برای مهمونی غذا چی درست کنم | ۲۸ غذا برای مهمانی + فیلم

برای مهمونی غذا چی درست کنم | ۲۸ غذا برای مهمانی + فیلم


29 بهمن 1402 . زمان مطالعه: 23 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
برای مهمونی غذا چی درست کنم | ۲۸ غذا برای مهمانی + فیلم

برای مهمونی غذا چی درست کنم؟ درست کردن غذا برای مهمانی شام و ناهار رسمی و دوستانه برای خیلی از ما یک چالش بزرگ است؛ اما اگر نگاهی به انواع لیست غذا برای مهمانی بیندازید، متوجه می‌شوید انتخاب غذا برای پذیرایی از مهمان‌ها کار چندان مشکلی هم نیست. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما با معرفی یک منو پر و پیمان از غذاهای ایرانی برای مهمانی به شما کمک می‌کنیم تا یک یا چند غذای خوشمزه برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید. فیلم آموزش تهیه برخی از این غذاهای مناسب مهمانی را هم در این مقاله تماشا کنید.

لیست انواع غذا برای مجالس مهمانی

لیست انواع غذا برای مهمانی

برای مهمونی غذا چی درست کنم؟ اگر آخر هفته دوستانتان را به خانه دعوت کرده‌اید یا قرار است با اعضای خانواده دور هم جمع شوید، احتمالا به دنبال یک لیست متنوع از غذاهای مختلف برای مجالس مهمونی هستید.

از همین ابتدا بگوییم مهم نیست به دنبال غذای ساده و ارزان برای مهمانی هستید یا دوست دارید از غذاهای لاکچری برای مهمانی آماده کنید، یا برای مهمانی خانواده شوهر و  غذای مهمانی پاگشا دنبال یک لیست غذای مجلسی ایرانی هستید به هر حال در ادامه‌ی این مقاله پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

برای درست کردن انواع غذا برای مهمانی معمولا از موادی مثل گوشت گوسفند، گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و گوساله، گوشت مرغ، برنج، روغن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، زعفران، رب گوجه فرنگی، رب انار و … استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

۱- کباب کوبیده

کباب کوبیده یک غذای مهمانی

«کباب کوبیده» یکی محبوب‌ترین غذاها برای پذیرایی از مهمان‌های آشنا و غریبه است که اگر با فوت و فن‌های درست کردن آن آشنا نباشید، قطعا کار ساده‌ای نخواهد بود. کباب کوبیده را با برنج یا نان می‌توانید سرو کنید. برای تهیه کباب کوبیده ابتدا باید گوشت چرخ‌ کرده را در یک ظرف بزرگ و گود بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. سپس گوشت را به خوبی ورز دهید و در ادامه کمی فلفل سیاه و زعفران را به آن اضافه کنید.

برای خواندن مراحل و جزییات کامل و فوت‌های حرفه‌ای طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب کوبیده کلیک کنید.

۲- جوجه کباب

جوجه کباب برای مهمانی

«جوجه کباب» از انواع کباب خوشمزه ایرانی است که در لیست بهترین غذاهای ایرانی برای مجالس مهمانی همیشه جزو ده غذای اول است. اگر فضای درست کردن جوجه کباب در خانه را داشته باشید، این غذا انتخاب خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها است. برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه خانگی ابتدا باید مرغ را به قطعات مناسب و جوجه کبابی خرد کنید و سپس آن‌ها را مزه‌دار کنید. برای مزه‌دار کردن جوجه معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که جوجه زعفرانی از محبوب‌ترین آن‌ها است و به شما یک جوجه کباب لاکچری برای مهمانی شام و ناهار می‌دهد.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی با یک مرینیت رستورانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه جوجه کباب کلیک کنید.

۳- باقالی پلو با گوشت

باقالی پلو با گوشت برای مهمانی

غذا برای مهمانی پاگشا چی درست کنم؟ «باقالی پلو با گوشت» یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در لیست غذاهای لاکچری برای مهمانی است که کمتر کسی می‌تواند در برابر عطر و طعم دلپذیر آن مقاومت کند. برای تهیه این غذا باید باقالی پلو را به صورت جداگانه آماده کنید و گوشت را نیز با ادویه‌های مختلفی مثل سیر، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده مزه‌دار کنید و برای چند ساعت بپزید و در انتها کنار باقالی پلو سرو کنید.

برای مطالعه طرز تهیه باقالی پلو با گوشت به روش رستورانی و جزییات حرفه‌ای خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه باقالی پلو با گوشت کلیک کنید.

۴- چلو گوشت

چلو گوشت برای پذیرایی از مهمان

اگر به دنبال ایده‌های شیک و مجلسی غذا برای مهمانی هستید، «چلو گوشت» یک انتخاب فوق‌العاده است. برای تهیه این غذای خوشمزه جهت مهمانی شام و ناهار هم می‌توانید از گوشت گوسفندی و هم گوشت گوساله استفاده کنید. برخی چلو گوشت را با رب گوجه فرنگی درست می‌کنند و برخی ترجیح می‌دهند در طرز تهیه این غذای لذیذ از زعفران استفاده کنند.

در یکی از روش‌های تهیه چلو گوشت باید گوشت را به صورت جداگانه بپزید و همراه با برنج سرو کنید و در روش دیگر می‌توانید گوشت را لای برنج قرار دهید. برای خواندن چند روش طرز تهیه چلو گوشت مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه چلو گوشت کلیک کنید.

۵- باقالی پلو با گردن

باقالی پلو با گردن برای مهمانی

«باقالی پلو با گردن» یکی از پرطرفدارترین انواع غذای مجلسی ایرانی است که معمولا در شب عید و شب یلدا به عنوان یک شام مناسبتی نیز سرو می‌شود و در مجالس عروسی هم جزو غذاهای اصلی است. برای تهیه این غذا باید پیاز را به صورت نگینی خرد و در روغن سرخ کنید و در ادامه سیر خرد شده را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه نوبت اضافه کردن گوشت گردن است. کمی ادویه به گوشت بزنید و صبر کنید تا بوی خامی ادویه‌ها گرفته شود. در ادامه کمی آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید گوشت برای ۳ تا ۴ ساعت بپزد.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه باقالی پلو با گردن و فوت و فن‌های پخت آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه باقالی پلو با گردن کلیک کنید.

۶- زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ برای مهمانی

برای کسانی که عاشق طعم مرغ هستند، «زرشک پلو با مرغ» بهترین پیشنهاد غذا برای مهمانی شام یا ناهار است. اگر می‌خواهید دو مدل غذا برای مهمانی شام درست کنید می‌توانید زرشک پلو را در کنار یک خورش یک پیش غذای خوشمزه نونی سرو کنید.

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا باید مرغ را از شب قبل در پیاز خلالی، سیر، نمک، فلفل سیاه و زعفران بخوابانید. سپس به سراغ درست کردن برنج، زرشک و مرغ‌های مزه‌دار شده بروید. زرشک پلو با مرغ از آن غذاهایی است که همه افراد با هر سن و سالی از خوردن آن لذت می‌برند، فقط کافی است فوت و فن خوشمزه شدن آن را بلد باشید.

برای خواندن طرز تهیه زرشک پلو با مرغ می‌توانید به مقاله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مراجعه کنید.

۷- خورش فسنجان

خورش فسنجان برای مهمانی

«خورش فسنجان» یکی از لذیذترین و اصیل‌ترین انواع خورشت برای پذیرایی از مهمان‌ها است که می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی آماده کنید. در اکثر موارد این خورش با مرغ تهیه می‌شود، اما در برخی شهرها از گوشت اردک، گوشت قلقلی و گوشت تکه‌ای نیز برای تهیه این خورش مجلسی مخصوص مهمانی استفاده می‌کنند. اگر مهمان‌های گیاهخوار هم دارید برای تهیه فسنجان گیاهی نیز معمولا از قارچ و سویا استفاده می‌شود.

برای خواندن طرز تهیه خورش فسنجان به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش فسنجان کلیک کنید.

۸- خورش قورمه سبزی مجلسی

خورش قورمه سبزی مجلسی با گوشت برای پذیرایی از مهمان

در لیست انواع غذای مجلسی ایرانی، (خورش قورمه سبزی) همیشه یکی از محبوب‌ترین‌ها است. برای تهیه قورمه سبزی خوشمزه و جا افتاده برای غذای مهمانی ایرانی، باید لوبیا را برای ۲۴ ساعت در آب بخیسانید و بعد بپزید. سپس پیاز را خرد و در روغن سرخ کنید و در ادامه گوشت تکه‌ای را به آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که نوع سبزی که برای قورمه سبزی انتخاب می‌کنید و مقدار سرخ کردن آن نقش مهمی بر طعم خورش شما دارد.
برای خواندن طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی به روغن افتاده و سیاه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قورمه سبزی کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه جوجه کباب سبز با چاشنی سبزیجات به روش رستورانی

۹- خورش قیمه مجلسی با گوشت

خورش قیمه مجلسی با گوشت برای مهمانی

غذا برای مهمانی تعداد زیاد چی درست کنم؟ «خورش قیمه» یک خورش خوشمزه ایرانی است که برای غذای مهمونی ناهار یا شام یک ایده عالی است. برای درست کردن این خورش سنتی ایرانی از ترکیب لپه، گوشت، رب گوجه فرنگی، پیاز و چاشنی‌های مختلف استفاده می‌شود. برای تهیه قیمه ابتدا باید لپه را برای چند ساعت بخیسانید. سپس آن را بپزید. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد و در روغن سرخ کنید. بعد از این که پیازها طلایی شدند، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه تکه‌های گوشت قیمه‌ای خرد شده را اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش قیمه مجلسی با گوشت آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه خورش قیمه مجلسی کلیک کنید.

 

۱۰- ته چین مرغ

ته چین مرغ برای مهمانی

اگر به دنبال غذاهای لاکچری برای مهمانی با مرغ و برنج هستید، «ته چین مرغ» انتخاب هوشمندانه‌ای است. برای تهیه ته چین مرغ، ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار یک پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و در روغن تفت دهید. بعد از این که پیازها کمی نرم شدند، تکه‌های سینه مرغ را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در ادامه، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، به اندازه نوک قاشق دارچین و پودر ادویه کاری را به آن اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن آب به قابلمه است و باید صبر کنید تا مرغ‌ها با خوبی بپزند.

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ته چین مرغ کلیک کنید.

۱۱- ته چین گوشت و بادمجان

ته چین گوشت و بادمجان برای مهمانی

«ته چین گوشت و بادمجان» یک پلوی مجلسی و شیک برای غذای مهمانی رسمی و دورهمی‌های خانوادگی است که برای تهیه آن از گوشت ریش ریش، بادمجان، زرشک، برنج، ماست چکیده، زعفران همراه با انواع چاشنی‌ها و طعم دهنده‌ها استفاده می‌شود.

برای درست کردن این غذا ابتدا باید پیاز خرد شده را در روغن سرخ کنید و سپس گوشت را اضافه کند. در ادامه مقداری سیر خرد شده، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و پودر پیاز به مواد بزنید. بعد از این که بوی خامی ادویه‌ها گرفته شد، می‌توانید چند لیوان آب به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت برای ۲/۵ ساعت بپزد.

برای خواندن ادامه مراحل و جزییات طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه گوشت و بادمجان کلیک کنید.

 

۱۲- قیمه نثار

قیمه نثار برای مهمانی

«قیمه نثار» یکی از محبوب‌ترین پلوهای ایرانی و مشهورترین غذای قزوینی است که می‌توانید به عنوان یک غذای مهمانی شیک آن را تهیه کنید. برای درست کردن خورشت قیمه نثار باید گوشت را به همراه ادویه‌های مخصوص قیمه نثار بپزید و سپس خلال‌ها را به آن اضافه کنید. برای پخت و آماده‌سازی این غذای مجلسی نیز به زمان زیادی نیاز ندارید و در کمتر از ۲ ساعت پخته می‌شوند.

برای خواندن دستور تهیه قیمه نثار قزوینی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قیمه نثار کلیک کنید.

۱۳- سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی برای مهمانی

«سبزی پلو با ماهی» یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌توانید برای مهمانی یا مناسبت‌های مختلف مثل شام شب عید یا شب یلدا آن را تهیه کنید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستند و هنوز این سوال شماست که برای مهمونی غذا چی درست کنم، سبزی پلو با ماهی بهترین انتخاب برای شما است. برای تهیه سبزی پلو با ماهی می‌توانید از هر ماهی که دوست دارید استفاده کنید. بهترین ترکیب سبزی نیز برای تهیه پلو این غذای ایرانی جهت مهمانی شام و ناهار، شامل شوید، تره، جعفری، پیازچه و گشنیز است.

برای خواندن مراحل و جزییات کامل طرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه سبزی پلو با ماهی کلیک کنید.

۱۴- ماهی شکم پر

ماهی شکم پر برای مهمانی

«ماهی شکم پر» از آن دسته غذاهای خوشمزه و پر از خاصیت است که می‌توانید برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز تهیه کنید. این غذای مهمانی رسمی را معمولا در کنار برنج سرو می‌کنند. برای درست کردن ماهی شکم پر می‌توانید از هر نوع ماهی که طعم آن را می‌پسندید استفاده کنید اما مهم است که ماهی شما گوشتی باشد.

برای تهیه ماهی شکم پر مجلسی هم می‌توانید از ماهیتابه استفاده کنید هم از توستر و فر. اگر هم موقعیتش فراهم بود می‌توانید ماهی شکم پر را روی آتش کبابی کنید. در طرز تهیه ماهی شکم پر ابتدا باید مواد داخل شکم ماهی را آماده کنید و سپس به سراغ پخت ماهی بروید

برای خواندن مراحل طرز تهیه ماهی شکم پر می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ماهی شکم پر کلیک کنید. همچنین اگر دوست دارید ماهی سفید را شکم پر کنید روی لینک مقاله طرز تهیه ماهی سفید شکم پر کلیک کنید.

۱۵- کباب برگ

کباب برگ برای مهمانی

پیشنهاد غذا برای مهمانی شام؟ اگر هنوز هم دو دل هستید که برای مهمانی چی بپزم، احتمالا «کباب برگ» یک غذای مجلسی برای مهمانی رسمی است. کباب برگ یکی از کباب‌های اصیل ایرانی است که از گوشت فیله گوسفندی یا گوساله درست می‌شود.

برای تهیه این کباب باید گوشت کباب برگ را روی تخته گوشت بگذارید و با بیفتک‌کوب حسابی بکوبید تا پهن شود و قطر آن به حدود نیم سانتی‌متر برسد. سپس می‌توانید گوشت را با برگ رزماری، آب پیاز رنده شده، سرکه قرمز، کره آب شده، روغن زیتون، برگ بو، میخک، جوز هندی، زعفران و سیر مزه‌دار کنید.

اما درست کردن کباب برگ یکسری فوت و فن‌های حرفه‌ای دارید که باید برای خواندن طرز تهیه کباب برگ و مطالعه نکات طلایی کباب برگ آبدار به روش رستورانی روی لینک مقاله طرز تهیه کباب برگ کلیک کنید.

۱۶- مرصع پلو

مرصع پلو برای مهمانی

در لیست غذای مهمانی شام و ناهار «مرصع پلو یا جواهر پلو» یا (پلو نگین کار) یکی از بهترین غذاهای مجلسی ایرانی است که می‌توانید به عنوان یک غذای شیک برای مهمانی خانواده شوهر یا مهمانی افرادی که با آن‌ها رودربایسی دارد آماده کنید.

متداول‌ترین نوع مرصع پلو، تهیه آن با مرغ است. این غذا معمولا به عنوان یک شام یا ناهار مجلسی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها سرو می‌شود و جلوه بسیار زیبا و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. برای درست کردن مرصع پلو به برنج و گوشت تکه‌ای یا گوشت مرغ و انواع خلال و مغز آجیل نیاز داریم. برای خواندن روش تهیه مرصع پلو و جزییات پخت آن می‌توانید روی لینک طرز تهیه مرصع پلو کلیک کنید.

 

۱۷- خورش خلال

خورش خلال برای مهمانی

«خورش خلال بادام کرمانشاهی» یک غذای ایرانی خوشمزه و خوشرنگ پر از گوشت‌های قیمه شده، خلال بادام، زرشک و گلاب است و یک پیشنهاد عالی برای غذای مهمانی محسوب می‌شود. برای درست کردن خورش خلال اصیل کرمانشاهی نیاز به پیاز فراوان رنده شده و گوشت قیمه‌ای فراوان داریم. یادتان باشد برای تهیه این خورش باید از گوشت گوسفندی و زرشک سیاه استفاده کنید.

برای خواندن طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی جزییات حرفه‌ای طرز تهیه آن روی لینک مقاله طرز تهیه خورش خلال کلیک کنید.

۱۸- دنده کباب

دنده کباب برای مهمانی

«دنده کباب» برای علاقه‌مندان به انواع کباب چرب و خوشمزه یک انتخاب فوق‌العاده است. اگر می‌خواهید یک غذای جدید برای مهمانی شام یا ناهار درست کنید، برای تهیه این کباب لذیذ ابتدا باید گوشت دنده‌ گوسفندی را به خوبی بشویید و تکه تکه کنید و سپس آن را با سیر، پیاز، ماست، زعفران دم کرده، برگ بو، زردچوبه و نمک مزه‌دار کنید. در ادامه گوشت را برای ۱۲ تا ۱۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا برای کباب شدن آماده شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه ۸ مدل سس و چاشنی با رب گوجه فرنگی برای انواع غذا

برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه دنده کباب کلیک کنید.

۱۹- قلیه ماهی

قلیه ماهی یک غذای خوشمزه برای مهمانی

«قلیه ماهی» به سبک جنوبی یک غذای مجلسی و خوشمزه با ماهی و برنج است که می‌توانید برای مهمانی مجلسی و خودمانی آن را آماده کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه مهمانی باید از انواع ماهی جنوبی مثل ماهی هامور، شیر، زبیدی یا سنگسر استفاده کنید. برای تهیه قلیه ماهی از ترکیب سبزیجاتی مثل گشنیز و شنبلیله همراه با کمی سیر و چاشنی تمر هندی استفاده می‌شود.

برای خواندن مراحل تهیه قلیه ماهی و همچنین مشاهده فیلم آموزش تهیه این غذای مناسب مهمانی شام و ناهار می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه قلیه ماهی کلیک کنید.

۲۰- کوبیده مرغ

کوبیده مرغ یک غذای شیک برای مهمانی

در لیست غذای ایرانی برای مهمانی، «کوبیده مرغ» یکی از محبوب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین غذاها است. برای تهیه کوبیده مرغ باید مرغ را همراه با سیر، فلفل دلمه‌ای، جعفری خرد شده و ادویه‌های مختلف در غذاساز میکس کنید و سپس از این ترکیب برای درست کردن کوبیده درست کنید. برخی کوبیده مرغ را در ماهیتابه درست می‌کنند و برخی ترجیح می‌دهند این کباب خوشمزه را به سیخ بزنند و روی زغال آماده کنند.
برای مطالعه مراحل طرز تهیه کوبیده مرغ و همچنین مشاهده فیلم طرز تهیه این غذای خوشمزه مناسب مهمونی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کوبیده مرغ کلیک کنید.

 

۲۱- کوفته تبریزی

کوفته تبریزی برای مهمانی

پیشنهاد غذای مهمانی شام برای شما به خصوص اگر مهمان‌های بزرگسال و مسن دارید «کوفته تبریزی» است. کوفته تبریزی یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و محبوب ایرانی است که برای تهیه آن از ترکیب گوشت چرخ کرده، لپه، برنج، پیاز، سبزی، رب گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می‌شود. برای درست کردن کوفته تبریزی باید حتما با فوت و فن‌های تهیه این غذای آذری آشنا باشید.

برای خواندن مراحل و جزییات روش تهیه کوفته تبریزی می‌توانید روی لینک طرز تهیه کوفته تبریزی کلیک کنید.

۲۲- مرغ شکم پر

مرغ شکم پر برای مهمانی

اگر می‌خواهید دو نوع غذا برای مهمانی درست کنید پیشنهاد ما «مرغ شکم پر» در کنار یک خورش مثل قورمه سبزی یا خورش قیمه است. مرغ شکم پر یکی از مجلسی‌ترین و محبوب‌ترین غذاهایی است که در کل دنیا شناخته شده است. در کشور ما هم از این غذای خوشمزه با نسخه ایرانی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی استفاده می‌شود.

معمولا شمالی‌ها این غذا را با سبزیجات بومی و محلی تهیه می‌کنند اما از سبزیجات معطر دلخواه هم می‌توان در آن به کار برد. البته یکی از مزیت‌های مرغ شکم پر این است که هم می‌توانید آن را در فر درست کنید و هم آن را در قابلمه بپزید.

برای خواندن مراحل طرز تهیه مرغ شکم پر و جزییات خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه مرغ شکم پر کلیک کنید.

۲۳- اکبر جوجه

اکبر جوجه برای مهمانی

غذا برای مهمانی خانواده شوهر چی درست کنم؟ «اکبر جوجه»! اکبر‌ جوجه یک غذای اصالتا مازندرانی و از جمله غذاهای محبوب برای مهمانی است که اگر با فوت و فن‌های درست کردن آن آشنا باشید، می‌توانید آن را در خانه به روش رستورانی برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید.

در طرز تهیه اکبر‌ جوجه اصل مازندرانی یا همان اکبر جوجه اصلی کلبادی بهتر است از جوجه‌ مرغ یک ماهه استفاده کنید. برای تهیه این غذا باید مرغ را از شب قبل در آبلیمو و کمی آب، نمک و فلفل سیاه بخوابانید تا مرینیت و مزه‌دار شده و بوی زهم آن گرفته شود. اگر زیاد فرصت ندارید ۲ تا سه ساعت هم برای مزه‌دار شدن جوجه‌ها کافی است.

برای خواندن مراحل و تمام فوت و فن‌های تهیه اکبر جوجه به روش اصلی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه اکبر جوجه کلیک کنید.

۲۴- آلبالو پلو

آلبالو پلو با مرغ برای مهمانی

«آلبالو پلو» یک غذای شیک و ساده برای مهمانی است که می‌توانید آن را با مرغ، گوشت تکه‌ای، گوشت قلقلی یا به صورت ته چین آماده کنید. طعم این غذای اصیل ایرانی به خاطر آلبالویی که در آن استفاده می‌شود، بسیار لذیذ و اشتهابرانگیز است. برای تهیه این غذا باید آلبالوهای هسته گرفته را در یک قابلمه ریخته و شکر را لابه‌لای آن‌ها بریزید. قابلمه را روی شعله ملایم گاز بگذارید و بعد از به جوش آمدن این ترکیب اجازه دهید آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه با شکر بجوشند.

برای خواندن مراحل طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه آلبالو پلو کلیک کنید.

۲۵- رولت گوشت

رولت گوشت برای مهمانی

غذای مهمانی بدون برنج چی درست کنم؟ «رولت گوشت چرخ کرده» از آن دسته غذاهای شیک برای مهمانی است که معمولا خانم‌های ایرانی ترجیح می‌دهند به عنوان یکی از غذاهای سفره مهمانی رسمی یا مهمانی پاگشا آن را تهیه کنند.

برای تهیه این غذا باید مواد رولت را با گوشت چرخ کرده، پیاز، تخم مرغ و طعم‌دهنده‌های مختلف آماده کنید. سس رولت گوشت را هم باید به صورت جداگانه آماده کنید.

برای خواندن مراحل و جزییات روش تهیه رولت گوشت و مشاهده فیلم آموزش تهیه این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه رولت گوشت کلیک کنید.

۲۶- کباب لا پلو

کباب لا پلو برای مهمانی

غذا برای مهمانی دوستانه چی درست کنم؟ «کباب لا پلو» یک غذای فوق العاده خوشمزه و سنتی ایرانی است که به دلیل قرار گرفتن گوشت مزه‌دار شده در داخل برنج، هم شکل زیبا و هم عطر و طعم بی‌نظیری دارد.

این پلوی ایرانی خوشمزه اگر به روش درستی تهیه شود، ظاهری جذاب و شیک دارد که برای شام و ناهار مهمانی‌ نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

برای خواندن مراحل طرز تهیه کباب لا پلو و مشاهده فیلم آموزشی آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب لا پلو کلیک کنید.

۲۷- استیک گوشت

استیک گوشت برای مهمانی

برای مهمانی رسمی چی درست کنم؟ استیک گوشت جزو محبوب‌ترین غذاهای لاکچری با گوشت قرمز است که می‌توانید برای مهمانی رسمی شام و ناهار آن را تهیه کنید. اگر نحوه صحیح مزه‌دار کردن مواد استیک و البته مدت زمان و درجه طبخ استیک و همچنین تشخیص بهترین گوشت برای استیک را بلد باشید، در خانه به آسانی می‌توانید بدون نیاز به فر و در ماهیتابه استیک گوشت درست کنید.

برای خواندن روش تهیه استیک گوشت به چند روش مختلف به همراه تمام جزییات طبخ یک استیک رستورانی و آبدار می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه استیک گوشت کلیک کنید.

۲۸- کباب تابه‌ای دو رنگ

کباب تابه‌ای دو رنگ برای مهمانی

«کباب تابه‌ای دو رنگ» یکی از کباب‌های خوشمزه و مجلسی است که معمولا به صورت میکس گوشت گوسفندی و مرغ چرخ کرده درست می‌شود. این کباب طعم بی‌نظیری دارد و به راحتی می‌توانید در خانه و داخل تابه آن را برای پذیرایی از مهمان‌ها در مراسمی مثل مهمانی تولد یا دورهمی به عنوان شام یا ناهار آماده کنید.

برای خواندن مراحل روش تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ و جزییات خوشمزه شدن آن می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ کلیک کنید.

سوالات متداول درباره منوی غذا برای مهمونی

پیش غذا برای کنار غذای مهمونی چی درست کنم؟

برای مطالعه طرز تهیه این پیش غذاهای خوشمزه کنار غذای اصلی مهمانی روی لینک مطالب آن‌ها کلیک کنید.

برای مهمانی ناهار چی بپزم؟

برای مهمانی ناهار می‌توانید از غذاهایی مثل کباب کوبیده، خورش فسنجان، کباب لا پلو، قیمه نثار، زرشک پلو با مرغ، ماهی شکم پر و سبزی پلو با ماهی و سایر غذاهای این لیست استفاده کنید.

بهترین غذای ساده و ارزان برای مهمانی چیست؟

به منظور تهیه غذای ساده و ارزان برای مهمانی می‌توانید غذاهایی مثل کوبیده مرغ یا کباب تابه‌ای دو رنگ درست کنید.

غذا برای مهمونی خانواده شوهر چی درست کنم؟

چه بخواهید یک غذای خوشمزه برای مهمانی خانواده شوهر درست کنید چه غذایی لذیذ برای مهمانی خانواده خودتان باقالی پلو با گوشت، خورش فسنجان، زرشک پلو با مرغ، جوجه کباب، رولت گوشت و مرصع پلو یا خورش خلال انتخاب‌های خوبی هستند.

 

کالابرگ الکترونیک