طرز تهیه ۲۱ مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری + نکات طلایی ترشی

طرز تهیه ۲۱ مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری + نکات طلایی ترشی


29 شهریور 1401 . زمان مطالعه: 22 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 16 مدل ترشی تابستانی با طعم عالی و نکات مهم

انواع ترشی تابستانی خانگی از جمله خوشمزه‌ترین ترشی‌هایی هستند که می‌توانید با میوه‌ها و سبزیجات تازه و متنوع این فصل آماده کنید. اما کدام میوه‌ها برای تهیه ترشی تابستانی مخلوط مناسب هستند؟ آیا می‌دانید طرز تهیه انواع ترشی‌ تابستانی فوری چگونه است؟ از چه ترکیباتی برای تهیه ترشی میوه تابستانی استفاده می‌شود؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با چند روش دستور پخت ترشی تابستانه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع ترشی تابستانی پاسخ خواهیم داد.

 

طرز تهیه انواع ترشی‌ تابستانی

 

طرز تهیه انواع ترشی‌های تابستانی

 

طرز تهیه انواع ترشی‌های تابستانی معمولاً برای افرادی که دستی بر ترشی درست کردن دارند، کار ساده‌ای است. تنوع میوه‌های تابستانی آن قدر زیاد است که شما می‌توانید با هر میوه جذاب این فصل یک ترشی بی‌نظیر درست کنید و از آن برای پذیرایی از مهمان‌ها و افزایش اشتیاق اعضای خانواده برای خوردن غذا استفاده کنید.

به طور معمول به کار بردن فوت و فن‌های خاص و طعم‌دهنده‌هایی مخصوص در تهیه انواع ترشی تابستانی فوری، مخلوط و با میوه‌های تابستانی موجب می‌شود تا طعم این ترشی‌ها لذیذتر و دوست داشتنی‌تر شود.

اگر دوست دارید چند روش تهیه ترشی تابستانی برای روزهای گرم تابستان را یاد بگیرید و با شیوه درست کردن ترشی مخلوط تابستانی، ترشی گیلاس، ترشی آلبالو و دیگر ترشی‌های جذاب این فصل آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

۱- ترشی غوره

 

ترشی غوره از ترشی های تابستانی

 

در طرز تهیه انواع ترشی‌های تابستانی معمولاً از میوه‌ها و سبزیجات تازه فصل که طعم ترش و ملسی دارند، استفاده می‌شود. یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌های تابستانی خانگی، «ترشی غوره» است که به روش ساده‌ای می‌توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد.

ترشی غوره با مواد مختلفی تهیه می‌شود و شما می‌توانید بر اساس مواد در دسترس و امکاناتی که دارید و همچنین بنابر ذائقه خود، به درست کردن آن اقدام کنید. برای تهیه ترشی غوره با آب غوره، غوره‌ها را از ساقه و شاخه جدا و دانه کنید. سپس آن‌ها را به خوبی بشویید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. بعد از اینکه غوره‌ها کاملاً رطوبت خود را از دست دادند، آن‌ها را در یک بطری شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید.

برای اطمینان از کپک نزدن ترشی غوره، آبغوره را به مدت ۵ دقیقه، روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از سرد شدن آبغوره و بعد از اینکه بطری‌ها را پر از غوره کردید، آبغوره سرد شده را روی غوره‌ها بریزید تا حدی که روی آن‌ها را بپوشاند. اگر آبغوره‌تان شور است، نیازی به اضافه کردن نمک بیشتر نیست. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی غوره خانگی به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی غوره کلیک کنید.

 

۲- ترشی آلبالو

 

ترشی آلبالو از ترشی های تابستان

 

بازار تهیه «ترشی آلبالو» در فصل تابستان حسابی داغ است، پس اگر به دنبال طرز تهیه انواع ترشی‌های تابستانی لذیذ و خوشمزه هستید، بهتر است حتماً ترشی آلبالو را امتحان کنید.

درست کردن ترشی آلبالو خانگی بسیار ساده است. در یکی از روش‌های تهیه این ترشی کافی است آلبالوها را بشورید. در آبکش بریزید و اجازه بدهید کاملاً خشک شوند و آب‌شان گرفته شود. سپس در یک شیشه بزرگ و تمیز و خشک یا یک دبه تمیز و خشک آلبالوها را بریزید، نمک، شکر و سرکه را اضافه کنید. سرکه باید روی آلبالوها را بپوشاند.

درب شیشه یا دبه ترشی آلبالو را محکم ببندید و به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. ترشی آلبالو ملس و خوشمزه شما بعد از یک هفته الی ده روز آماده است. برای خواندن طرز تهیه ترشی آلبالو به روش‌های دیگر و آشنایی با فوت و فن‌های طرز تهیه این ترشی لذیذ و متفاوت می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی آلبالو مراجعه کنید.

 

۳- ترشی گیلاس

 

ترشی گیلاس تابستانی

 

«ترشی گیلاس» یکی از خوشمزه‌ترین انواع ترشی‌های تابستانه خانگی و یک چاشنی عالی در کنار غذا برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به شمار می‌آید. دستور پخت ترشی تابستانی گیلاس بسیار راحت است.

در ابتدا برای طرز تهیه ترشی گیلاس، گیلاس‌های تازه را بشویید و چوب و شاخه آن‌ها را جدا کنید. گیلاس‌ها را آبکش کنید و بعد از اینکه آب اضافی‌شان خشک شد، آن‌ها را روی یک پارچه نخی تمیز بریزید تا هیچ گونه آبی روی گیلاس‌ها نماند. نیازی نیست که هسته گیلاس‌ها را بیرون بیاورید.

سپس شکر، آب و سرکه را بجوشانید و به گیلاس‌ها بیفزایید. بعد از اینکه همه مواد را با هم ترکیب کردید، درب بطری را ببندید. ترشی گیلاس برای آماده شدن به حدود ۱۵ تا ۲۰ روز زمان نیاز دارد. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی گیلاس خانگی به ۳ روش مختلف و همچنین آشنایی با جزئیات درست کردن این ترشی تابستانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی گیلاس کلیک کنید.

 

۴- ترشی آلو

 

ترشی آلو از ترشی های تابستانه

 

«ترشی آلو» یکی از خوش عطرترین انواع ترشی تابستانی با میوه است که مزه آن با تمام ترشی‌هایی که تا به حال خورده‌اید متفاوت است. این ترشی طعم خاص و متمایزی دارد و شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلف و طعم‌های متفاوتی درست کنید. شما می‌توانید با استفاده از آلو قرمز، آلو جنگلی و آلو سبز این ترشی را آماده کنید و از طعم بی‌نظیر این ترشی تابستانی نهایت لذت را ببرید.

برای درست کردن ترشی آلو سبز تابستانی در اولین مرحله باید آلوها را بشویید و خوب خشک کنید. سپس لیمو و کرفس را هم بشویید و با دستمال خشک کنید تا آب اضافی آن خشک شود. بعد از خشک کردن لیموها آن‌ها را آب بگیرید و برای تهیه ترشی کنار بگذارید.

سپس سرکه و نمک را ترکیب کنید و مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید. آب لیموترش تازه را نیز به این ترکیب اضافه کنید. مقدار نمک مواد را بچشید تا شوری آن کم نباشد. برای خواندن ادامه طرز تهیه درست کردن ترشی آلو خانگی به روش‌های مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی آلو مراجعه کنید.

 

۵- ترشی گوجه سبز

 

ترشی گوجه سبز مخصوص تابستان

 

اگر به دنبال طرز تهیه یک ترشی خوشمزه فصل بهار و تابستان هستید، «ترشی گوجه سبز» یک انتخاب فوق‌العاده جذاب برای شما محسوب می‌شود. برای درست کردن ترشی گوجه سبز با سرکه به روش شمالی‌ها، باید گوجه سبزها را بشورید و کاملاً خشک کنید.

آب گوجه سبز برای ترشی باید کاملاً خشک شود تا ترشی کپک نزند. ظرف ترشی هم باید کاملاً خشک و بدون رطوبت و بدون هر گونه بو باشد. بهتر است ترشی را لایه لایه درست کنید، یعنی مواد را لایه لایه در دبه بریزید تا تمام مواد طعم بگیرند و به طور یکسان به ادویه‌جات آغشته شوند.

سپس روی آن را با سرکه قرمز یا سفید بپوشانید. نمک ترشی را اندازه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی گوجه سبز مجلسی بازاری می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی گوجه سبز مراجعه کنید.

 

۶- ترشی هلو

ترشی تابستانه هلو

 

درست کردن ترشی یا ترشی انداختن یکی از کارهایی است که از زمان قدیم نه تنها بین ایرانیان که در کل دنیا رواج داشته است. یکی از خوشمزه‌ترین انواع ترشی تابستانی خانگی ترشی هلو است که عطر و طعمی دلچسب و خاص دارد.

درست کردن ترشی تابستانه خانگی هلو روش‌های متفاوتی دارد. در یکی از روش‌های طرز تهیه ترشی هلو باید ابتدا هلوها را به خوبی بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. هلوها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سس ماست برای سالاد و غذا به 3 روش بدون مایونز

هر چه ابعاد هلوهای خرد شده کوچک‌تر باشد، یا باریک‌تر باشند، ترشی زمان کمتری برای رسیدن نیاز دارد. وقتی هلوها آب اضافی خود را از دست دادند، در یک قابلمه بریزید و به آن‌ها سرکه اضافه کنید. میزان سرکه باید به اندازه‌ای باشد که روی تکه‌های هلو را بپوشاند.

قابلمه حاوی سرکه و هلو را روی حرارت قرار دهید و حرارت را زیاد کنید. اجازه دهید سرکه شروع به جوشیدن کند. ۳ دقیقه بعد، حرارت را خاموش کنید. صبر کنید تا مخلوط سرکه و هلو از دما بیفتد و خنک شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی هلو و آشنایی با دیگر روش‌های درست کردن این ترشی تابستانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی هلو کلیک کنید.

 

۷- ترشی زغال اخته

 

ترشی زغال اخته مخصوص تابستان

 

زغال اخته یکی از محبوب‌ترین میوه‌های ترش مزه است که بسیاری افراد از آن برای تهیه ترشی‌های تابستانی نیز استفاده می‌کنند. طعم لذیذ و ظاهر جذاب این ترشی تابستانی موجب می‌شود تا هر کسی از خوردن آن لذت ببرد. شما می‌توانید ترشی زغال اخته را به روش‌های مختلفی آماده کنید.

در یکی از روش‌های طرز تهیه این ترشی تابستانه باید ابتدا ساقه و برگ زغال اخته‌ها را جدا و تمیز کنید. سپس آن‌ها را کاملاً بشویید و روی یک پارچه نخی تمیز بریزید تا کاملاً آب خود را از دست بدهند و خشک شوند. بطری‌های شیشه‌ای خشک، تمیز و کوچک را انتخاب کنید. مقداری از زغال اخته را در آن‌ها بریزید و لابه‌لای زغال اخته‌ها نمک بپاشید.

همه زغال اخته‌ها را در بطری بریزید و نمک را به آن‌ها اضافه کنید. روی زغال اخته‌ها را تخم گشنیز و گلپر بپاشید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی زغال اخته و همچنین آشنایی با دیگر روش‌های درست کردن ترشی زغال اخته خانگی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی زغال اخته کلیک کنید.

 

۸- ترشی اسپانیایی

 

ترشی اسپانیایی مخصوص تابستان

 

«ترشی اسپانیایی» که در ایران هم بسیار محبوب است یکی از انواع ترشی تابستانی مخلوط است که به خاطر استفاده از سبزیجات مختلف، ترکیب رنگ‌ اشتهاآوری دارد. برای تهیه این ترشی از ترکیب سبزیجات مختلی مثل زیتون، ذرت، قارچ، فلفل دلمه‌ای، هویج به همراه طعم‌دهنده‌های متنوع استفاده می‌شود و از همین رو این ترشی طعم بسیار متفاوتی دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی اسپانیایی مخلوط باید هویج‌ها را بشویید و به همراه دانه‌‌های ذرت بخارپز کنید. سپس هویج‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. بعد از خرد کردن، صبر کنید تا آب خود را از دست بدهند و خشک شوند. برای آماده کردن قارچ‌ها بهتر است آن‌ها را بلانچ کنید.

در این روش، در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. در این فاصله در یک کاسه دیگر تکه‌های یخ بریزید و کنار بگذارید. سپس قارچ‌های شسته و تمیز شده را در آب بریزید و صبر کنید تا ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد و قل بخورد.

برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی اسپانیایی مخصوص به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی اسپانیایی کلیک کنید.

 

۹- ترشی فلفل دلمه‌ای

 

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای برای تابستان

 

«ترشی فلفل دلمه‌ای» جزو آسان‌ترین انواع ترشی تابستانی است. یک ترشی تابستانی برای روزهای گرم که طعم بسیار لذیذی دارد و بسیار سریع درست می‌شود. برای تهیه ترشی تابستانه فلفل دلمه ابتدا باید فلفل‌ها را به خوبی بشویید.

آن‌ها را برش بزنید و غشای داخل و دانه‌ها را خارج کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید. می‌توانید آن‌ها به صورت نگینی (مکعبی) یا خلالی در آورید. فلفل‌ها را روی یک پارچه نخی بریزید و روی آن را با یک پارچه نخی دیگر بپوشانید تا آب اضافی خود را کاملاً از دست بدهد. به مدت ۸ ساعت یا یک شب تا صبح، فلفل‌ها را بین دو پارچه نخی بگذارید.

سپس هویج‌ها را بشویید. آن‌ها پوست بگیرید و خلالی یا مکعبی خرد کنید. هویج‌ها را هم خشک کنید تا آب اضافی نداشته باشند. در یک قابلمه به اندازه کافی آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید آب، جوش بیاید. هویج‌ها و فلفل دلمه‌ای‌ها را داخل قابلمه بریزید.. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی فلفل دلمه‌ای به ۳ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی فلفل دلمه‌ای مراجعه کنید

 

۱۰- ترشی کلم بروکلی

 

ترشی کلم بروکلی تابستانی

 

اگر در طرز تهیه انواع ترشی‌های تابستانی به دنبال یک رسپی راحت و بی‌دردسر هستید، پیشنهاد ما ترشی «کلم بروکلی» است. درست کردن ترشی کلم بروکلی به صورت ساده یا با سبزیجات دیگر، هم راحت است و هم فوری چون نیاز به پخت ندارد.

در اولین قدم از طرز تهیه ترشی کلم بروکلی، کلم‌ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن‌ها را با آب سرد بپوشانید. قسمت گل و ساقه را جدا کنید. به آب، کمی نمک یا سرکه اضافه کنید تا میکروب‌ها و حشرات موجود در آن از بین برود. حدود ۵ دقیقه کلم بروکلی را در آب نمک یا آب سرکه بخیسانید و بعد آبکش کنید. کلم‌ بروکلی‌ها را در مجاورت دمای محیط و روی یک پارچه قرار دهید تا زود خشک شوند.

در این فاصله که کلم‌ها در حال خشک شدن هستند، آب، سرکه و نمک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی کلم بروکلی فوری بدون نیاز به پخت می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی کلم بروکلی کلیک کنید.

 

۱۱- ترشی گوجه گیلاسی

 

ترشی گوجه گیلاسی برای تابستان

 

گوجه از آن دسته از سبزیجاتی است که کمتر از آن برای درست کردن ترشی استفاده می‌شود، اما اگر تنها یک بار طعم این ترشی تابستانی را بچشید، مطمئن باشید که عاشق مزه متفاوت آن خواهید شد. ترشی گوجه گیلاسی یک ترشی تابستانی فوری است که طعم این چاشنی آن قدر لذیذ و جذاب است که می‌توانید آن را در کنار هر نوع غذا و ساندویچی میل کنید و لذت ببرید.

در اولین مرحله از طرز تهیه «ترشی گوجه گیلاسی» به روش فوری باید سرکه، آب، نمک و شکر را داخل یک قابلمه بریزید. سپس با کمک لبه چاقو یا پوست گیر مخصوص پوست لیمو قسمت رنگی پوست لیمو را به آرامی برش دهید و با سایر مواد مخلوط کنید.

مواد را داخل قابلمه بریزید و تا حل شدن کامل نمک و شکر در آب حرارت دهید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی می‌توانید به مقاله طرز تهیه گوجه گیلاسی مراجعه کنید.

 

۱۲- ترشی کدو سبز

 

ترشی کدو سبز از ترشی های تابستانی

 

«ترشی کدو سبز» که احتمالاً خیلی از شما آن را امتحان نکرده‌اید، یکی از خوشمزه‌ترین انواع ترشی تابستانه است که می‌توانید آن را در کنار انواع غذاها میل کنید. طرز تهیه ترشی کدو سبز بسیار ساده است و با ترکیبی از سبزیجات و ادویه‌های مختلف طعمی جذاب و متفاوت دارد.

در دستور پخت ترشی تابستانه کدو سبز باید ابتدا کدو سبزها را به صورت حلقه‌ای برش دهید. توجه داشته باشید که حلقه‌ها نباید خیلی نازک و یا خیلی ضخیم باشند. سپس لایه لایه کدوها را به داخل شیشه بیندازید و میان کدوها شوید و جعفری اضافه کنید. این کار را طوری انجام دهید که شوید و جعفری در همه لایه‌ها بین کدو سبزها قرار بگیرند.

سپس دو لیوان فرانسوی دسته‌دار آب داغ را با سرکه، نمک و شکر و سایر ادویه‌ها و روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس این ترکیب را با احتیاط و به آرامی به داخل شیشه‌ای که کدو سبزها در آن چیده شده‌اند، اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی تابستانی کدو سبز می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی کدو سبز مراجعه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سس فرانسوی به ۲ روش ساده و رژیمی

 

۱۳- ترشی چغاله بادام

 

ترشی تابستانی چغاله بادام

 

برای بهره بردن از خواص چغاله بادام درست کردن «ترشی چغاله» یک ایده خوب است. یک ترشی متفاوت و خوش طعم که اتفاقا خیلی سریع و راحت درست می‌شود. برای تهیه ترشی تابستانی خانگی چغاله بادام باید چغاله‌ها را تمیز و شاخ و برگ آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را در مقداری آب نمک بخیسانید.

بهتر است برای تهیه این ترشی پرزهای چغاله‌ها را تا حد ممکن بگیرید. بعد از شستن چغاله‌ها را آبکش کنید و روی دستمال بریزید و خشک کنید. سعی کنید طوری چغاله‌ها را خشک کنید که اصلاً آب و رطوبتی در آن‌ها باقی نماند. می‌توانید به مدت یک شب تا صبح چغاله‌ها روی در دمای محیط بگذارید تا از خشک شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر چغاله‌ها درشت و سفت هستند و نمی‌خواهید آن‌ها را خرد کنید، بهتر است چغاله‌ها را کمی بجوشانید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی چغاله بادام خانگی به ۲ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی چغاله بادام مراجعه کنید.

 

۱۴- ترشی مخلوط سبزیجات روسی

 

ترشی سبزیجات تابستانه روسی

 

درست کردن ترشی از انواع سبزیجات در روسیه یک فرهنگ و عادت غذایی محسوب می‌شود. روس‌ها انواع سبزیجات و میوه‌های فصل را با مقدار کمی سرکه و نمک به صورت ترکیبی از ترشی مخلوط درمی‌آورند و در بالکن‌های خانه خود نگهداری می‌کنند.

برای تهیه ترشی تابستانی مخلوط به سبک روسی باید سبزیجات را در آب سرد بشویید و سپس روی یک پارچه پهن کنید و با کمک حوله کاغذی آن‌ها را خشک کنید. اگر از کدو سبزی در این ترشی استفاده می‌کنید که چندان تازه نیست، می‌توانید پوست آن را با استفاده از پوست‌کن جدا کنید.

سپس همه سبزیجات را با کمک یک چاقوی تیز و تخته در اندازه‌های مشابه خرد کنید. ابتدا بادمجان و کدو سبز را به صورت مربعی برش دهید. سپس پیاز و هویج را خرد کنید. سعی کنید همه سبزیجات را در اندازه‌ای شبیه به هم خرد کنید تا ظاهر ترشی مخلوط شما زیباتر شود. حالا یک ماهیتابه را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید.

مقداری روغن داخل آن بریزید تا چرب شود و سبزیجات را به ماهیتابه اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی مخلوط روسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ترشی مخلوط روسی کلیک کنید.

 

۱۵- ترشی فلفل سبز

 

ترشی فلفل سبز از ترشی های تابستان

 

«ترشی فلفل سبز» خانگی یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی تابستانی در دنیا است که می‌توانید آن را در کنار غذا و یا همراه با ساندویچ میل کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی باید فلفل سبزها را خوب بشویید و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. سپس برای درست کردن این ترشی فلفل سبز یک تخته و چاقوی تیز آماده کنید. فلفل‌ها را برش دهید و به صورت حلقه‌هایی نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم ببرید.

سپس سرکه، سیر، دانه‌های فلفل سیاه، نمک و شکر را با هم ترکیب کنید. قابلمه را حرارت ملایم روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید مواد ۲ دقیقه روی حرارت باشند. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی به ۳ روش مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه ترشی فلفل سبز مراجعه کنید.

 

۱۶- ترشی گردو

 

مراحل طرز تهیه ترشی گردو بدون پوست

 

«ترشی گردو» یکی از اصیل‌ترین ترشی‌های همدانی است که معمولاً با استفاده از گردوی تازه که هنوز مغزی ندارد درست می‌شود. این ترشی خواص بی‌نظیری برای سلامتی دارد و مزه آن بسیار لذیذ و خوشمزه است.

امروزه ترشی گردو به روش‌های مختلفی درست می‌شود و یک چاشنی بی‌نظیر در کنار غذا محسوب می‌شود. اما طرز تهیه ترشی گردو بدون پوست چگونه است؟ آیا می‌دانید چگونه ترشی گردو با پوست را به روش سنتی درست کنید؟ برای مطالعه طرز تهیه ترشی گردو به ۲ روش با پوست و بدون پوست روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۷- ترشی انبه

 

طرز تهیه ترشی انبه و ترکیب ادویه آن

 

«ترشی انبه» یکی از لذیذترین ترشی‌های تابستانی است. برای درست کردن ترشی انبه غلیظ و خوشمره به روش جنوبی‌ها، باید انبه‌ها را بعد از شستن با ادویه‌ها استراحت دهید و سپس با روغن زیتون و سرکه مخلوط کنید.

می‌توانید ادویه‌های دلخواه و بومی شهر خود را هم در طرز تهیه ترشی انبه استفاده کنید. اما ترکیب اصلی ادویه ترشی انبه بندرعباسی شامل مواردی مثل فلفل گرد هندی، پودر انبه و … است. برای مطالعه طرز تهیه ترشی انبه به روش بندرعباسی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۸- ترشی انجیر

 

مراحل طرز تهیه ترشی انجیر

 

«ترشی انجیر» یکی از متفاوت‌ترین و خوش‌طعم‌ترین ترشی‌های تابستانی است که معمولاً هم با استفاده از انجیر خشک و هم انجیر تازه درست می‌شود. به طور معمول در طرز تهیه ترشی انجیر شما باید از ترکیب سرکه و آب و انجیر استفاده کنید اما اضافه کردن برخی طعم دهنده‌ها و ادویه‌ها به این ترشی موجب می‌شود تا طعم آن به طرز شگفت‌انگیزی لذیذتر شود.

ترکیب طعم شیرین انجیر و شکر در کنار سرکه موجب می‌شود تا ترشی انجیر شما بسیار ملس و خوش‌طعم شود. اگر دوست دارید ترشی انجیر شما طعم نسبتاً شیرین و متمایزی داشته باشد، پیشنهاد می‌شود برای درست کردن ترشی انجیر از این روش استفاده کنید. برای مطالعه طرز تهیه ترشی انجیر به ۵ روش مختلف با انجیر تازه و خشک روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۹- ترشی بچه بلال

 

طرز تهیه ترشی بچه ذرت تند

 

ترشی بچه ذرت، ترشی بچه بلال یا بیبی کورن یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع ترشی تابستانی است که هم طعم ترد و خوشمزه‌ای دارد و هم برای تزیین غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای طرز تهیه ترشی بچه بلال می‌توانید آن را با سبزیجات معطر دیگر ترکیب کنید و یا تنها با اضافه کردن کمی سیر و فلفل و سرکه آماده کنید. برای مطالعه طرز تهیه ترشی بچه ذرت به ۳ روش ساده و مخلوط روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۰- ترشی لیته میوه

 

طرز تهیه ترشی لیته میوه

 

شاید کمتر کسی اسم «ترشی لیته میوه» را شنیده باشد اما لیته میوه یکی از انواع ترشی تابستانی و زمستانی خوشمزه‌ است که در کنار غذا سرو می‌شود. این چاشنی خوشمزه را می‌توان با میوه‌های مختلف تابستانی و زمستانی درست کرد و حتی میزان میوه‌های مورد استفاده در آن نیز به سلیقه خودتان بستگی دارد. در ضمن می‌توانید آن را شیرین، ترش، شور یا ملس هم تهیه کنید.

برای درست کردن ترشی لیته با میوه ابتدا باید میوه‌ها را بشویید و بعد از خشک کردن، آنها را با سرکه پوره کنید. سپس ادویه‌ها و سبزی ترشی را به مواد افزوده و در یک شیشه خشک و تمیز بریزید. برای آموزش جزییات بیشتر روش تهیه ترشی لیته میوه، ترتیب مراحل تهیه ترشی لیته میوه را رعایت کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این چاشنی از فوت و فن‌های طرز تهیه آن کمک بگیرید. برای مطالعه طرز تهیه ترشی لیته میوه روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۲۱- ترشی ذرت

 

طرز تهیه ترشی ذرت به 5 روش با طعم بازاری و خوشمزه

 

ترشی ذرت مثل ترشی بچه بلال یکی از ساده‌ترین و لذیذترین ترشی‌های تابستانی خانگی است که شما می‌توانید آن را هم به تنهایی و هم در ترکیب با سبزیجات دیگر آماده کنید. برای تهیه ترشی ذرت هم می‌توانید از بلال‌های درسته استفاده کنید و هم این ترشی را با دانه‌های ذرت کنسروی آماده کنید.

برای مطالعه طرز تهیه ترشی ذرت به ۵ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

چگونه ترشی‌های تابستانی خانگی درست کنیم؟

 

در طرز تهیه انواع ترشی‌های تابستانی می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه تابستانی استفاده کنید و آن را در ترکیب سرکه و مقداری نمک و ادویه قرار دهید تا ترشی شما آماده شود.

 

بهترین انواع ترشی‌های تابستانی چه ترشی‌هایی هستند؟

 

ترشی آلبالو، ترشی گیلاس، ترشی سبزیجات مخلوط، ترشی غوره، ترشی گوجه سبز، ترشی گردو، ترشی کدو سبز، ترشی گوجه گیلاسی و ترشی هلو از بهترین و محبوب‌ترین انواع ترشی‌های تابستانی محسوب می‌شوند.

 

کالابرگ الکترونیک