طرز تهیه ۱۶ مورد از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای تابستانی + فیلم

طرز تهیه ۱۶ مورد از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای تابستانی + فیلم


27 تیر 1402 . زمان مطالعه: 21 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ۱۶ مورد از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای تابستانی + فیلم

بهترین غذاهای تابستانی شامل غذاهایی با طبع سرد و غذاهای خنک هستند. با گرم شدن هوا در فصل تابستان معمولاً خوردن غذاهای سنگین، داغ و حجیم چندان دلچسب نیست. از طرف دیگر مصرف غذاهای مفید در تابستان می‌تواند از بدن شما در برابر عارضه گرمازدگی و بی‌اشتهایی مراقبت کند و جلوی سنگین شده معده و تشدید حرارت بدن را نیز بگیرد. اما بهترین غذاهای تابستانی چه ویژگی‌هایی دارند؟ شما چقدر با طرز تهیه انواع غذاهای تابستانی آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید برای درست کردن یک وعده ناهار خنک تابستانی چه گزینه‌هایی مناسب‌تر است؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند غذای تابستانی ساده و خوشمزه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد غذای مناسب فصل گرما پاسخ خواهیم داد.

 

لیست بهترین غذاهای تابستانی

 

لیست بهترین غذاهای تابستانی

 

غذاهای تابستانی معمولاً بسیار سبک‌تر از غذاهای دیگر هستند و در بسیاری از مواقع در ترکیب با میوه‌ها و چاشنی‌های ترش‌مزه آماده می‌شوند. به طور کلی بهترین غذاهای تابستانی باید بدن شما را از درون خنک کنند و کالری پایینی داشته باشند. معمولاً درست کردن پیش غذا و غذای تابستانی خوشمزه بسیار راحت است و به خاطر طعم جذاب و کالری پایینی که دارد، در گرمای تابستان احساس بهتری به شما می‌بخشد.

استفاده از آلو بخارا، سبزیجات تازه، آب و رب انار و همچنین دوغ و چاشنی‌های خنک در تهیه انواع غذای مناسب فصل گرما سبب می‌شود تا بعد از خوردن غذا احساس گرمای شدید و سنگینی نداشته باشید و روزهای گرم تابستانی را راحت‌تر پشت سر بگذارید. غذاهای چرب و سنگین برای روزهای گرم به هیچ عنوان مناسب نیست و موجب کسل شدن و سستی بدن می‌شود.

از همین رو بهتر است برای تابستان یک برنامه غذایی متفاوت داشته باشید و به جای پختن انواع خورش‌ سنگین و چرب از غذاهای سبک‌تر با طعم و مزه جذاب‌تر استفاده کنید. اگر به دنبال طرز تهیه انواع غذاهای تابستانی و پیش غذای تابستانی هستید یا دوست دارید طرز تهیه غذای خنک برای تابستان را یاد بگیرید، بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

۱- آبدوغ خیار

 

آبدوغ خیار از غذاهای تابستانی

 

«آب دوغ خیار» یکی از بهترین انواع غذای تابستانی سنتی است که حسابی سیرکننده، سالم و پرانرژی است و به قول معروف دل آدم را خنک می‌کند. طرز تهیه آبدوغ خیار به سلیقه شما بستگی دارد. ممکن است دوست داشته باشید به آب دوغ خیار حتی خیار هم اضافه نکنید و با کشمش و گردو و سایر مخلفات یک وعده غذای خوشمزه درست کنید و البته شاید دوست داشته باشید به جای همه مخلفات فقط ماست و خیار و کمی آب و یخ داشته باشید.

برای درست کردن آبدوغ خیار ابتدا ماست را خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شود. بهتر است از ماست چکیده استفاده کنید. اگر هم از ماست همزده آماده استفاده می‌کنید که نیاز به هم زدن ندارد. خامه را به ماست اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا با ماست یکدست شود. سپس باید خیارها را ریز ریز خرد کنید و به ماست و خامه اضافه کنید و باز هم بزنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه آبدوغ خیار که در لیست غذاهای مفید در تابستان قرار دارد، می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آبدوغ خیار کلیک کنید.

۲- خوراک لوبیا چیتی

 

خوراک لوبیا چیتی از غذاهای تابستانی

 

اگر به دنبال طرز تهیه انواع غذاهای تابستانی هستید، بهتر است حتماً «خوراک لوبیا چیتی» را امتحان کنید. خوراک لوبیا چیتی را بعضی با قارچ و بعضی بدون قارچ می‌پسندند که اتفاقاً نوع سنتی خوراک لوبیا چیتی است و بسیار هم لذیذ است. درست کردن خوراک لوبیا چیتی یا به قول قدیمی‌ها «لوبیا گرم» کار سختی نیست و به روشی بسیار ساده می‌توانید آن را تهیه کنید.

برای درست کردن این غذای تابستانی خوشمزه باید لوبیا چیتی را از شب قبل با آب ولرم خیس کنید. لوبیا چیتی حداقل باید ۱۲ ساعت خیس بخورد. در این مدت چند بار آب لوبیا چیتی را عوض کنید تا نفخ لوبیا کاملاً گرفته شود. از طرف دیگر این کار موجب می‌شود تا لوبیا بهتر و سریع‌تر پخته شود. سپس لوبیاها را در یک قابلمه مناسب بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا لوبیا به خوبی پخته شود.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی غلیظ و خوشمزه با قارچ و بدون قارچ می‌توانید به مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی مراجعه کنید.

۳- انواع سالاد سرد و گرم

 

انواع سالاد از غذاهای تابستانی

 

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در مورد تغذیه مخصوص فصل گرم تابستان به آن توجه کنید، افزایش مصرف سبزیجات در تابستان به خصوص در قالب سالاد است. «سالاد» یک واژه فرانسوی (salade) است که حالا دیگر به عنوان یک پیش غذا یا غذای اصلی سبک جای خود را در رژیم غذایی مردم دنیا باز کرده است.

سالادها انواع مختلفی دارند و برای هر نوع سلیقه و طبع، طیف وسیعی را در برمی‌گیرند. در اکثر مواقع می‌توانید از سالاد به عنوان یک وعده غذای کامل، سالم و سبک استفاده کنید. استفاده از سبزیجات تازه در کنار حبوبات، پنیر و مقدار کمی گوشت و مرغ موجب می‌شود تا بعد از خوردن آن کاملاً احساس نشاط و شادابی داشته باشید.

اگر دوست دارید یک پیش غذا و غذای تابستانی خوشمزه و سبک درست کنید، بهتر است یکی از انواع مختلف سالاد را امتحان کنید. برای مطالعه طرز تهیه بیش از ۳۰ مدل انواع سالاد ایرانی و فرنگی و همچنین مشاهده فیلم آموزش تهیه این سالادها می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع سالاد کلیک کنید.

 

۴- آلبالو پلو

 

آلبالو پلو از غذاهای تابستانی

 

«آلبالو پلو» از جمله غذاهای محبوب تابستانی و یک غذای قدیمی در طب سنتی برای درمان گرمازدگی است. پس اگر به دنبال غذاهای مفید در تابستان هستید یا دوست دارید در روزهای گرم یک غذای تابستانی مجلسی را امتحان کنید، پیشنهاد ما آلبالو پلو است که در اصل ریشه شیرازی دارد.

برای درست کردن این غذای تابستانی خوشمزه ابتدا باید ۵ تا ۶ ساعت برنج‌ها را با آب و نمک بخیسانید. آلبالوهای شسته شده را هسته‌گیری کنید. سپس آلبالوها را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید. قابلمه آلبالو و شکر را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند. بعد از این مدت آلبالوها را آبکش کنید و آب آلبالو را در یک شیشه تمیز بریزید. از این آب می‌توانید به عنوان شربت آلبالو استفاده کنید.

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را در آن بریزید. در این فاصله گوشت چرخ‌ کرده را با یک عدد پیاز متوسط رنده شده و نمک و فلفل سیاه خوب ورز دهید و به صورت گوشت قلقلی‌های کوچک به اندازه یک گردو درآورید. گوشت قلقلی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با فیله مرغ یا گوشت چرخ‌ کرده قلقلی می‌توانید به مقاله طرز تهیه آلبالو پلو مراجعه کنید.

۵- خورش آلو ترش

 

خورش آلو ترش از غذاهای تابستانی

 

«خورش آلو» در شهرهای مختلف کشور، به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود، اما یکی از خوشمزه‌ترین انواع خورش آلو ترش در سمنان طبخ می‌شود. این غذای تابستانی ساده و خوشمزه یک گزینه بی‌نظیر برای روزهای گرم و پذیرایی از مهمان در تابستان است.

برای تهیه «خورش آلو ترش سمنانی»، ابتدا باید آلوها را بشویید و در مقداری آب یا گلاب بخیسانید تا نرم شوند و بعد هسته آن‌ها را جدا کنید. آلوهای هسته گرفته را در یک قابلمه با مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملاً بپزند و در نهایت با گوشتکوب بکوبید یا با چنگال له کنید.

سپس پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سیر را خیلی ریز خرد یا له کنید. در یک تابه کمی روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سیرها را بعد از سبک شدن پیاز به تابه اضافه کنید، چون سیر زود می‌سوزد. در حدی که عطر سیر بلند شود کافی است. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش آلو ترش سمنانی می‌توانید به مقاله طرز تهیه خورش آلو ترش مراجعه کنید.

۶- خورش غوره مسما

 

خورش غوره مسما از غذاهای تابستانی

 

«خورش غوره مسما» با مرغ و بادمجان یکی از مشهورترین غذاهای گیلانی است که اتفاقاً در لیست بهترین غذاهای تابستانی نیز قرار دارد و طعم آن فوق‌العاده خوشمزه است. خورش مجلسی و لذیذ غوره مسما با مرغ و بادمجان را در فصل غوره با غوره تازه بیشتر درست می‌کنند و البته برای طبخ آن می‌توانید به جای گوشت مرغ از گوشت سایر ماکیان یا گوشت قرمز هم استفاده کنید.

برای درست کردن خورش مجلسی غوره مسما با مرغ و بادمجان ابتدا مرغ را با هویج، ۱ عدد پیاز، ۳ حبه سیر و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه بپزید. وقتی مرغ پخت آن را با مقداری کره یا روغن مایع (بستگی به ذائقه شما دارد) تفت دهید. روی مرغ در حال تفت ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده بریزید.

وقتی تکه‌های مرغ سرخ شد آن را از ماهیتابه خارج کنید و در همان ماهیتابه یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و تفت دهید. در این فاصله ۴ عدد گوجه فرنگی را رنده کنید. وقتی پیازها سبک شد گوجه فرنگی رنده شده را اضافه دهید و تفت دهید تا آبش گرفته شود. حالا رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید. برای خواندن ادامه طریقه درست کردن خورش غوره مسما با مرغ و بادمجان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش غوره مسما کلیک کنید.

۷- دست پیچ تابستانی ویتنامی

 

دست پیچ تابستانی ویتنامی

 

«رول دست پیچ تابستانی ویتنامی» یکی دیگر از بهترین غذاهای تابستانی است که هم ظاهر بسیار اشتهابرانگیزی دارد و هم خیلی سالم و خوش طعم است. این غذا که به آن اسپرینگ رول ویتنامی، دست پیچ تابستانی و رول تابستانی ویتنامی نیز گفته می‌شود، برخلاف ظاهر پیچیده‌ای که دارد، بسیار ساده درست می‌شود و شما می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه در خانه نیز آماده کنید.

اسپرینگ رول‌های ویتنامی در واقع ترکیبی از سالاد، میگو و نودل برنج هستند که داخل رول‌های برنجی پیچیده می‌شوند و با سس مخصوصی سرو می‌شوند. این غذا با همه اسپرینگ رول‌هایی که تا به حال امتحان کرده‌اید، کمی متفاوت است و با سس جذاب و ترکیبات متنوعی که در آن وجود دارد، یک انتخاب فوق‌العاده برای افرادی است که از امتحان کردن طعم‌های جدید لذت می‌برند.

برای خواندن طریقه درست کردن دست پیچ تابستانی ویتنامی به صورت مرحله به مرحله می‌توانید به مقاله طرز تهیه دست پیچ تابستانی ویتنامی مراجعه کنید.

۸- انواع سوپ سرد تابستانی

 

انواع سوپ سرد تابستانی

 

«سوپ سرد» از انواع غذاهای مفید در تابستان است که به صورت سرد سرو می‌شود و برای فصول گرم سال به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی وعده شام انتخاب فوق‌العاده‌ای است. شما می‌توانید با استفاده از انواع سبزیجات و میوه‌های تازه یا پخته شده سوپ سرد درست کنید و در روزهای گرم تابستان آن را به عنوان میان وعده یا یک پیش غذای سالم میل کنید. معمولاً دستور پخت سوپ سرد بسیار متنوع است و شما می‌توانید به روش‌های متفاوتی آن را درست کنید.

تنوع سوپ‌های سرد تابستانی آنقدر زیاد است که می‌توانید هر روز یکی از مزه‌های جذاب و متفاوت این غذا را امتحان کنید. برای خواندن طریقه درست کردن انواع سوپ سرد تابستانی ایرانی و فرنگی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه انواع سوپ سرد تابستانی کلیک کنید.

۹- خورش آلو مسما

 

خورش آلو مسما گیلانی از غذاهای تابستانی

 

«خورش آلو مسما گیلانی» یا به قول خود گیلانی‌ها «شیرین قاتق» از جمله قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین غذاهای استان‌های شمالی کشور است که می‌توانید آن را به عنوان یک ناهار خنک تابستانی نیز سرو کنید. خورشت آلو مسما با طعم ترش و شیرینی که دارد با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که تقریباً بهترین نوع آن را می‌توانید در شمال کشور پیدا کنید. این خورشت به صورت متداول با گوشت مرغ طبخ می‌شود، ولی می‌توان آن را با گوشت خورشتی مانند گوشت گوسفندی و گوساله هم تهیه کرد.

در روش پخت این غذا با مرغ ابتدا در قابلمه‌ای که می‌خواهید خورش آلو مسما گیلانی را درست کنید مقداری روغن بریزید (اگر دوست دارید کمی کره هم به آن اضافه کنید). وقتی که روغن خوب داغ شد تکه‌های مرغ را در آن بریزید و خوب سرخ کنید تا طلایی شوند و مقداری نرم شوند. بعد از سرخ شدن مرغ آن را از روغن خارج کنید.

سپس در همان روغن پیازهای نگینی خرد شده را سرخ کنید. مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید و سرخ کنید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود. پیاز و زردچوبه را سرخ کنید تا پیازها سبک شده و حسابی طلایی شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش آلو مسما به عنوان یک غذای تابستانی مجلسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش آلو مسما کلیک کنید.

۱۰- دیپ مرغ و اسفناج پنیری

 

دیپ مرغ و اسفناج پنیری از غذاهای تابستانی

 

اگر به دنبال پیدا کردن طرز تهیه انواع غذاهای تابستانی جدید و خاص با مرغ هستید، این غذا مخصوص شماست. ترکیب مرغ با اسفناج و پنیر حسابی اشتهاآور است و چه چیزی بهتر از اینکه بدانید وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد و به راحتی درست می‌شود.

در اولین مرحله مرغ را بشویید و به قطعات دلخواه خرد کنید. در نهایت باید آن را ریش ریش کنید، پس اندازه آن‌ها مهم نیست. پیاز را در قطعات کوچک خرد کنید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. بعد از اینکه داغ شد، پیاز را سرخ کنید. سیر را له و اضافه کنید. مرغ را اضافه کنید و تفت دهید. وقتی رنگ آن عوض شد، نمک و فلفل را اضافه کنید. استاک مرغ را اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت حداقل ۱ ساعت کاملاً بپزند.

سپس فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. اسفناج‌ها را بشویید و خرد کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و اسفناج‌ها را اضافه کنید. بعد از اینکه روی آب حباب تشکیل شد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید بپزد.

۱۰ دقیقه بعد اسفناج‌ها می‌پزند. اسفناج‌ها را بعد از پخته شدن آبکش کنید. گردوها را در یک تابه بریزید و تفت دهید تا خامی آن‌ها گرفته شوند. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج پنیری می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دیپ مرغ و اسفناج پنیری کلیک کنید.

۱۱- بابا غنوش

 

باباغنوش از غذاهای تابستانی

 

«باباغنوش» یک پیش غذا و غذای تابستانی خوشمزه است که اصالت آن به مناطق مدیترانه‌ای-خاورمیانه‌ای و کشورهای شمال آفریقا برمی‌گردد. بابا غنوش با بادمجان و ارده درست می‌شود و هواداران فراوانی در سرتاسر دنیا دارد. این غذا که زمانی یک وعده غذایی اصلی برای فقرا در کشورهایی مثل لبنان، مراکش، مصر و یونان و … بود، حالا دیگر تقریباً یک پای ثابت سفره تمام اقشار جامعه در این کشورها است.

برای تهیه این غذای تابستانی باید ابتدا بادمجان‌ها را بشورید و بعد از خشک کردن پوست بادمجان‌ها آن‌ها را کباب کنید. این کار را با حوصله و روی شعله ملایم گاز انجام دهید. بادمجان‌ها را مرتب بچرخانید. سپس بادمجان‌ها را در یک کاسه بریزید و با چنگال یا گوشتکوب خوب له کنید. می‌توانید از میکسر برای له کردن و پوره شده بادمجان‌ها استفاده کنید.

ارده، سیر رنده شده، آب لیموترش، ریحان خرد شده، نمک و روغن زیتون را هم به بادمجان‌ها اضافه کنید و همه را با هم میکس کنید. مدت زمان میکس کردن مواد ۱ تا یک و نیم دقیقه باشد کافی است. برای خواندن ادامه مراحل درست کردن بابا غنوش خوشمزه خانگی با بادمجان کبابی می‌توانید به مقاله طرز تهیه باباغنوش مراجعه کنید.

۱۲- ساندویج بروشتا ایتالیایی

 

ساندویج بروشتا ایتالیایی از غذاهای تابستانی

 

«بروشتا» یا «بروسکتا» (Bruschetta) یک فست فود معروف ایتالیایی است که معمولا به عنوان استارتر یا پیش غذا به کار می‌رود. موادی که در دستور تهیه اصلی «ساندویچ بروشتا» استفاده می‌شوند، بسیار متنوع هستند و می‌توان آن را بنا به سلیقه و مواد در دسترس تهیه کرد.

طرز تهیه این غذای خوشمزه که در لیست غذاهای تابستانی نیز قرار دارد، بسیار راحت است. بروشتا با سبزیجات، گوجه فرنگی، حبوبات، انواع گوشت، میوه و … پر می‌شود. معروف‌ترین نوع بروشتا که در کشورهای مختلف شناخته شده است، «بروشتای گوجه فرنگی» است. این ساندویچ خوشمزه و سریع با ریحان تازه، گوجه فرنگی، سیر، پیاز و پنیر موزارلا درست می‌شود. حتی در برخی کشورها این غذا را به صورت بسته‌بندی شده در فروشگاه‌ها می‌توانید پیدا کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن ساندویچ بروشتا ایتالیایی به سه روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ بروشتا کلیک کنید.

۱۳- خورش قیسی مجلسی

 

خورش قیسی مجلسی از غذاهای تابستانی

 

«خورش قیسی» یا «خورش برگ زردآلو» یکی دیگر از غذاهای خوشمزه مناسب فصل گرما است که طعم بسیار لذیذی دارد. اصلی‌ترین ماده غذایی در خورش قیسی، همان برگ زردآلو یا قیسی است. برای درست کردن خورش قیسی با گوشت، ابتدا باید گوشت را بپزید و بعد از پخت قیسی و دیگر مواد را اضافه کنید.

برای پخت گوشت اگر از زودپز استفاده کنید، مدت زمان کمتری برای پخت نیاز خواهید داشت. ولی در کل تهیه خورش قیسی با گوشت، به حدود ۱ تا ۱/۵ ساعت زمان نیاز دارد تا مواد کاملاً جا بیفتند و آماده سرو شوند. اگر گوشت گوسفندی را با مرغ یا کوفته قلقلی جایگزین کنید، زمان پخت کمتر خواهد شد. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیسی مجلسی به صورت مرحله به مرحله می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قیسی کلیک کنید.

۱۴- فتوچینی با سبزیجات

 

فتوچینی با سبزیجات از غذاهای تابستانی

 

«فتوچینی» یکی از محبوب‌ترین انواع پاستای ایتالیایی است که به شکل نوارهایی صاف و ضخیم است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. فتوچینی در واقع به زبان ایتالیایی به معنای «روبان‌های کوچک» است و این نام به خاطر ظاهر این پاستاها روی آن گذاشته شده است.

مردم ایتالیا علاقه زیادی به این غذا دارند. شما می‌توانید فتوچینی را به روش‌های مختلفی تهیه کنید. اما یکی از لذیذترین انواع فتوچینی درست کردن آن با انواع سبزیجات است که در لیست غذاهای تابستانی نیز قرار دارد و یک ناهار خنک تابستانی است. برای خواندن طریقه درست کردن فتوچینی با سبزیجات می‌توانید روی لینک طرز تهیه فتوچینی با سبزیجات کلیک کنید.

۱۵- انواع آش های مخصوص تابستان

 

طرز تهیه انواع آش‌های مناسب تابستان

 

آش های مخصوص تابستان جزو لیست ثابت غذاهای تابستانی محسوب می‌شوند. معمولاً آش‌های مخصوص فصل تابستان طعمی ترش و ملسی دارند و برای درست کردن آن‌ها از انواع میوه‌های تابستانی و ماست و دوغ استفاده می‌کنند تا بدن را از درون خنک کنند.

طعم ترش و طبع نسبتا سرد این آش‌های تابستانی موجب می‌شود تا بعد از خوردن آن‌ها انرژی بیشتری داشته باشید و بدن شما از درون خنک شود. اما تنوع آش های مخصوص فصل تابستان بسیار زیاد است و شما می‌‎توانید با هر ماده اولیه‌ای که در دسترس دارید و انواع میوه‌های خوش طعم تابستانی نیز یک آش تابستانی منحصر به فرد و خوشمزه آماده کنید.

اما طرز تهیه انواع آش‌های مناسب تابستان چگونه است؟ آیا می‌دانید در طرز تهیه آش تابستانی خوشمزه با میوه از چه ترکیباتی استفاده می‌شود؟ برای مطالعه طرز تهیه بیش از ۳۰ مدل آش مخصوص تابستان و بهار به همراه فیلم آموزش تهیه آش های مناسب تابستان روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۶- انواع غذاهای تابستانی برای کودکان

 

لیست انواع غذاهای سه سوته و خوشمزه برای مهمانی + فیلم

 

غذاهای تابستانی برای کودکان که هم آب بدن کودک را تامین کنند و هم برای پیشگیری از بیماری‌های تابستانی مفید باشند شامل یک لیست بلند بالا است. گرم شدن هوا در فصل تابستان موجب کاهش اشتها در کودکان می‌شود، از طرف دیگر بازی در هوای گرم سبب کاهش آب بدن در کودکان می‌شود، از همین رو در اختیار داشتن یک لیست از غذاهای تابستانی برای کودکان می‌تواند در کنار افزایش اشتهای کودک به تأمین انرژی و مواد مغذی بدن او نیز کمک کند.

اما بهترین مواد غذایی تابستانی خوشمزه برای کودک چه غذاهایی هستند؟ آیا چیزی در مورد تغذیه مناسب کودکان در فصل تابستان می‌دانید؟ برای مطالعه طرز تهیه انواع غذاهای تابستان ای برای بچه‌ها روی لینک مقاله کلیک کنید.

سوالات متداول

بهترین غذاهای تابستانی چه غذاهایی هستند؟

آلبالو پلو، آبدوغ خیار، خوراک لوبیا چیتی، انواع سالاد، انواع سوپ سرد، خورش آلو ترش و خورش آلو اسفناج از بهترین غذاهای تابستانی هستند.

در طرز تهیه انواع غذاهای تابستانی از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود؟

در طرز تهیه غذاهای مفید در تابستان بیشتر از سبزیجات تازه، میوه‌ها و چاشنی‌های ترش مزه استفاده می‌شود. به طور کلی بهترین غذاهای تابستانی باید بدن شما را از درون خنک کنند و کالری پایینی داشته باشند. استفاده از آلو بخارا، آب و رب انار و همچنین دوغ و چاشنی‌های خنک در تهیه انواع غذای مناسب فصل گرما سبب می‌شود تا بعد از خوردن غذا احساس گرمای شدید و سنگینی نداشته باشید.

بهترین غذاهای تابستانی سنتی چه غذاهایی هستند؟

غذاهایی مثل خورش آلو مسما، آبدوغ خیار، خورش آلو اسفناج، خورش آلو ترش، خورش قیسی، خوراک لوبیا چیتی، آلبالو پلو و غوره مسما از بهترین غذاهای تابستانی سنتی هستند که می‌توانید در روزهای گرم آن‌ها را درست کنید.

 

 

کالابرگ الکترونیک