غذای کارمندی برای شام و ناهار | ۷۰ غذای مناسب افراد شاغل + فیلم

غذای کارمندی برای شام و ناهار | ۷۰ غذای مناسب افراد شاغل + فیلم


17 شهریور 1403 . زمان مطالعه: 63 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار
فهرست محتوا نمایش

غذاهای کارمندی چه ویژگی‌هایی دارند؟ غذای کارمندی در اصل، یک غذای فوری، حتی‌المقدور با مواد دسترس و مقرون به صرفه است که دستور پخت ساده‌ای دارد. اگر شما هم شاغل هستید و می‌خواهید یک برنامه غذایی هفتگی متنوع و خوشمزه و در عین حال، کم هزینه برای لیست شام و لیست ناهار داشته باشید، با ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش همراه باشید تا یک منوی پر و پیمان از انواع غذای کارمندی به عنوان یک برنامه غذایی برای خانم ها و آقایان شاغل برای شام و ناهار را به شما معرفی کنیم و طرز تهیه فهرستی از غذاهای ساده و مقوی و مناسب افراد شاغل و کارمند که دستور پخت سریعی دارند را به شما آموزش بدهیم. فیلم آموزش برخی از این غذاهای مناسب افراد شاغل را هم در این مطلب تماشا کنید.

برای شام و ناهار کارمندی غذا چی درست کنیم؟

برای شام و ناهار کارمندی غذا چی درست کنیم؟

فهرست انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار بسیار طولانی و متنوع است. شما می‌توانید هر غذای ساده، فوری و کم هزینه ای را در این لیست جا دهید.

لیست غذای کارمندی مخصوص افراد شاغل و پر مشغله‌ای است که برای پخت و پز وقت زیادی ندارند. این افراد معمولا می‌خواهند یک غذای ساده و ارزان برای شام و ناهار آماده کنند که کیفیت مناسب و طعم خوبی هم داشته باشد و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنشان را نیز تامین کند و انرژی از دست رفته روز را جبران کند.

اگر شما هم دنبال لیست غذای ساده و مقوی ایرانی و فرنگی برای شام و ناهار کارمندی هستید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

راستی، شما برای درست کردن انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار به مواد اولیه از جمله گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، گوشت گاو و گوساله، ماهی و میگو، انواع نان، انواع کنسرو، سوسیس و کالباس، پیاز داغ آماده، حبوبات و غلات، برنج، رشته و ماکارونی، چاشنی و ادویه جاتی مثل زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، رب گوجه، قارچ، روغن و … نیاز دارید. تمام این محصولات را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

خوراک مرغ و قارچ

ناهار کارمندی و سریع چی درست کنم؟

«خوراک مرغ و قارچ» یکی از محبوب‌ترین غذاهای ساده برای شام و ناهار کارمندی است که معمولا به روش‌های مختلفی درست می‌شود. شما می‌توانید این ناهار ساده را هم به صورت رژیمی و هم مجلسی و کمی چرب‌تر تهیه و آن را در کنار برنج یا همراه با نان به عنوان یک غذای آسان برای وعده ناهار سرو کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ باید مرغ ها را بشویید و سپس آن ها را برای درست کردن این خوراک خوشمزه آماده کنید. برای تهیه خوراک مرغ و قارچ مجلسی معمولاً بهتر است از سینه مرغ استفاده شود. ابتدا سینه مرغ را بشویید و آن را برای چند دقیقه داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس مرغ ها را به وسیله یک چاقوی تیز و تخته آشپزخانه به تکه های مربعی برش بزنید.

بعد از خرد کردن مرغ ها باید سراغ پیاز بروید. پوست پیاز را جدا کنید و بشویید. حال پیازها را با استفاده از یک چاقوی تیز به صورت نازک و خلالی برش دهید. برای درست کردن خوراک مرغ و قارچ مجلسی می‌توانید از پیازهای نگینی نیز استفاده کنید. سپس سیرها را هم پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت مربعی ریز خرد کنید.

حالا باید باید مقداری روغن در یک ماهیتابه بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود. سپس پیازها را به روغن اضافه کنید. شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید. پیازها را هم بزنید تا کمی سبک و شفاف شوند. سپس می‌توانید مرغ‌های تکه شده را به پیازها اضافه کنید.

کمی مرغ ها را همراه با پیاز تفت دهید. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن به آن اضافه کنید. سیرهای خرد شده را به مرغ و پیاز اضافه کنید. حال اجازه دهید سطح مرغ ها خوب سرخ شود.

برای مشاهده ادامه مراحل دستور پخت خوراک مرغ و قارچ خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مراجعه کنید.

قارچ پلو با مرغ

قارچ پلو با مرغ یک گزینه مناسب برای شام و ناهار کارمندی

«قارچ پلو» از انواع پلو قاطی و مخلوط لذیذ و خوشمزه است که به خاطر ساده بودن روش درست کردن آن، می‌تواند یک گزینه عالی برای شام و ناهار کارمندی باشد.

پلو با قارچ را می‌توانید با انواع گوشت و سبزیجات درست کرده و هم به عنوان شام یا ناهار سرو کنید و هم به عنوان یک غذای مقوی برای شام یا ناهار سر کار ببرید. در ضمن، اگر قارچ پلو را به این روشی که می‌گوییم درست کنید بچه‌ها هم دوستش دارند. راستی، قارچ پلو بدون گوشت می‌تواند یک غذای وگان مناسب گیاهخواران باشد.

برای تهیه قارچ پلو با مرغ، ابتدا برنج پاکیزه و شسته شده را با مقداری آب ولرم و کمی نمک به مدت ۱ تا ۳ ساعت (بسته به کهنه یا نو بودن برنج) بخیسانید. مرغ‌ها را بشویید و به قطعات دلخواه خرد کنید.

سپس، سپس تکه‌های مرغ را در تابه حاوی روغن داغ قرار دهید و هر دو طرف آن را سرخ کنید. در ادامه، مرغ سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید. یک پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا نگینی ریز، خرد کنید. پیازهای خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.

سپس مرغ‌های سرخ شده را در تابه بریزید و زردچوبه، فلفل سیاه و کمی نمک اضافه کنید. به اندازه، نصف لیوان آب جوش در تابه بریزید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مرغ‌ها بپزند.

برای مطالعه ادامه مراحل و جزییات پخت این پلو مخلوط آسان و خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه قارچ پلو کلیک کنید.

خورش زرشک آلو مازندرانی

خورش زرشک آلو مازندرانی یکی از انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار

«خورش زرشک آلو» که به آن «خورشت آلو زرشک» هم می‌گویند یکی از انواع خورشت آلو به سبک شمالی و با طعم ملس است که معمولا با گوشت مرغ درست می‌شود. این غذا خیلی سریع آماده می‌شود و یک غذای مناسب برای شام و ناهار کارمندی است. همچنین اگر معمولا در محل کار غذا می‌خورید می‌توانید این غذا را سرکار هم ببرید و با برنج داغ کنید و میل نمایید.

برای تهیه خورش زرشک آلو مازندرانی، ابتدا خلال پسته یا خلال بادام را در مقداری آب یا کمی گلاب خیس کنید (اضافه کردن این خلال‌ها هم اختیاری است و می‌توانید حذف کنید). زرشک را هم ۱۰ دقیقه بخیسانید و آبکش کنید. آلوها را نیز بشویید و کنار بگذارید.

سپس، پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی شود. مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین را هم به پیاز تفت داده شده اضافه کنید. تکه‌های مرغ را هم اضافه کنید و تفت دهید. در ادامه، رب گوجه فرنگی را نیز به این ترکیب اضافه کنید و تفت بدهید تا رنگ باز کند و طعم خامی آن گرفته شود.

زعفران دم کرده را هم روی مرغ بریزید. قطعات مرغ را پشت و رو کنید تا همه قسمت‌های آن به زعفران و رب آغشته و مزه‌دار شود.

برای مطالعه ادامه مراحل و جزییات پخت این غذای لذیذ و مقوی روی لینک مقاله طرز تهیه خورش زرشک آلو مازندرانی کلیک کنید.

آلو گوبی

آلو گوبی یک گزینه مناسب برای شام و ناهار کارمندی

«آلو گوبی» یک غذای هندی فوری و گیاهی است که ظرف نیم ساعت با ادویه‌های متنوع و سبزیجاتی مانند گل کلم و سیب زمینی درست می‌شود.

اگر شما هم شاغل هستید و برای پخت و پز وقت کافی ندارید و از طرف دیگر طرفدار غذاهای نونی پر ادویه و بدون گوشت هستید که سریع آماده می‌شوند، این غذای سریع و خوشمزه را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید. همچنین می‌توانید به عنوان یک غذا برای سر کار همسر هم آن را به سرعت آماده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه آلو گوبی، سیب زمینی‌ها را بشویید و همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید. بسته به نوع سیب زمینی، قابلمه را به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید تا سیب زمینی‌ها کاملا آب‌پز شوند.

در این فاصله، گل کلم را هم بشویید و در ابعاد نسبتا مساوی و به صورت گل‌های کوچک خرد کنید. مقداری آب و اندکی نمک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. گل کلم را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید.

در فاصله پختن سیب زمینی و گل کلم، پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه، سیر و زنجبیل را هم پوست بگیرید و به صورت ریز رنده کرده و به تابه حاوی پیاز داغ اضافه کنید.

برای آشنایی کامل با مراحل و جزییات پخت این غذای هندی و آسان روی لینک مقاله طرز تهیه آلو گوبی کلیک کنید.

خوراک بامیه با کشک

خوراک بامیه با کشک گزینه مناسب برای ناهار و شام کارمندی

طرز تهیه «خوراک بامیه با کشک» هم با گوشت قلقلی و مرغ و هم بدون گوشت امکان‌پذیر است. این غذای خوشمزه با کشک و ترکیبی از ادویه‌های متنوع طبخ می‌شود و طعم منحصر به‌فردی دارد.

این خوراک با بامیه ارزان و فوری یک گزینه عالی برای شام و ناهار کارمندی است و آب و انرژی از دست رفته بدن را به شما برمی‌گرداند.

در اولین مرحله از طرز تهیه خوراک بامیه با کشک باید دُم یا بخش انتهایی بامیه را اندکی برش بزنید. مراقب باشید بخش انتهایی بامیه را زیادی کوتاه نکنید تا ترکیبات لزج بامیه از آن خارج نشود.

سپس، بامیه‌ها را بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی بامیه خارج شود. مقداری روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. صبر کنید روغن داغ شود. سپس، بامیه‌ها را داخل تابه بریزید و فقط به‌ مدت یک دقیقه تفت دهید تا طلایی شود.

با انجام این کار تا اندازه زیادی از وا رفتن بامیه در هنگام پخت جلوگیری کرده و به حفظ ظاهر آن کمک می‌کنید. پس از تفت دیدن بامیه‌ها، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

حالا پیازها را به‌صورت نگینی خرد کنید و داخل همان تابه‌ای بریزید که بامیه‌ها را در آن تفت داده‌اید. صبر کنید تا پیازهای خرد شده کاملا سبک شوند. سپس، پودر زیره، هل و برگ بو را هم به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا عطر و بوی بی‌نظیرشان آزاد شود.

برای آشنایی با جزییات و ادامه مراحل پخت این غذای فوری و آسان کارمندی روی لینک طرز تهیه خوراک بامیه با کشک کلیک کنید.

رپ هوموس (حمص)

رپ هوموس (حمص) یکی از انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار

قرار دادن غذاهای حاوی فیبر و حبوبات در رژیم غذایی کارمندی به خاطر الزام به پشت میز نشینی و کم تحرکی یک ضرورت است. هوموس یا حمص (hummus) یکی از غذاهای معروف و محبوب خاورمیا‌نه‌ای است که اصالت آن به کشورهای عربی و لبنان برمی‌گردد. مواد اصلی انواع هوموس حبوبات و سبزیجات هستند.

در این میان رپ حمص را به عنوان لقمه یا قاضی (غازی) مقوی برای غذای ناهار و شام کارمندی می‌توانید درست کنید. برای درست کردن این لقمه مقوی و خوشمزه، باید ابتدا نخودها را تمیز کنید و بشویید. سپس، آنها را حداقل به مدت ۱۲ ساعت بخیسانید تا زودتر بپزند و نفخ‌شان گرفته شود.

سپس، باید نخودها را آبکشی کرده و برای چندین ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزند. اما اگر شاغل هستید و برای انجام این کارها وقت کافی ندارید و می‌خواهید همان لحظه این غذای لذیذ را آماده کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای درست کردن هوموس از کنسرو نخود آبگوشتی استفاده کنید. با این روش، می‌توانید رپ هوموس را نیم ساعته تهیه کنید.

برای آشنایی با مراحل پخت و جزییات بیشتر درباره این غذای فوری و مقرون به صرفه مناسب افراد شاغل روی لینک مقاله طرز تهیه رپ هوموس کلیک کنید.

 

شامی کباب

غذای کارمندی چی بخوریم؟ طرز تهیه شامی کباب با فیلم آموزش تهیه

«شامی کباب» یا همان کتلت گوشت و سیب زمینی یکی دیگر از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاها برای شام و ناهار کارمندی است که در کمتر از یک ساعت حاضر می‌شود. شامی کباب از قدیم‌الایام عصای دست مادران به خصوص مادران کارمند و شاغل برای ناهار و شام بوده است و همه افراد خانواده هم دوستش دارند.

برای درست کردن شامی کباب به عنوانی یک غذای نونی برای شام یا ناهار افراد شاغل، ابتدا باید سیب زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کنید و آب سیب زمینی را بگیرید. پیازها را هم با درنده درشت رنده کنید و آب پیازها را هم بگیرید. سیب زمینی و پیاز رنده شده را خوب با هم مخلوط کنید و گوشت چرخ کرده و ادویه و نمک را اضافه کنید. مواد را خوب با دست با هم مخلوط کنید.

مایه شامی کباب را به مدت ۳۰ دقیقه در ظرف درب‌دار در یخچال بگذارید تا خوب مزه‌دار شود و مایه خودش را بگیرد. اگر هم زمان ندارید کمی آرد گندم یا آرد سفید به مایه شامی کباب اضافه کنید که زود خودش را بگیرد.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه شامی کباب می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه شامی کباب کلیک کنید.

کوفته گوشت فوری

کوفته گوشت فوری از انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار

بلد بودن طرز تهیه «کوفته گوشت فوری» بیش از همه به درد افراد شاغل یا پر مشغله‌ یا افراد مجرد می‌خورد که برای درست کردن یک کوفته لذیذ وقت کافی ندارند.

این کوفته سه سوته و خوشمزه را می‌توانید با گوشت کم، ظرف نیم ساعت آماده کرده و همراه با نان یا برنج برای غذای شام یا ناهار کارمندی سرو کنید و حتی روز بعد هم سر کار ببرید و میل کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه این کوفته فوری با گوشت کم باید یکی از پیازها را به‌ صورت ریز رنده کرده یا با کمک غذاساز پوره کنید. سپس، پیاز رنده شده را با دست فشار دهید تا آبش گرفته شود. مراقب باشید، آب پیاز را دور نریزید؛ چون برای تهیه سس کوفته به آن نیاز دارید.

تفاله پیاز را در کاسه مناسبی بریزید و گوشت چرخ شده، تخم مرغ، شیر، آرد سوخاری و همچنین، پودر مرزه خشک، مقداری پودر دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

این ترکیب را حداقل به مدت ۵ دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شود. سپس، درب کاسه را با سلفون بپوشانید و برای چند دقیقه کنار بگذارید تا مایه گوشت کوفته استراحت کند.

برای مطالعه باقی مراحل پخت و آشنایی با جزییات طبخ این غذای سه سوته با گوشت چرخ کرده که مناسب محل کار هم هست روی لینک مقاله طرز تهیه کوفته گوشت فوری کلیک کنید.

ساندویچ سالاد نخود

غذای کارمندی چی خوبه؟ طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود

غذای کارمندی چی خوبه؟ همانطور که گفتیم قرار دادن سبزیجات، پروتئین و حبوبات در برنامه غذایی هفتگی افراد کارمند و پشت میزنشین جزو اوجب واجبات است. به همین خاطر پیشنهاد ما برای یک غذای کارمندی سبک و مفید «ساندویچ سالاد نخود» است که احتمالا برای شما تکراری هم نیست.

ساندویچ سالاد نخود یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای گیاهی و بدون گوشت برای شام و ناهار کارمندی است که هم سالاد است و هم ساندویچ.

برای تهیه ساندویچ سالاد نخود از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی‌شود و از همین رو یک غذای کاملاً گیاهی و در عین حال مقوی و مفید برای گیاهخواران نیز محسوب می‌شود.

برای درست کردن این غذای خوشمزه باید از ترکیب نخود آبگوشتی که پیشنهاد ما کنسرو نخود آبگوشتی است، خیارشور، سس مایونز، نان تست، شوید تازه، گوجه فرنگی، ریحان تازه و ادویه‌های مختلف استفاده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود باید نخودها را برای ۱ تا ۲ شب بخیسانید و در این فرصت چندین بار آب نخودها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. سپس نخودها را همراه با آب در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بپزند، اگر هم از کنسرو نخود استفاده می‌کنید که چه بهتر، فقط ۲۰ دقیقه کنسرو نخود را بجوشانید و سپس نخودها را آبکش کنید و با استفاده از گوشتکوب یا غذاساز آن‌ها را میکس کنید.

خیارشور را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. سپس شوید را کاملاً ساطوری و ریز کنید و همراه با نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن به نخود میکس شده اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود لذیذ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود کلیک کنید.

واویشکا دل و جگر

غذاهای سریع و آسان برای افراد شاغل و کارمند | طرز تهیه واویشکا دل و جگر

واویشکا دل و جگر یک غذای نونی خوشمزه برای یک شام یا ناهار فوری کارمندی است که هم با دل و جگر گوسفند و هم دل و جگر مرغ می‌توانید آن را در کمترین زمان ممکن درست کنید.

برای درست کردن این غذای نونی لذیذ برای شام یا ناهار که اصالتا یک غذای گیلانی است، ابتدا باید ابتدا دل، جگر سفید و جگر سیاه گوسفندی را بشویید تا کاملا تمیز شوند.

معمولا در جگر و دل، لخته‌های خون وجود دارند، این لخته‌ها را به خوبی جدا کرده و بشویید. سپس آنها را در یک آبکش بگذارید و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود.

بعد از اینکه دل و جگرها آب خود را از دست دادند، روی یک تخته آشپزخانه، جگر سیاه را به اندازه دلخواه برش بزنید. شمالی‌ها قطعات دل و جگر را درشت در نظر می‌گیرند چون بعد از پخت، آب می‌شوند. ولی شما می‌توانید آنها را متوسط یا ریز هم خرد کنید.

جگر سفید، جگر سیاه و دل گوسفند را به صورت نگینی درشت یا متوسط خرد کنید و کنار بگذارید. سپس پیازها را پوست بگیرید و به صورت نگینی زیر یا خلالی باریک خرد کنید. هر چه پیازها بیشتر باشند، واویشکای شما خوشمزه‌تر می‌شود.

سیرها را هم پوست بگیرید و خرد کنید (سیر را هم می‌توانید حذف کنید). گوجه فرنگی‌ها را هم بشویید و پوست آنها را بگیرید و نگینی خرد کنید. می‌توانید گوجه‌ها را رنده هم بکنید. در صورت دلخواه چند عدد سیب زمینی هم می‌توانید پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و جداگانه تفت دهید و به این خوراک اضافه کنید تا حسابی سیرکننده باشد.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه واویشکا دل و جگر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کوکو سبزی

لیست غذاهای سریع برای خانم های شاغل | طرز تهیه کوکو سبزی

شام و ناهار کارمندی چی بپزم با نون؟ «کوکو سبزی». یکی از انواع خوراک‌ها برای شام سریع نونی مناسب افراد شاغل و کارمند کوکو سبزی است. کوکو سبزی هم از آن دسته غذاهای آسان و در عین حال با رمز و رازهایی برای خوشمزه‌تر شدن است که آن را به یک خوراک مناسب برای وعده شام و ناهار افراد شاغل تبدیل کرده است.

روش پخت سنتی کوکو سبزی به صورت سرخ کردن کوکو در ماهیتابه است اما اگر کوکو سبزی را در فر درست کنید حالت رژیمی‌ پیدا می‌کند و به همین دلیل برای سرو در وعده شام مناسب‌تر است. حتی می‌توانید کوکو سبزی را با هر نانی که دوست دارید ساندویچ کنید و برای ناهار سر کار هم آن را سرد یا گرم میل کنید.

برای درست کردن کوکو سبزی مجلسی خوشمزه با بافت پف‌دار تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و با زعفران دم کرده، سیر رنده شده، پیاز رنده شده و آب گرفته شده، پیاز داغ خشک، نمک و فلفل سیاه خوب هم بزنید. زرشک را هم ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید.

بعد از این ‌که تخم‌مرغ را با سایر مواد را کاملا هم زدید، سبزی کوکو را هم به مایه تخم مرغ اضافه کنید و باز هم بزنید تا سبزی و مایه تخم مرغ خوب با هم ترکیب شوند. سبزی‌ها باید به تخم مرغ آغشته باشند و مقدار تخم مرغ کم نباشد.

حالا مغز گردو خرد شده و زرشک آبکش را اضافه کنید. اگر هم زرشک و مغز گردو دوست ندارید حذف کردن آن‌ها چیزی از ارزش‌های این غذای لذیذ کم نمی‌کند هر چند که مغز گردو زرشک ارزش غذایی بالایی دارند و بد نیست که در مایه کوکو سبزی آن‌ها را هم داشته باشیم.

برای مطالعه ادامه مراحل پخت و فوت‌وفن‌های طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه در فر و ماهیتابه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کباب تابه ای مشهدی

کباب مشهدی/شام و ناهار کارمندی

«کباب مشهدی» یا «کباب دیگی» به روش مشهدی یکی از غذاهای سنتی مشهدی است که روش درست کردن آن شباهت زیادی به طرز تهیه کباب تابه‌ای معمول و مرسوم در اغلب شهرهای ایران دارد؛ با این تفاوت که در این کباب سنتی، مواد به صورت لایه لایه روی هم قرار می‌گیرند و پخته می‌شوند.

در ضمن طرز تهیه کباب مشهدی و طرز تهیه کباب همدانی دیگی شبیه هم است، فقط کباب همدانی با گوشت تکه‌ای و کباب مشهدی با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

کباب دیگی مشهدی یک غذای مقوی و راحت برای شام و ناهار کارمندی است که می‌توانید با نان و سبزی یا با برنج آن را سرو کنید و حتی برای روز بعد هم به عنوان ناهار سرکار ببرید.

برای تهیه این کباب تابه‌ای خوشمزه و سریع، مواد را با هم به مدت ۵ دقیقه (یا بیشتر) ورز دهید تا کاملا مایه کباب با هم مخلوط و منسجم شوند. مایه کباب را وسط کاسه جمع کنید و روی آن را با یک کیسه فریزری بپوشانید یا درب ظرف را ببندید. ظرف را در یخچال بگذارید و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه استراحت دهید تا چسبندگی مایه کباب زیاد شود و طعم‌ها به خورد هم بروند.

در زمان استراحت کردن مایه کباب مشهدی، سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید. سیب زمینی‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و کنار بگذارید. ۲ پیاز باقی‌مانده را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ حلقه برش بزنید. گوجه فرنگی‌ها را بشویید و حلقه‌ای خرد کنید. هویج و فلفل دلمه‌ای را هم بشویید، پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید.

برای آشنایی با جزییات بیشتر و باقی مراحل پخت این کباب اصیل و فوری روی لینک مقاله طرز تهیه کباب مشهدی کلیک کنید.

چیکن استروگانف

چیکن استروگانف روسی/شام و ناهار کارمندی

«چیکن استراگانف» یک غذای محبوب روسی است که شباهت زیادی به بیف استروگانف دارد وهمانطور که از نام آن مشخص است، در طرز تهیه آن از مرغ استفاده می‌شود.

درست کردن چیکن استروگانف رستورانی با سس مخصوص سفید ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. بنابراین، می‌تواند گزینه مناسبی برای شام و نهار کارمندی باشد. مهم‌ترین نکته در طرز تهیه چیکن استراگانف با قارچ خوشمزه و مخصوص رستورانی، درست کردن سس سفید مخصوص چیکن استروگانف است.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه پای اسپاگتی ساده و پنیری در ۷ مرحله آسان

در اولین مرحله از طرز تهیه چیکن استراگانف باید خامه، شیر و کره را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید تا همه مواد به دمای محیط برسند. در این فاصله سینه مرغ را بشویید و به صورت نگینی یا نواری باریک خرد کنید. پوست پیاز را هم جدا کنید و آن را به صورت نگینی خرد کنید.

در ادامه، پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کرده و صبر کنید تا پیازها سبک شوند.

برای آشنایی با جزییات بیشتر و باقی مراحل پخت این غذای آسان و مقوی مناسب برای افراد شاغل و کارمند روی لینک مقاله طرز تهیه چیکن استروگانف کلیک کنید.

عدسی

عدسی یک غذای مقوی برای شام و ناهار کارمندی

عدسی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین غذاهای نونی ایرانی مناسب برای شام کارمندی و حتی یک صبحانه مقوی برای افراد شاغل و کارمند است.

روش درست کردن عدسی مجلسی به روش بازاری و رستورانی چندان پیچیده نیست. برای خوشمزه‌تر شدن عدسی باید از آب گوشت، آب مرغ و یا آب سبزی استفاده کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه رستورانی باید از ۲۴ ساعت قبل عدس را در ترکیب آب و جوش شیرین بخیسانید. در این فاصله چند بار آب عدس‌ها را عوض کنید. اگر هم زمان کافی برای خیساندن عدسی ندارید بدون خیس کردن عدس را بپزید.

سپس آب تازه روی عدس‌ها بریزید و عدس خیس خورده را با مقداری زردچوبه و روغن مایع یا روغن زیتون بپزید. در ادامه، عدس پخته را از صافی رد کرده و همزمان آرد را در روغن سرخ کنید و با پیاز که از قبل سرخ کرده‌اید مخلوط کنید.

برای مطالعه جزییات دقیق و باقی مراحل پخت این غذای مقوی و کم هزینه روی لینک مقاله طرز تهیه عدسی کلیک کنید.

یتیمچه

یتیمچه یک غذای فوری برای شام و ناهار کارمندی

یتیمچه از آن دسته غذاهای ایرانی اصیل و آسان است که علیرغم اسم کمی غم‌انگیزش اتفاقا غذایی بسیار مقوی و گیاهی به عنوان یک شام کارمندی کم هزینه است. یتیمچه را در شهرهای مختلف ایران با جزییات متفاوت با گوشت یا بدون گوشت درست می‌کنند

برای تهیه یتیمچه، ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را هم بشویید و پوست بگیرید یا رنده کنید. بادمجان‌های خرد شده را در مقداری آب و نمک بگذارید تا تلخی بادمجان گرفته شود و البته روغن کمتری هم به خودش بگیرید.

پیازها را نگینی خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت دهید. سیر رنده شده را هم اضافه کنید. همین که بوی سیر بلند شد، بادمجان‌های آبکش شده و خشک شده را به همراه فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده به ترکیب پیاز و سیر اضافه کنید.

برای مشاهده جزییات دقیق و باقی مراحل پخت این غذای ارزان و فوری مناسب افراد کارمند و شاغل روی لینک مقاله طرز تهیه یتیمچه کلیک کنید.

کله گنجشکی

کله گنجشکی/شام و ناهار کارمندی

«کله گنجشکی» یا «سر گنجشکی» یک غذای فوری و نونی است که ظرف نیم ساعت آماده می‌شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای شام یا ناهار کارمندی باشد.

این غذای خوشمزه را می‌توانید با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا گوساله، چرخ کرده مرغ یا حتی سنگدان مرغ بپزید. کله گنجشکی با سویا هم می‌تواند یک انتخاب عالی برای گیاهخواران باشد.

برای تهیه این غذای خوشمزه و سه سوته ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، سیر، زردچوبه، نمک و فلفل ورز دهید. برای انسجام بیشتر کله گنجشکی آب پیاز را بگیرید و از تفاله آن استفاده کنید. اضافه کردن مقداری آرد نخودچی، آرد سفید یا برنج نیز موجب وا نرفتن کوفته کله گنجشکی می‌شود.

بهتر است روی ظرف مایه کله گنجشکی را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا انسجام مواد بیشتر شود. اگر هم فرصت کافی ندارید نیازی به این کار نیست.

برای درست کردن سس کله گنجشکی یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در یک تابه آن را با مقداری روغن سرخ کنید. گوجه فرنگی‌ها را ریز خرد کنید. سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید.

برای مشاهده جزییات دقیق و باقی مراحل پخت این غذای نیم ساعته مناسب افراد شاغل و کارمند روی لینک مطلب طرز تهیه کله گنجشکی کلیک کرده و فیلم طرز تهیه سر گنجشکی را نیز در این مطلب تماشا کنید.

ماکارونی با سویا

طرز تهیه ماکارونی با سویا | غذای مناسب برای شام و ناهار کارمندی

ماکارونی یک غذای ساده و کارمندی است که می‌توانید با سویا و قارچ به جای گوشت چرخ کرده درست کنید. حتی می‌توانید فقط مایه ماکارونی را با گوجه فرنگی پوره شده و تفت داده شده با پیاز و هویج درست کنید.

اگر هم مایه ماکارونی را جداگانه به صورت کنسرو می‌خرید که کارتان کمتر می‌شود. اما در کل ماکارونی به عنوان شام و ناهار کارمندی، خیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد. درست کردن ماکارونی برای شام کارمندی ساده و ارزان بسیار راحت است.

برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا حداقل نیم ساعت سویا را در یک لیوان شیر یا آب گرم خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید.

بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیازها را ریز و حبه‌ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیازها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.

زردچوبه را هم اضافه کنید و زمانی که زردچوبه تفت خورد و طعم خامی آن گرفته شد گوجه فرنگی‌های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه فرنگی باید خوب کشیده و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود.

برای آشنایی با جزییات دقیق و باقی مراحل پخت این غذای ارزان و فوری مناسب کارمندها روی لینک مقاله طرز تهیه ماکارونی با سویا کلیک کنید.

سالاد الویه

سالاد اولویه/شام و ناهار کارمندی

«سالاد الویه» یک غذای سرد با ریشه روسی است که تقریبا همه طرز تهیه آن را بلد هستند. اما مسئله اینجاست که برای تهیه یک سالاد الویه لذیذ به سبک رستورانی باید نکات طلایی و فوت و فن‌های آن را بلد باشید تا یک سالاد الویه متفاوت داشته باشید.

سالاد الویه معمولا با مرغ درست می‌شود اما می‌توانید آن را بدون مرغ و با انواع ژامبون یا به صورت گیاهی هم درست کنید تا اگر عجله دارید زودتر حاضر شود.

رایج‌ترین مدل درست کردن الویه، تهیه سالاد الویه با مرغ آبپز است. هر چه میزان مرغ را بیشتر در نظر بگیرید، این سالاد خوشمزه‌تر خواهد گرفت.

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد الویه سیب زمینی‌ها را بشویید و با پوست، در قابلمه قرار دهید. روی سیب زمینی‌ها مقداری آب بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید تا سیب زمینی‌ها بپزند و نرم شوند. بهتر است سیب زمینی‌ها را موقع آبپز کردن پوست نگیرید و خرد نکنید، چون سالادتان طعم آبکی می‌گیرد.

در یک قابلمه جداگانه تخم مرغ‌ها را هم آبپز کنید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان در نظر بگیرید تا از سفت شدن تخم مرغ‌ها مطمئن شوید. برای آبپز کردن فیله یا سینه مرغ، در یک قابلمه یک پیاز را به چهار قسمت خرد کرده و مرغ را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا مرغ خودش، روی حرارت ملایم آب بیندازد.

نیازی به اضافه کردن روغن نیست. بعد از اینکه رنگ گوشت مرغ، به سفید تغییر کرد، مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سالاد الویه روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

دمی گوجه (دمپخت گوجه)

دمی گوجه (دمپخت گوجه)/شام و ناهار کارمندی

«دمی گوجه» یا «دمپخت گوجه» یکی از خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین غذاهای کارمندی است که طرفداران زیادی دارد. دمی گوجه به عنوان غذا برای دورهمی کارمندی هم مناسب است. همچنین اگر می‌خواهید یک غذای فوری کارمندی درست کنید، یکی از ساده‌ترین غذاهایی است که در کمتر از ۱ ساعت می‌توانید آن را بپزید همین دمی گوجه یا به قول بعضی‌ها استانبولی پلو است.

برای تهیه دمی گوجه به عنوان شام کارمندی ساده، برنج را چند بار بشویید و در مقداری آب و نمک به مدت حداقل نیم ساعت خیس کنید. در این فاصله گوجه‌ها را بشویید و رنده کنید. سپس پیازها را نگینی خرد کنید. یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید. مقداری روغن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ شود.

پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. مقداری فلفل سیاه، دارچین و زردچوبه به پیازها اضافه کنید، کمی دیگر تفت دهید تا طعم خام ادویه‌ها گرفته شود. بعد سیب زمینی‌های نگینی‌ شده را هم در تابه تفت دهید و پوره گوجه را اضافه کنید و حرارت دهید تا آب اضافه گوجه تبخیر شود و به روغن بیفتد.

برای آشنایی کامل با جزییات و باقی مراحل پخت این غذای خوشمزه و آسون با برنج روی لینک مقاله طرز تهیه دمی گوجه (دمپخت گوجه) کلیک کنید.

پلو بندری

پلو بندری یک غذای فوری برای شام و ناهار کارمندی

«پلو بندری» یکی از خوشمزه‌ترین انواع پلو مخلوط جنوبی است که اصالت آن به استان‌های خوزستان و هرمزگان برمی‌گردد. جنوبی‌ها این قاطی پلوی تند و تیز و فوری را معمولا با تن ماهی درست می‌کنند و به همین دلیل هم یک غذای مناسب برای افراد شاغل است که به سرعت حاضر می‌شود.

پیش از شروع مراحل طرز تهیه پلو بندری با ماهی، برنج را بشویید و همراه با آب و مقداری نمک به مدت ۱ ساعت بخیسانید. در این فاصله قابلمه مناسبی را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. قوطی‌های تن ماهی را بشویید و به مدت ۲۰ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید تا بجوشند.

در فاصله خیس خوردن برنج، پیاز شسته و بدون پوست را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن داغ تفت دهید تا کاملا سبک شود. سپس، حبه‌های سیر را هم پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سیرهای نگینی خرد شده را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید تا عطرشان آزاد شود. زردچوبه را نیز در تابه بریزید و چند ثانیه تفت دهید تا رنگ باز کند.

فلفل‌های سبز و تند را خرد کرده و به تابه اضافه کنید تا حدود ۱ الی ۲ دقیقه تفت ببینند. حالا، روغن اضافی تن ماهی را دور بریزید و قطعات تن ماهی را همراه با فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، ادویه پلویی، ادویه ماهی و نمک به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل پخت این پلو مخلوط مقوی و خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه پلو بندری کلیک کنید.

استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده

شام و ناهار مناسب برای افراد کارمند و شاغل | طرز تهیه استانبولی پلو

«استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده» یکی از پلوهای پرطرفدار در سفره شام و ناهار ایرانی‌ها است. جالب است بدانید، پیشینه‌ استانبولی پلو به زمان فتحعلی شاه قاجار برمی‌گردد. استانبولی با گوشت چرخ کرده را هم به صورت دمی و هم به صورت آبکش می‌توانید تهیه کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده، برنج را پاک کنید و بشویید. سپس، برنج پاکیزه را در آب نمک بخیسانید.

در این فاصله، سیب زمینی‌ها را بشویید، پوست بگیرید و به صورت مکعب‌های کوچک خرد کرده و همراه با مقداری نمک در روغن داغ تفت دهید. سپس سیب زمینی‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

پیاز‌ها را هم پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. در تابه‌ای که سیب زمینی‌ها را سرخ کرده بودید، دوباره کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس پیازهای خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شوند. پیازها که سبک شدند گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و همراه با ادویه‌ها تفت دهید تا سرخ شود.

برای آشنایی کامل با جزییات و مراحل پخت این غذای آسان و خوشمزه مناسب شام و ناهار افراد شاغل روی لینک طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

فلفل پلو با مرغ

فلفل پلو با مرغ/شام و ناهار کارمندی

«فلفل پلو» یا «پلو فلفل دلمه ای» یک قاطی پلو ساده و خوشمزه تهرانی است که معمولا با گوشت مرغ، گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه‌ای قیمه شده درست می‌شود. اما شما می‌توانید این پلوی مخلوط را بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم طبخ کنید.

ترکیب فلفل دلمه با برنج و باقی مواد، بسیار خوش آب و رنگ است. شما می‌توانید فلفل پلو را با رسپی‌های متنوعی طبخ کرده و اگر شاغل هستید به عنوان یک غذای سریع و مقوی با برنج در وعده شام و ناهار سرو کنید.

قبل از آن که دست به‌کار آشپزی شوید، برنج را بشویید و به مدت ۱ ساعت در آب و نمک بخیسانید. در این فاصله سینه مرغ شسته و خشک شده را در ابعاد دلخواه به صورت مکعبی یا نواری برش بزنید و کنار بگذارید.

پیاز و فلفل دلمه‌ای را نیز بشویید و جداگانه به صورت نگینی یا نواری خرد کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد شده را در ظرف‌های مجزایی قرار دهید تا بعدا آن‌ها را به نوبت در غذا بریزید.

مقداری روغن را در تابه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود. پیاز خرد شده را به روغن داغ اضافه کنید تا سبک و طلایی شود. حالا، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیز به تابه اضافه کنید.

در ادامه، قطعات مرغ خرد شده را نیز در تابه بریزید و همراه با پیاز و ادویه‌ها تفت دهید. مواد را هم بزنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا مرغ خرد شده کاملا سرخ و مغز پخت شود.

برای مطالعه جزییات و مراحل پخت این غذای مناسب برای شام یا ناهار کارمندی روی لینک مقاله طرز تهیه فلفل پلو با مرغ کلیک کنید.

 

ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی با گوشت چرخ کرده/شام و ناهار کارمندی

ماکارونی با گوشت چرخ کرده جزو انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده پرطرفدار است که البته مدل ایرانیزه شده اسپاگتی ایتالیایی است. ماکارونی خوشمزه و مجلسی علاوه بر اینکه در مدت کوتاهی پخته و آماده می‌شود، برای یک شام سریع یا ناهار فوری باب طبع بزرگ و کوچک است.

برای درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ کرده حتی اگر زمان ندارید آن را بدون دم کردن هم می‌توانید سرو کنید، کافی است ماکارونی را در آب بجوشانید، مایه ماکارونی را درست کنید و در نهایت این دو را با هم مخلوط کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه ماکارونی به روش سنتی و با گوشت چرخ کرده، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید.

سپس در یک تابه کمی روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید تا سبک شود. زردچوبه، فلفل، پودر آویشن، پودر سیر و نمک را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن‌ها گرفته شود.

بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. کمی که گوشت تفت خورد و رنگ آن تغییر کرد، فلفل دلمه‌ای را هم خرد کرده و به گوشت اضافه کنید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوسیس بندری

سوسیس بندری/شام و ناهار کارمندی

اگر به عنوان یک کارمند، «ساندویچ سوسیس بندری» یکی از فست فودهای مورد علاقه شما است، باید بدانید که طرز تهیه خوراک بندری در منزل هم کار بسیار ساده‌ای است. سوسیس بندری یک غذای فوری و خوشمزه کارمندی است که کمتر کسی دست رد به آن می‌زند.

برای تهیه این غذای سریع کارمندی ابتدا پیازها را خلالی و یکدست خرد کنید که موقع سرخ کردن نسوزند. وقتی پیازها سبک و سرخ شدند، رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات را اضافه کنید تا طلایی شوند و طعم خامی آن‌ها گرفته شود.

سوسیس‌های آلمانی را هم به‌ صورت اُریب یا حلقه‌ای خرد شده را، جداگانه سرخ کنید و به سس آماده شده با رب و پیاز و ادویه اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش یا ولرم به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. درب ظرف را بگذارید تا روی شعله ملایم گاز مایه سوسیس بندری آبادانی ساندویچی خوب جا بیفتد.

برای مطالعه ادامه مراحل و جزییات خوشمزه شدن این خوراک سریع و خوشمزه مناسب افراد شاغل روی لینک مقاله طرز تهیه سوسیس بندری کلیک کنید.

خوراک سوسیس هندی

غذای کارمندی چی درست کنم؟ طرز تهیه خوراک فوری و سه سوته سوسیس هندی

«خوراک سوسیس هندی» یک غذای نانی و ساندویچی هندی است که مانند دیگر غذاهای هندی با ادویه‌های متنوعی تهیه می‌شود. این خوراک مخصوص هندی یک غذای سه سوته و فوری است و مناسب کسانی است که زمان زیادی برای آشپزی ندارند، به همین خاطر یک شام و ناهار کارمندی ایده‌آل محسوب می‌شود.

در مرحله اول از طرز تهیه خوراک سوسیس هندی، پوسته پلاستیکی سوسیس را جدا کنید و آن را به شکل دایره و یا نیم دایره و به صورتی که نه خیلی ضخیم باشد و نه خیلی نازک برش بزنید. یک تابه با سایز مناسب انتخاب کنید و آن را با مقدار کافی از روغن سرخ کردنی روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از آنکه روغن داغ شد، برش‌های سوسیس را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید از هر دو سمت سرخ شوند. سپس سوسیس‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

سیب زمینی‌ها را هم خوب بشویید و پوست بگیرید. سیب زمینی را به صورت نگینی ریز خرد کنید و آنها را در همان روغنی که سوسیس را تفت دادید، تفت دهید. وقتی سیب زمینی‌ها به خوبی سرخ شدند آنها را نیز از تابه خارج کنید، در ظرف دیگری بریزید و  کنار بگذارید.

یک یا دو عدد پیاز درشت را هم پوست بگیرید، بشویید و با یک چاقوی تیز به صورت خلالی درشت خرد کنید. پیاز داغ در خوراک سوسیس هندی حتما باید به صورت درشت باشد و در غذا دیده شود. پیاز را تا جایی که سبک و طلایی شود تفت دهید.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه سوسیس هندی و دانستن فرق سوسیس هندی با سوسیس بندری روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

بیج بیج

طرز تهیه بیج بیج | شام و ناهار کارمندی نیم ساعته

بیج بیج یک غذای محلی استان‌های شمالی ایرانی است که پخت آن بیشتر در استان‌های گیلان و مازندران و استان زنجان از دوره قاجار رایج است. بیج بیج را با دستور پخت‌های مختلفی تهیه می‌کنند اما رایج‌ترین آن طرز تهیه بیج بیج با گوشت چرخ کرده است. نخستین بار گیلانی‌ها بیج بیج را درست کردند و به صورت خورشت با برنج یا کمی کم آب‌تر به صورت یک غذای نونی آن را سرو کردند.

در اولین مرحله از طرز تهیه بیج بیج شمالی یک عدد پیاز درشت را بشویید، پوست بگیرید و سپس به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک تابه با اندازه مناسب انتخاب کنید، مقداری روغن سرخ کردنی در آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازهای نگینی را به روغن داغ شده اضافه کنید و تفت دهید تا جایی که پیازها سبک و شیشه‌ای شوند.

سپس باید گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کنید و به همراه پیاز داغ به خوبی با هم مخلوط کنید تا زمانی که گوشت چرخ کرده تفت بخورد و تغییر رنگ دهد. حالا ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه روی حرارت اضافه کنید. ادویه‌ها را در گوشه‌ای از تابه تفت دهید تا از حالت خامی دربیایند و عطر آنها بلند شود. سپس ادویه‌ها را با گوشت مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا گوشت رنگ بگیرد.

برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه بیج بیج روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

انواع غذا با تن ماهی برای شام و ناهار کارمندی

انواع غذا با تن ماهی برای شام و ناهار کارمندی

انواع غذا با تن ماهی معمولا خیلی فوری آماده می‌شود و گزینه مناسبی برای شام و ناهار کارمندی به حساب می‌آید. تن ماهی از آن دسته کنسروهایی است که هم به تنهایی مزه لذیذی دارد و هم از آن برای تهیه انواع غذاهای مختلف مانند انواع سالاد، پاستا، کوکو و املت استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه انواع غذا با تن ماهی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

املت تن ماهی

املت تن ماهی/شام و ناهار کارمندی

طرز تهیه «املت تن ماهی و تخم مرغ» به عنوان یک غذا با تن ماهی خوشمزه در سرتاسر دنیا بسیار مشهور است. جالب است بدانید که فقط در عرض چند دقیقه و با استفاده از کمترین مواد اولیه می‌توانید یک املت ساده و لذیذ با تن ماهی درست کنید.

راه‌های خلاقانه زیادی برای تهیه املت تن ماهی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید و از یک شام سبک کارمندی لذت ببرید.

برای درست کردن املت تن ماهی با تخم مرغ، ابتدا کنسرو ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس یک تابه را روی حرارت متوسط گرم کنید و حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع یا کره را به آن اضافه کنید. مراقب باشید روغن یا کره شما نسوزد. وقتی روغن کمی داغ شد، تن ماهی را همراه با مقدار کمی نمک و فلفل در تابه بریزید و حسابی تفت دهید.

برای مشاهده جزییات و مراحل پخت این غذای فوری و خوشمزه برای شام کارمندی روی لینک مقاله طرز تهیه املت تن ماهی و تخم مرغ کلیک کنید.

پلو با تن ماهی

پلو با تن ماهی/شام و ناهار کارمندی

«پلو با تن ماهی» از آن دسته غذاهای خوشمزه با تن ماهی است که به هر شکل و دستوری که پخته شود خوشمزه و پرطرفدار است. شما می‌توانید تن ماهی را در کنار انواع پلو مخلوط با طعم‌های مختلف، آماده کرده و به عنوان شام یا ناهار کارمندی سرو کنید.

در طرز تهیه گوجه پلو با تن ماهی ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه با آب و نمک بخیسانید. در یک قابلمه به اندازه لازم آب بریزید و آب را جوش بیاورید. آب برنج را خالی کنید و در قابلمه آب ‌جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه بدهید قل بخورد. زمانی که ظاهر برنج کمی حالت ترک خورده پیدا کند، بهتر است برنج را آبکش کنید.

سپس، در یک ماهیتابه مقداری روغن بریزید، کمی که روغن گرم شد سیر له شده و پیاز نگینی خرد شده را در روغن کمی تفت دهید. حالا گوجه‌ فرنگی را اضافه دهید. آب گوجه‌ها که کشیده شد، رب گوجه‌فرنگی را هم اضافه کنید و هم بزنید. کمی به این ترکیب نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

برای مشاهده جزییات و مراحل پخت این غذای فوری و آسان مناسب شام و ناهار افراد کارمند و شاغل و یک ایده خوب برای غذای همسر برای سرکار روی لینک مقاله طرز تهیه پلو با تن ماهی کلیک کنید.

انواع سالاد ماکارونی برای شام و ناهار کارمندی

انواع سالاد ماکارونی برای شام و ناهار کارمندی

«سالاد ماکارونی» یا «سالاد پاستا»، از جمله پیش غذاها و غذاهای پرطرفدار با ماکارونی در سراسر دنیا است که هم به صورت گرم و هم به صورت سرد، سرو می‌شود.

انواع سالاد ماکارونی علاوه بر پاستا یا ماکارونی فرمی، در ترکیب خود مخلفاتی شامل سبزیجات و انواع گوشت مثل مرغ، میگو، تن ماهی و … دارند که وجه تمایز تغییر در طعم آنها می‌شود. سالاد ماکارونی جزو سالادهایی است که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و گزینه مناسبی برای شام و ناهار کارمندی است. برای مطالعه طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سالاد پاستا پنه مرغ

سالاد پاستا پنه مرغ/شام و ناهار کارمندی

«سالاد پنه مرغ» با سس آلفردو یک مدل سالاد ماکارونی خوشمزه و رستورانی و جزو مشهورترین انواع سالاد ماکارونی بین‌المللی است که برای افراد شاغل یک گزینه عالی برای وعده شام و ناهار محسوب می‌شود.

برای تهیه این سالاد ماکارونی خوشمزه، یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. سپس کره را به آن اضافه کنید و تکه‌های مرغ را داخل ماهیتابه بریزید. پودر آویشن، نمک و فلفل سیاه را برای مزه‌دار کردن مرغ به آن اضافه کنید و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مرغ نرم و پخته شود. بعد مرغ‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و در ظرفی جداگانه کنار بگذارید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه مربای گوجه سبز (مربا آلوچه) با هسته و بدون هسته

برای درست کردن سس آلفردو کمی کره داخل همان ماهیتابه‌ای که مرغ را تفت داده بودید بریزید و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. چند دقیقه سیر را تفت دهید، بوی سیر که بلند شد نیمی از آرد را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی شود.

برای مشاهده جزییات کامل و ادامه مراحل پخت این سالاد راحت و لذیذ برای محل کار روی لینک مقاله طرز تهیه سالاد پاستا پنه مرغ با سس آلفردو کلیک کنید.

سالاد ماکارونی با کالباس

سالاد ماکارونی با کالباس/شام و ناهار کارمندی

«سالاد ماکارونی با کالباس» یکی از لذیذترین و سریع‌ترین انواع سالاد ماکارونی است که می‌توانید آن را با استفاده از مواد اولیه متفاوتی تهیه کنید. درست کردن این سالاد ماکارونی خوشمزه با ژامبون واقعا راحت است و شما می‌توانید آن را همراه با مایونز فراوان یا به صورت رژیمی با سس ماست تهیه کنید و به عنوان شام یا ناهار کارمندی خیلی سریع آن را آماده کنید.

برای درست کردن سالاد ماکارونی با ژامبون ابتدا باید یک قابلمه آب روی گاز قرار دهید و صبر کنید آب به جوش بیاید. سپس مقداری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و پاستا فرمی را داخل آب جوش بریزید. اجازه دهید پاستاها در آب جوش کاملا پخته شوند. سپس آن‌ها را آبکش کنید.

دقت داشته باشید که برای درست کردن سالاد پاستا با ژامبون، پاستاها باید به طور کامل در آب جوش پخته شود، با این همه مراقب باشید که پاستا را به موقع آبکش کنید تا بیش از اندازه نرم نشود.

بعد از آبکش کردن پاستا آن را با آب سرد بشویید تا خنک شود و به هم نچسبد. سپس، کالباس‌ها را به صورت نگینی یا نواری ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و هویج‌ها را به صورت درشت رنده کنید.

برای مشاهده جزییات کامل و ادامه مراحل پخت این سالاد فوری و مقرون به صرفه روی لینک مقاله طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم در این مطلب ببینید.

انواع کوکوی خوشمزه برای شام و ناهار کارمندی

انواع کوکوی خوشمزه برای شام و ناهار کارمندی

درست کردن انواع کوکو راحت است و نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. بنابراین، این غذای خوشمزه می‌تواند گزینه مناسبی برای وعده‌های ناهار و شام کارمندی باشد. حتی می‌توانید به عنوان یک غذای نونی برای محل کار آن را از شب قبل حاضر کنید. شما بسته به ذائقه می‌توانید با هر نوع مواد اولیه‌ای که در دسترس دارید، یک کوکوی متفاوت و لذیذ تهیه کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع کوکوی خوشمزه و سریع روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کوکو بادکوبه ای (کوکوی چغترمه رشتی)

کوکو بادکوبه ای (کوکوی چغترمه رشتی)/شام و ناهار کارمندی

«کوکو مرغ بادکوبه ای» یک غذای لذیذ و آسان است. این کوکو که به کوکوی مرغ چغترمه هم مشهور است با تخم مرغ و گوشت مرغ درست می‌شود و از ساده‌ترین و مقوی‌ترین انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار به حساب می‌آید.

برای تهیه این کوکوی لذیذ و متفاوت، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه مناسبی بگذارید. یک پیاز را از وسط نصف کرده و به همراه سیر به قابلمه اضافه کنید. شما می‌توانید سیر را با پشت چاقو له کرده تا عطر و طعم آن در غذای شما بیشتر شود.

سپس هویج را به چند تکه تقسیم کرده و همراه با چند دانه فلفل سیاه در قابلمه بریزید. در این مرحله برگ بو، نمک، زردچوبه و مقداری آب را هم اضافه کرده و اجازه دهید حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت سینه مرغ بپزد.

در این فاصله، یک عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. در یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و پیاز را به آن اضافه کنید. روی حرارت ملایم پیاز را تفت داده تا رنگ آن طلایی شده و پیازها سبک شوند. حالا مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کرده تا خوشرنگ شوند.

پیازهای سرخ شده را از ظرف خارج کنید. سپس، سیب زمینی‌ها را نگینی خرد کرده و با همان روغنی که پیاز را سرخ کرده‌اید، سیب زمینی‌ها را تفت دهید. هنگامی که سیب زمینی‌ها سرخ و طلایی شدند، آنها را در یک ظرف جداگانه بریزید.

برای مشاهده جزییات کامل و ادامه مراحل پخت این غذای نونی و آسان روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو بادکوبه ای (کوکوی چغترمه رشتی) کلیک کنید.

 

کوکو تره تبریزی

کوکو تره تبریزی/شام و ناهار کارمندی

«کوکوی تره» یک غذای نونی سبک است که در بین گیاهخواران هم محبوبیت زیادی دارد. کوکو تره را می‌توانید بسته به ذائقه با استفاده از مواد متنوعی درست کنید. این کوکوی اصالتا تبریزی یک غذای ساده و فوری است و مواد اولیه آن کاملا ساده و در دسترس است؛ بنابراین، گزینه مناسبی برای شام کارمندی یا غذای نونی برای محل کار در وعده ناهار به حساب می‌آید.

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو تره، باید تره را بشویید و صبر کنید تا در آبکش آب آن کشیده شود. سپس تره را با چاقوی تیز به صورت ریز و ساطوری خرد کنید. سیب زمینی‌ها را هم بشویید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند و کاملا نرم شوند. سپس آن‌ها را رنده کنید و به تره‌های خرد شده اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را هم بشکنید و به ترکیب تره و سیب زمینی رنده شده اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد بزنید و بعد مایه کوکو تره را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

برای آشنایی با ادامه مراحل پخت این کوکوی خوش عطر و طعم روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو تره تبریزی کلیک کنید.

کوکوی ماست

کوکوی ماست/انواع شام و ناهار کارمندی

«کوکوی ماست»، یکی دیگر از انواع کوکو جذاب و متفاوت مناسب برای سرو در وعده ناهار یا شام افراد شاغل است که بد نیست در برنامه هفتگی غذایی خود آن را جای دهید.

این کوکوی خوشمزه بافتی بسیار ترد و سبک دارد و طرز تهیه آن با کوکو ماست و سیب زمینی متفاوت است. ماست و زعفران مواد اصلی تشکیل دهنده  کوکو ماست هستند. البته رسپی‌های مختلفی برای پخت کوکو ماست وجود دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکوی ماست، باید تره را پاک کرده و خوب بشویید. تره شسته شده را داخل آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود و خشک شود. سپس تره‌ها را ساطوری کنید و داخل یک کاسه بریزید.

هویج را هم پوست بگیرید و تمیز بشویید. با استفاده از رنده ریز هویج را خوب پوره کرده و به کاسه تره اضافه کنید. به دلیل استفاده از هویج رنده شده این کوکو با نام کوکوی ماست و هویج نیز شناخته می‌شود.

در ادامه پخت این کوکوی ماست خوشمزه زعفرانی، باید ماست چکیده را به سبزیجات داخل کاسه اضافه کرده و با هم ترکیب کنید. از هم زدن زیاد ماست با سبزیجات خودداری نمایید زیرا این کار باعث می‌شود ماست شما آب بیندازد.

برای مطالعه جزییات کامل و باقی مراحل پخت این کوکوی متفاوت و آسان روی لینک مقاله طرز تهیه کوکوی ماست کلیک کنید.

انواع کتلت برای شام و ناهار کارمندی

انواع کتلت برای شام و ناهار کارمندی

«کتلت» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید آن را با گوشت یا بدون گوشت و با استفاده از سبزیجات و حبوبات مختلف تهیه کنید. کتلت یک غذای نونی مقوی است که در صورت تمایل، با برنج هم سرو می‌شود و گزینه مناسبی برای غذای ناهار افراد شاغل و شام کارمندی به حساب می‌آید.

برای مطالعه طرز تهیه انواع کتلت خوشمزه و سریع روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

کتلت گردو و گوشت

کتلت گردو و گوشت/شام و ناهار کارمندی

«کتلت گوشت و گردو» یک غذای آسان، خوشمزه و بسیار پرخاصیت است. می‌توانید این غذا را در وعده‌های اصلی به عنوان شام و ناهار کارمندی طبخ کنید.

برای درست کردن کوکو گردو با گوشت و برنج، هم می‌توانید از برنج دانه بلند و هم از برنج نیم ‌دانه استفاده کنید ولی حتما برای کیفیت بالاتر و چسبندگی بیشتر مایه کوکو، از برنج ایرانی استفاده کنید. برنج را پاک کنید و بشویید. برنج را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط متمایل به ملایم بگذارید. به اندازه ۱ و نیم لیوان آب به برنج اضافه کنید.

سپس، برنج را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید تا کاملا نرم و شکفته شود، در حدی که آب، جذب برنج شود. در این مدت درب قابلمه را ببندید و هر از گاهی برنج را هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی برنج کاملا له شد، از روی شعله بردارید و در یک آبکش بریزید. اجازه دهید برنج پخته، کاملا از دما بیفتد و آبی را که در برنج مانده است، از دست بدهد.

مغز گردوها را هم در آسیاب بریزید و خرد کنید. لازم نیست خیلی له شوند. اگر آسیاب ندارید، می‌توانید گردوها را در پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب بکوبید و کنار بگذارید.

برای مطالعه ادامه مراحل پخت این غذای مقوی و متفاوت روی لینک مقاله طرز تهیه کوکو گردو و گوشت کلیک کنید.

کتلت مرغ

کتلت مرغ برای شام و ناهار کارمندی

«کتلت مرغ» یا «کباب شامی مرغ» یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذاهای نونی سریع و نیم ساعته برای شام و ناهار کارمندی است که با مرغ خام و پخته هر دو قابل تهیه است. کتلت مرغ به ۲ روش با سیب زمینی و بدون سیب زمینی طبخ می‌شود.

برای درست کردن این کباب شامی مرغ ابتدا سینه مرغ بدون پوست و استخوان را با چرخ‌گوشت چرخ کنید یا در غذاساز پوره کنید. در یک کاسه بزرگ ابتدا پیازها را درشت رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. سیب زمینی‌ها و فلفل دلمه‌ای را هم ریز رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید. گرفتن آب پیاز، سیب زمینی و فلفل دلمه باعث جلوگیری از وا رفتن کتلت مرغ در هنگام سرخ شدن می‌شود.

تخم مرغ را هم روی مواد بشکنید و گوشت مرغ چرخ شده را اضافه کنید. تمام مواد را با دست خوب ورز دهید. آنقدر مواد کتلت را ورز دهید تا مایه یکدست و لطیف شود.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل پخت این کتلت فوری و خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت مرغ کلیک کنید.

کتلت کینوا

کتلت کینوا برای شام و ناهار کارمندی

طرز تهیه «کتلت کینوا» بسیار ساده و فوری است و طعم لذیذ آن می‌تواند جایگزین مناسبی برای کتلت‌های گوشتی باشد. این غذا را می‌توانید به عنوان غذای مناسب شام و ناهار کارمندی تهیه کرده و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

برای درست کردن این غذای مقوی و ساده، ابتدا کینوا را به خوبی بشویید. سپس آن را درون یک قابلمه بریزید و مقداری آب و نمک به آن اضافه کنید تا خوب پخته شود. اجازه دهید کینوا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.

بعد از پخت کینوا آب اضافی را از ظرف خارج کنید و آن را کنار بگذارید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیاز رنده شده را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید. ادویه گرام ماسالا، پودر زردچوبه، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس هویج و لوبیا را داخل ماهیتابه بریزید. مواد را کمی هم بزنید تا آب آن بخار شود و روی حرارت متوسط پخته شوند.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل پخت این کتلت مقوی و متفاوت روی لینک مقاله طرز تهیه کتلت کینوا کلیک کنید.

انواع سوپ برای شام و ناهار کارمندی

انواع سوپ برای شام و ناهار کارمندی

انواع سوپ جزو غذاهای آسان، فوری و پر خاصیت و سبکی هستند که با انواع و اقسام مواد اولیه به روش‌های متنوعی طبخ می‌شوند. سوپ‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای شام کارمندی باشند. برای مطالعه طرز تهیه انواع سوپ خوشمزه و سریع روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

 

سوپ شیر (سوپ سفید)

سوپ شیر (سوپ سفید) برای شام و ناهار کارمندی

«سوپ سفید مجلسی» یا «سوپ شیر با جو پرک و خامه» از جمله محبوب‌ترین انواع سوپ رستورانی و یک غذای محبوب برای برنامه غذایی هفتگی و ماهانه افراد شاغل و پر مشغله است. سوپ شیر مجلسی را با شیر، خامه و جو پوست کنده یا پرک و در برخی موارد با بلغور گندم هم درست می‌کنند.

برای طرز تهیه سوپ سفید رستورانی ابتدا جو را بشویید و چند ساعت خیس کنید تا موقع پخت حسابی لعاب بیندازد. پیاز و هویج‌ها را به صورت ریز و یکدست نگینی خرد کنید. می‌توانید برای طعم بهتر کمی آنها را در تابه با مقداری روغن تفت دهید.

حالا جو، پیاز، تکه‌های فیله مرغ، نمک و ادویه، سیر، چوب دارچین یا برگ بو و آب به مقدار لازم (در حدی که روی مواد را بپوشاند) را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بپزید. یک ساعت که از پخت گذشت چوب دارچین یا برگ بو را از قابلمه خارج کنید و تمام مواد قابلمه را در غذاساز یا میکسر میکس کنید.

برای مشاهده جزییات و مراحل پخت این سوپ مقوی و لذیذ روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ شیر (سوپ سفید) کلیک کنید.

سوپ گوجه فرنگی ساده

سوپ گوجه فرنگی ساده برای شام و ناهار کارمندی

دستور پخت‌های مختلفی برای درست کردن «سوپ گوجه فرنگی» در کتاب‌ها و سایت‌های آشپزی وجود دارد. در واقع سوپ گوجه فرنگی را به هر طریقی درست کنید خوشمزه است و می‌تواند سفره شام کارمندی را زینت بخشد.

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌های درست کردن سوپ گوجه فرنگی استفاده از پوره گوجه فرنگی همراه با آب مرغ است. ایتالیایی‌ها معمولا سوپ گوجه فرنگی را به این روش درست می‌کنند.

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی ساده باید کره را در قابلمه‌ای که می‌خواهید سوپ را در آن درست کنید بریزید و صبر کنید تا کمی آب شود. سپس سیرها را خرد کرده و به آن اضافه کنید. سیرها را برای چند دقیقه در کره تفت دهید. همین که بوی سیر بلند شود کافی است.

سپس، آرد را به ترکیب کره و سیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کاملا با کره ترکیب شود. نمک، فلفل، سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا را هم اضافه کنید و با سایر مواد تفت دهید.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل پخت این سوپ خوش آب و رنگ و خوشمزه روی لینک مقاله طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی کلیک کنید و فیلم طرز تهیه آن را هم ببینید.

انواع پاستا برای شام و ناهار کارمندی

انواع پاستا برای شام و ناهار کارمندی

انواع پاستا جزو محبوب‌ترین غذاهای رستورانی و خانگی هستند. بیش از ۳۰۰ نوع مختلف پاستا با هزاران نام متفاوت در ایتالیا وجود دارد که هر یک با مواد اولیه متنوعی طبخ می‌شوند. درست کردن پاستا آسان است و نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. بنابراین، اغلب مدل‌های پاستا می‌تواند گزینه مناسبی برای ناهار و شام کارمندی باشد. برای مطالعه طرز تهیه انواع پاستای خوشمزه و فوری روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

پاستا ایتالیایی با تن ماهی

پاستا ایتالیایی با تن ماهی برای شام و ناهار کارمندی

برای درست کردن «پاستا ایتالیایی با تن ماهی» ابتدا کنسرو ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. در این فاصله پیاز را ریز و حبه‌ای خرد کنید. گوجه فرنگی‌ها را رنده یا پوره کنید. پیازها را روی شعله ملایم گاز و در مقداری روغن مایع یا روغن زیتون فرابکر تفت دهید تا سبک شوند.

خوب است بدانید، پاستاهای ایتالیایی با روغن زیتون فرابکر تهیه می‌شوند به همین خاطر بهتر است شما هم از این نوع روغن استفاده کنید؛ اما اگر طعم روغن زیتون را نمی‌پسندید، می‌توانید روغن مایع را جایگزین کنید.

وقتی پیازها طلایی شدند سیرهای رنده شده را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی و زردچوبه است تا تفت داده شوند و طعم خامی هر دو گرفته شود.

وقتی که رب کاملا تفت خورد، گوجه فرنگی‌های میکس شده را اضافه کنید و همراه با سایر مواد تفت دهید. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل پخت این غذای ایتالیایی فوری مناسب برای افراد شاغل و کارمند روی لینک مقاله طرز تهیه پاستا ایتالیایی با تن ماهی کلیک کنید.

پاستا بلونز

پاستا بلونز برای شام و ناهار کارمندی

«پاستا بلونز» یکی دیگر از خوشمزه‌ترین انواع پاستاهای ایتالیایی است که نخستین بار در قرن هجدهم میلادی در شهر ایمولا در استان بلونیا ایتالیا طبخ شد.

بد نیست بدانید پاستا بلونز که طبخ آن در سرتاسر دنیا محبوب است با ذائقه ایرانی‌ها هم همخوانی دارد. سس بلونز اسپاگتی که برای تهیه این پاستا استفاده می‌شود، مثل سس ماکارونی با گوشت به سبک ایرانی است که با استفاده از رب گوجه فرنگی، پوره گوجه و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. اضافه کردن برخی سبزیجات دیگر به سس این پاستا آن را به یک گزینه مناسب برای غذای افراد شاغل و پشت میزنشین تبدیل می‌کند.

برای طبخ پاستا بلونز، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز یا خلالی نازک خرد کنید. هویج را هم بشویید و پوست آن را بگیرید. هویج را هم ریز یا خلالی نازک خرد کنید.

دو ساقه کرفس را هم بشویید و ریز خرد کنید. بهتر است برش‌های این سبزیجات، مشابه هم باشد تا سس شما ظاهر زیباتری بگیرد. در یک تابه، برش‌های هویج و کرفس را با کمی روغن تفت دهید تا هم نرم شوند و هم در هنگام پخت، ظاهر آنها از هم وارفته و شل نشود.

سپس، پیاز خرد شده را جداگانه با مقداری کره سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تغییر رنگ بدهد. حرارت را کم کنید و مقداری زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه کنید.

هویج و کرفس تفت داده شده را به همراه سرکه به این ترکیب اضافه کنید و درب تابه را بگذارید. به مدت حدود ۱۰ دقیقه، تابه را روی حرارت ملایم بگذارید تا گوشت با آب سبزیجات و پیاز و سرکه طعم بگیرد.

برای مشاهده جزییات و ادامه مراحل پخت این غذای ایتالیایی لذیذ و مناسب افراد پرمشغله روی لینک مقاله طرز تهیه پاستا بلونز کلیک کنید.

انواع ساندویچ سرد و گرم با مرغ برای شام و ناهار کارمندی

می‌توانید از مرغ به روش‌های مختلفی برای تهیه ساندویچ استفاده کنید. انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم، ساندویچ مرغ ریش ریش و ترکیب ساندویچ مرغ با سبزیجات مختلف، اضافه کردن انواع سس مثل سس مایونز به ساندویچ مرغ یا تهیه ساندویچ مرغ با چرخ کرده مرغ مثل «همبرگر مرغ» گزینه‌های متنوعی برای درست کردن غذای کارمندی هستند. برای مطالعه طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

ساندویچ رپ مرغ

ساندویچ برای اداره و محل کار چی درست کنم؟ طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ

«ساندویچ رپ مرغ» یا «چیکن رپ» یکی دیگر از ساندویچ‌های خاص و خوشمزه در لیست انواع ساندویچ مرغ است که برای محل کار یک گزینه مناسب ناهار و یک شام مناسب افراد شاغل است.

در طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده خانگی رپ مرغ ابتدا باید فیله‌های مرغ را در یک ظرف بریزید و به آن سس بالزامیک، پودر آویشن، نمک، پاپریکا و پودر سیر اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا فیله‌های مرغ به خوبی مزه‌دار شود.

سپس مرغ‌ها را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه استراحت دهید. بعد از اینکه فیله‌ها کاملا طعم گرفتند، در یک تابه مقداری روغن بریزید و فیله‌ها را در آن سرخ کنید. فیله‌ها را برش بزنید. کاهو، خیار و هویج را خلالی یا نگینی خرد کنید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ یونانی به ۲ روش مختلف و همچنین آموزش سس مخصوص این ساندویچ می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ کلیک کنید.

ساندویچ مرغ‌ هالوپینو

طرز تهیه ساندویچ کارمندی | ساندویچ مرغ هالوپینو

در لیست طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ «ساندویچ مرغ ‌هالوپینو» یکی از خوشمزه‌ترین گزینه‌ها به عنوان یک ساندویچ کارمندی است.

در اولین مرحله از طرز تهیه ساندویچ مرغ‌ هالوپینو باید سینه مرغ خرد شده را داخل غذاساز یا میکسر بریزید تا کاملا چرخ یا پوره شود. سپس مرغ‌های له شده را در یک کاسه بریزید و پیاز رنده شده، پنیر چدار رنده شده، گشنیز، سیر، فلفل هالوپینوی میکس شده، زیره، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید.

سپس یک دستکش دست کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا با هم مخلوط شوند. حالا یک ماهیتابه گریل یا هر نوع ماهیتابه‌ای که در دسترس دارید را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید.

سطح ماهیتابه را با کمی روغن چرب کنید. مواد ساندویچ مرغ را به ۴ قسمت تقسیم کنید. یک قسمت آن را بردارید و مثل همبرگر دست ساز گرد و پهن کنید و داخل ماهیتابه قرار دهید.

برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ‌ هالوپینو می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ‌ هالوپینو کلیک کنید.

سوالات متداول درباره انواع غذاهای کارمندی مناسب شام و ناهار

سوالات متداول درباره انواع غذای کارمندی برای شام و ناهار

کدام غذاها برای شام کارمندی مناسب‌تر هستند؟

وعده‌های شام معمولا باید سبک‌تر و ساده‌تر از وعده‌های ناهار باشند. به این ترتیب، خواب شب آرام‌تری داشته باشید و صبح سرحال از خواب بیدار شوید و به محل کار خود بروید. بنابراین، انواع سالاد ماکارونی ساده و کم سس، انواع سوپ، غذاهای ساده مثل یتیمچه، انواع کوکو سبک و نونی و غذاهایی مثل کتلت مرغ از بهترین گزینه‌ها برای شام کارمندی هستند.

کدام غذاها برای بردن به محل مناسب‌تر هستند؟

شما می‌توانید انواع غذاهای نونی مانند کوکو و کتلت‌های متنوع و انواع ساندویچ‌ها را درست کرده و با خیال راحت به محل کارتان ببرید و به صورت کاملا بهداشتی و آسان نوش جان کنید.

بهترین انواع ساندویچ کارمندی کدامند؟

درست کردن انواع کوکو و کتلت با نان باگت یا هر نان دیگر که دوست دارید و طرز تهیه انواع ساندویچ مرغ سرد و گرم و انواع رپ جزو بهترین گزینه‌های ساندویچ کارمندی محسوب می‌شوند.

 

محصولات مرتبط