگرفودی مخصوص ولنتاین استفاده کنید.

فینگر فود ولنتاین را چطور سرو کنیم؟

برای سرو کردن فینگر فودهای ولنتاینی می‌توانید آن‌ها را به صورت قلبی آماده کنید و داخل سینی بچینید یا در پک ولنتاین قرار دهید و به عنوان هدیه ولنتاین به کسی که دوستش دارید تقدیم کنید.

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش
کالابرگ الکترونیک