افطاری ساده و کم هزینه | طرز تهیه ۱۸ افطاری ارزان + فیلم

افطاری ساده و کم هزینه | طرز تهیه ۱۸ افطاری ارزان + فیلم


20 فروردین 1403 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه

افطاری ساده و راحت و کم هزینه چی درست کنم؟ افزایش هزینه‌ها موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها در ماه رمضان برای منوی افطار به دنبال لیست طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه باشند. از طرف دیگر درست کردن افطاری‌های ارزون، راحت و خوشمزه می‌تواند ایده خوبی برای پذیرایی از مهمان و کاهش هزینه‌های شما باشد. اما چطور می‌توان یک غذای ساده، کم هزینه و شیک اما خوشمزه برای افطاری درست کرد؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با آموزش چند غذای کم خرج برای افطار آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تهیه غذای ساده و فوری برای افطار پاسخ خواهیم داد.

 

انواع غذاهای مناسب افطاری ساده و کم هزینه

طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه

پرهزینه بودن و گران بودن غذا همیشه به این معنا نیست که آن غذا طعم بهتری دارد و یا پرطرفدارتر است. اگر در فکر تهیه افطاری ساده و کم هزینه هستید، باید به شما بگوییم که خیلی اوقات می‌توانید با کمترین هزینه، خوشمزه‌ترین غذاها را در خانه آماده کنید و از روزه‌داران و مهمان‌هایتان در مراسم افطاری با یک افطاری شیک پذیرایی کنید.

برای درست کردن غذاهای ساده و کم هزینه برای افطار به موادی مثل برنج، روغن، ماکارونی و رشته، انواع حبوبات مثل عدس و لوبیا چیتی، گوشت مرغ، رشته آشی، سبزی آش، چاشنی و ادویه جات مختلف مثل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و نیز تخم مرغ و رب گوجه فرنگی، کشک، گوشت چرخ کرده، رشته پلویی، کشمش، سیر داغ، پیاز داغ و … نیاز دارید که این مواد را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

اما کدام غذاها برای افطاری مناسب هستند و در لیست غذای ساده برای افطار قرار دارند؟ در ادامه می‌توانید با آموزش چند غذای ساده برای افطار آشنا شوید.

۱- عدسی

عدسی یک غذای کم هزینه برای افطار

«عدسی» یک غذای خوشمزه و مقوی برای افطار است که می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم کند و اتفاقاً نسبت به بسیاری از غذاها بسیار کم هزینه است. پس اگر در فکر یک غذای ساده و فوری برای افطار هستید، بهتر است عدسی را در لیست خود قرار دهید.

در اولین مرحله از طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه رستورانی باید از ۲۴ ساعت قبل عدس را در آب بخیسانید. در این فاصله چند بار آب عدس‌ها را عوض کنید. سپس آب تازه روی عدس‌ها می‌ریزیم و می‌گذاریم تا با مقداری زردچوبه و روغن مایع یا روغن زیتون بپزد.

بعد از پخت عدس‌ها عدس پخته را از صافی رد می‌کنیم و همزمان آرد را در روغن سرخ می‌کنیم و با پیاز که از قبل سرخ کرده‌ایم مخلوط می‌کنیم. در مرحله بعد از طرز تهیه عدسی باید آب سبزی یا عصاره گوشت و آب را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا روی شعله ملایم گاز خوب بپزد.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه رستورانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه عدسی کلیک کنید.

۲- میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یک غذای ساده و کم هزینه برای افطار

«میرزا قاسمی» یک غذای ساده و پرطرفدار شمالی است که در لیست غذای ساده برای افطار هم قرار دارد. پس اگر به دنبال طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه هستید، میرزا قاسمی می‌تواند انتخاب بی‌نظیری باشد.

در اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی خانگی به روش سنتی شمالی باید بادمجان‌ها را به خوبی بشویید. سپس آن‌ها را به نوبت روی آتش یا شعله گاز بگیرید تا کبابی شوند. برای این کار باید بادمجان‌ها را آن قدر کبابی کنید که پوست بادمجان کاملاً بسوزد و ترد شود.

داخل بادمجان هم باید حتماً مغزپخت شود. برای این که طعم بادمجان کبابی شما جذاب‌تر شود، در صورت امکان بهتر است آن‌ها را روی زغال کبابی کنید. به این ترتیب بادمجان عطر دودی بیشتری می‌گیرد و خوشمزه‌تر می‌شود.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه میرزاقاسمی کلیک کنید. فیلم طرز تهیه میرزا قاسمی را هم تماشا کنید.

 

۳- آش رشته

آش رشته یک غذای کم هزینه برای افطار

«آش رشته» یکی از محبوب‌ترین غذاهای افطاری است که به دلیل نداشتن گوشت معمولاً هزینه پایین‌تری نسبت به سایر آش‌ها دارد. لذت خوردن آش رشته بعد از چند ساعت روزه گرفتن آنقدر زیاد است که مطمئناً هر کسی با دیدن آن سر سفره افطار هیجان‌زده می‌شود.

برای درست کردن آش رشته نذری خوشمزه و لعابدار باید از شب قبل حبوبات را به صورت جداگانه خیس کنید. این کار موجب می‌شود هضم حبوبات آش رشته راحت‌تر شود و از طرفی نفخ آن نیز گرفته شود.

سپس برای درست کردن پیاز داغ مجلسی پیازها را بشویید و آن‌ها را به صورت خلالی و نازک خرد کنید. برای درست کردن سیر داغ، پوست سیرها را جدا کنید و خوب بشویید. سیرها را به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد کنید. سپس بعد از داغ شدن روغن در ماهیتابه سیرها را نیز به صورت جداگانه سرخ کنید و کنار بگذارید.

 

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه آش رشته برای افطار ساده و کم هزینه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آش رشته کلیک کنید.

 

۴- یتیمچه

یتیمچه یک افطاری ساده و کم هزینه

«یتیمچه» یکی دیگر از غذاهای خوشمزه با بادمجان است که می‌توانید آن را به عنوان یک غذای کم هزینه و ساده برای افطاری نیز درست کنید. برای تهیه یتیمچه ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را هم بشویید و پوست بگیرید یا رنده کنید. بادمجان‌های خرد شده را در مقداری آب و نمک بگذارید تا تلخی بادمجان گرفته شود و البته روغن کمتری هم به خودش بگیرید. پیازها را نگینی خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت دهید.

سیر رنده شده را هم اضافه کنید. همین که بوی سیر بلند شد حالا بادمجان‌هایی که آبکش کرده و شسته‌ایم و آبش خشک شده به همراه فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را به ترکیب پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کباب برگ مجلسی | نکات طلایی کباب برگ آبدار

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه یتیمچه به عنوان یک افطاری ساده و کم هزینه می‌توانید به مقاله طرز تهیه یتیمچه مراجعه کنید.

۵- خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا چیتی یک افطاری ساده و کم هزینه

«خوراک لوبیا چیتی» یا «لوبیا گرم» داغ و خوشمزه با پیاز داغ و رب گوجه فرنگی یکی از مقوی‌ترین انواع غذای نونی برای افطار است. طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی بسیار ساده است. برای این کار باید در اولین مرحله لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس کنید.

لوبیا چیتی حداقل باید ۱۲ ساعت خیس بخورد. در این مدت چند بار آب لوبیا چیتی را عوض کنید تا نفخ لوبیا کاملاً گرفته شود. حالا لوبیاها را در یک قابلمه مناسب بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. به ازای هر ۳ لیوان لوبیا چیتی باید ۶ لیوان آب به لوبیاها اضافه کنید. سپس کمی فلفل سیاه، زردچوبه و روغن به آن اضافه کنید. سپس قابلمه لوبیا را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا به خوب پخته شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه لوبیا چیتی به عنوان یک افطاری ساده و ارزان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه لوبیا چیتی کلیک کنید.

۶- عدس پلو

عدس پلو از افطاری های ارزون و خوشمزه

«عدس پلو» یک پلو مخلوط خوشمزه است که می‌توانید آن را برای پذیرایی از روزه‌داران در ماه رمضان به عنوان غذای افطاری در شهرهای مختلف ایران درست کنید. اگر به دنبال طرز تهیه افطاری ساده و کم هزینه هستید، می‌توانید عدس پلو را بدون گوشت و یا با مقدار کمی گوشت چرخ کرده، پیاز داغ و کشمش فراوان آماده کنید.

در اولین قدم از طرز تهیه عدس پلو نذری، عدس و برنج را پاک کنید و ناخالصی‌های آن را بگیرید. هر دو را در دو ظرف جداگانه با مقداری آب خیس کنید. روی برنج مقداری نمک بریزید. بهتر است عدس را از شب قبل خیس و چند بار آب آن را عوض کنید. برای برنج، یک تا ۲ ساعت خیساندن هم کافی است.

در این فاصله عدس را بپزید و کشمش‌ها را پاک کنید. چوب و ناخالصی‌های کشمش را دور بریزید. کشمش‌ها را در آب بخیسانید. اگر می‌خواهید از زرشک هم استفاده کنید، زرشک را هم در ظرف جدا خیس کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه عدس پلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه عدس پلو کلیک کنید. اگر هم می‌خواهید عدس پلو با سویا درست کنید روی لینک مقاله طرز تهیه عدس پلو با سویا کلیک کنید.

 

 

۷- رشته پلو

رشته پلو از افطاری های کم هزینه

اگر هنوز هم در میان این همه دستور تهیه افطاری ساده و کم هزینه به دنبال غذایی متفاوت می‌گردید، می‌توانید «رشته پلو» را امتحان کنید. رشته پلو یکی از خوشمزه‌ترین پلوهایی است که می‌توانید برای افطار درست کنید.

رشته پلو از آن دسته غذاهایی است که هم می‌توانید با مرغ و هم با مقداری کشمش و خرما سرو کنید. بنابراین می‌توانید مواد کنار برنج را با توجه بودجه و سلیقه خودتان انتخاب کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج و رشته‌ها را به صورت جداگانه در آب بپزید و آبکش کنید تا رشته پلو شفته یا خشک نشود.

رشته پلویی را مثل طرز تهیه ماکارونی در آب جوش بپزید و آبکش کنید. حال مقداری روغن مایع کف قابلمه بریزید و وقتی که داغ شد، چند ورق سیب زمینی یا چند تکه نان برای ته دیگ کف قابلمه بگذارید و سپس مخلوط برنج و رشته پلویی آبکش شده را به آن اضافه کنید. کمی کره روی برنج بگذارید و رشته پلو را دم کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه رشته پلو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه رشته پلو با مرغ کلیک کنید. اگر هم می‌خواهید رشته پلو بدون گوشت درست کنید روی لینک مقاله طرز تهیه رشته پلو گیاهی کلیک کنید.

۸- دمی گوجه

دمی گوجه یک افطاری ساده و ارزان است

«دمی گوجه» یا «دمپخت گوجه» یکی دیگر از افطاری‌های ارزون، راحت و خوشمزه است که به خاطر طعم لذیذی که دارد، بسیار پرطرفدار است. در اولین مرحله از طرز تهیه دمی گوجه با سیب زمینی باید گوجه فرنگی‌ها را بشورید. سپس آن‌ها را کمی خرد کنید و در میکسر یا غذاساز بریزید. گوجه‌ها را آن قدر میکس کنید تا کاملاً پوره شوند. برای این کار می‌توانید از رنده نیز استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه دمی گوجه باید پیازها را نگینی خرد کنید. سپس یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید. مقداری روغن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ شود. حالا پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. مقداری فلفل، دارچین و زردچوبه به پیازها اضافه کنید، کمی دیگر تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دمی گوجه به عنوان یک افطاری کم هزینه با قیمت مناسب می‌توانید به مقاله طرز تهیه دمی گوجه مراجعه کنید.

۹- کشک بادمجان

کشک بادمجان از غذاهای کم هزینه برای افطاری

«کشک بادمجان» از جمله غذاهای لذیذ با کشک است که در لیست غذای ساده برای افطار قرار دارد. درست کردن این غذای خوشمزه و اصیل بسیار راحت است که اگر به روش درستی تهیه شود، از هر غذایی خوشمزه‌تر خواهد بود.

برای درست کردن کشک بادمجان ابتدا باید پوست بادمجان‌ها را بگیرید و روی آن‌ها را نمک بپاشید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا تلخی و آب قهوه‌ای بادمجان‌ها خارج شود. آن‌ها را خشک و در تابه با مقداری روغن سرخ کنید.

زمانی که بادمجان‌ها کاملاً سرخ و طلایی شدند را در قابلمه بریزید و سیر را روی آن‌ها رنده کنید. می‌توانید سیرها را به صورت حبه‌ای هم به بادمجان‌ها اضافه کنید و اجازه بدهید با بادمجان‌ها بپزند. سپس کشک را در آب حل کنید. مقدار آب را زیادتر بگیرید. کشک رقیق شده را به بادمجان‌ها اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه کشک بادمجان به عنوان یک غذای افطاری ساده و آشنایی با رازهای خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک بادمجان کلیک کنید.

۱۰- کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یک افطاری ساده و کم هزینه است

«کوکو سیب زمینی» یک غذای ساده با سیب زمینی برای افطار است که اگر با سیب زمینی خام درست شود، در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده سرو و میل کردن است. کوکو سیب زمینی را با سیب زمینی پخته هم درست می‌کنند که هم زمان بیشتری برای پخت لازم دارد (به خاطر مرحله پخت سیب زمینی) و هم کمی بیشتر از طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام ساده روغن به خودش می‌گیرد و به همین خاطر یک افطاری کم هزینه و ساده در ماه رمضان محسوب می‌شود.

حتما بخوانید  8 روش نگهداری رب انار خانگی برای پیشگیری از کپک و فاسد شدن

برای آموزش تهیه کوکو سیب زمینی جهت درست کردن یک افطاری کم هزینه روی لینک مطلب کلیک کنید..

۱۱- ماکارونی با سویا

ماکارونی با سویا برای افطار ساده و کم هزینه

«ماکارونی» یک غذای پرطرفدار است که بیشتر افراد از خوردن آن لذت می‌برند. «ماکارونی با سویا» می‌تواند به عنوان یک غذای نذری کم هزینه ماه رمضان نیز گزینه مناسبی باشد. برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت ۲ الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید.

بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیازها را ریز و حبه‌ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.

حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ و همچنین آشنایی با رازهای خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ کلیک کنید.

۱۲- آش سبزی

آش سبزی شیرازی از غذاهای ارزان برای نذری و افطاری ساده و کم هزینه

«آش سبزی» جزو غذاهای محبوب شیراز و آبادان است و اگر بدون گوشت درست شود در لیست افطاری ساده و کم هزینه قرار می‌گیرد. شیرازی‌ها برای صبحانه به جای حلیم و کله پاچه و املت معمولاً آش سبزی می‌خورند.

آش سبزی شیرازی با عطر و طعم بی‌نظیر هم با گوشت و هم بدون گوشت درست می‌شود و اگر گذرتان به شیراز افتاده باشد حتماً در مغازه‌های فروش آش و حلیم حتماً چشم‌تان به دیگ آش سبزی هم خورده است.

برای خواندن طریقه درست کردن آش سبزی شیرازی و آبادانی به ۲ روش مختلف با گوشت و بدون گوشت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آش سبزی کلیک کنید.

۱۳- انواع کوکو

طرز تهیه انواع کوکو برای افطاری ساده و کم هزینه

درست کردن و طرز تهیه انواع کوکو سنتی و فرنگی برای افطار ساده و کم خرج یک انتخاب فوق‌العاده خوشمزه و راحت است. شما می‌توانید با هر نوع مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، یک کوکوی متفاوت و لذیذ تهیه کنید و با اضافه کردن سبزیجات، از خواص بی‌نظیر آن‌ها نیز در وعده‌های غذایی خود بهره‌مند شوید. کوکوها با روش مشابه ولی مواد متفاوت، تهیه می‌شوند که هر کدام می‌توانند باب میل و سلیقه افراد مختلف باشند.

برای مطالعه طرز تهیه انواع کوکو روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۴- حلیم گیاهی

حلیم گیاهی از انواع افطاری ساده و کم هزینه

در اصل انواع حلیم به صورت سنتی با گندم و گوشت درست می‌شود ولی برای کسانی که ممنوعیت خوردن گوشت دارند یا می‌خواهند حلیم را با قیمت کمتر درست کنند، «حلیم گیاهی بدون گوشت» با شیر یا آب یک گزینه عالی به حساب می‌آید. در حلیم وگن از هیچ گوشتی استفاده نمی‌شود و در عین حال بسیار خوشمزه است.

برای درست کردن هلیم گیاهی هم می‌توانید از گندم با پوست و هم گندم بدون پوست استفاده کنید. فقط در صورت استفاده از گندم با پوست، کمی کارتان بیشتر می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه حلیم بدون گوشت روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۵- قورمه سبزی گیاهی

طرز تهیه چند مدل قورمه سبزی بدون گوشت برای افطاری ساده و کم هزینه

«قورمه سبزی» یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌توانید آن را بدون گوشت و با استفاده از سویا و قارچ یا توفو نیز تهیه کنید. روش پخت خورشت قورمه سبزی بدون گوشت درست شبیه به قورمه سبزی با گوشت یا قورمه سبزی با مرغ است، تنها باید گوشت را حذف کنید و اگر وگن یا وجترین هستید به جای گوشت از جایگزین‌های گیاهی استفاده کنید؛ به این ترتیب یک افطاری ساده و کم هزینه و البته مقوی خواهید داشت.

در طرز تهیه قورمه سبزی با قارچ می‌توانید از قارچ ورقه‌ای خرد شده یا قارچ‌های کوچک به صورت درسته در خورشت استفاده کنید و برای طرز تهیه قورمه سبزی با سویا نیز بهتر است از سویای تکه‌ای و درشت استفاده کنید.

برای مطالعه طرز تهیه چند مدل خورشت قورمه سبزی وگان روی لینک مطلب طرز تهیه قورمه سبزی بدون گوشت کلیک کنید.

۱۶- انواع املت

طرز تهیه انواع املت برای افطاری ساده و کم هزینه

انواع «املت» جزو غذاهای ساده و خوشمزه برای افطاری ساده و کم هزینه هستند. برای درست کردن انواع املت ایرانی و فرنگی «تخم مرغ» جزو اصلی غذاست و در کنار آن از انواع سبزیجات مثل قارچ، اسفناج و گوجه فرنگی، ادویه‌ها و چاشنی‌هایی مثل رب گوجه فرنگی می‌توانید استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع املت روی لینک مطلب آن کلیک کنید تا برای افطار نونی و ساده یک املت خوشمزه درست کنید.

۱۷- باقالی خشکاویج

طرز تهیه باقالی خشکاویج یک غذای افطاری ساده و ارزان

«باقالی خشکاویج» یا خشکابیج یکی از غذاهای محلی استان گیلان است. همانطور که از نام این غذای محلی پیداست ماده اولیه و اصلی آن باقالی است. باقالی خشکاویج که با نام باقلا وابیج یا خوراک شوید باقالی نیز شناخته می‌شود، معمولاً در فصل بهار هنگام رویش باقالی‌های محلی پخت می‌شود. ترکیبات این غذا بسیار شبیه باقالی قاتق است با این تفاوت که بدون آب سرو می‌شود.

استفاده از تخم مرغ باعث شده تا باقلا وابیج یک وعده مغذی و کامل باشد. استفاده از سیر و شوید تازه نیز به طعم و عطر بهتر باقالی خشکاویج کمک می‌کند. شما می‌توانید به دلخواه این غذا را همراه با نان یا برنج به عنوان یک افطاری ساده و ارزان و خوشمزه میل کنید.

برای مطالعه طرز تهیه باقالی خشکاویج روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

۱۸- سیرواویج گیلانی

سیرواویج یکی از غذاهای خوشمزه برای افطاری ساده و ارزان

«سیرابیج» یا «سیرواویج گیلانی» که به آن سیراویج نیز گفته می‌شود، یک غذا با تخم مرغ ساده و در عین حال مفید و کامل است. این غذای ساده تنها از ترکیب برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می‌شود. البته سیراویج با مرغ و گوشت هم معمولا طبخ می‌شود.

سیراویج ساده برای گیاهخواران و افرادی که منع مصرف گوشت دارند نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ غذایی سرشار از مواد معدنی است. به عنوان یک افطاری ارزان برای ماه رمضان هم سیراویج انتخاب خوبی است. برای مطالعه طرز تهیه سیرابیج گیلانی ساده و نکات پخت و خوشمزه شدن آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول درباره افطاری ساده و کم هزینه

افطاری چی درست کنم که ساده و ارزون باشه؟

بهترین غذای ساده و فوری برای افطار چیست؟

عدسی، کوکو سیب زمینی، میرزا قاسمی، یتیمچه، دمی گوجه و کشک بادمجان بهترین افطاری‌های ارزون، راحت و خوشمزه هستند که می‌توانید در خانه آماده کنید.

کدام افطاری‌های کم هزینه برای پذیرایی از مهمانان مناسب‌تر هستند؟

آش رشته، عدس پلو، رشته پلو، آش سبزی و کشک بادمجان بهتری گزینه‌ها برای پذیرایی از مهمانان در ماه رمضان هستند.

 

 

کالابرگ الکترونیک